Hydraulický nakladač

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

18. 12. 2019, 9:27

Je to správne, alebo sa to dá zjednodušiť? Na foto je okruh pre jeden válec hydr. nakladača. Ak sa použije ventil s riadeným otváraním je potrebný aj jednosmerný ventil s nastaviteľným prietokom? Alebo opačne.
IMG_20191218_221421.jpg
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
r4cv
Příspěvky: 2692
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

19. 12. 2019, 6:20

Nie som veľký špecialista, ale vyzerá to byť jednoduché a funkčné. Teda za predpokladu, že tie stredné prvky s vývodmi ABX sú hydraulické zámky.
Ten zámok sa montuje priamo na piest a býva dvojitý. Je to vlastne len jedna kocka, tj tam moc nezjednodušíš.
Zameral by som sa na prietokové skrutky (holendre) na pripojenie tej kocky na piest. Ak ich zoženieš priamo s regulácoiu, tak máš vyhrané.
niekedy sa dáva to vrchné šketenie aj do vývodov na rozvádzač.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2019, 7:52

Zámek OK, škrcení potřeba nejspíše nebude, funkci zajistí zámek a vhodný ovládací proporcionální ventil.
Ten by měl mít v klidové poloze vše do odpadu, jinak hrozí klidové otevírání zámků a propad válce.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
r4cv
Příspěvky: 2692
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

19. 12. 2019, 8:31

hydraulický nakladač má určite viac sekciový rozvádzač, tak jeho schéma je podľa mňa v poriadku. napokon použije to čo má.
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

19. 12. 2019, 9:35

Hydraulický zámok sa bez škrtiaceho ventilu pri veľkej záťaži rozmanitá. To mãm vyskúšané prvom nakladači. Ten riadený ventil bi mal biť niečo iné? :?:
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2019, 10:03

Mylan píše: 19. 12. 2019, 9:35 Hydraulický zámok sa bez škrtiaceho ventilu pri veľkej záťaži rozmanitá. To mãm vyskúšané prvom nakladači. Ten riadený ventil bi mal biť niečo iné? :?:
Záleží na mnoha podmínkách, my jsme škrcení na válcích moc nepoužívaly, zastal to ventil - jen to byly určitě jiné aplikace.
U řízení jde o to, že pokud prudce zavřu ventil, může mě zpětný tlak otevřít zámek a píst propadne (teoreticky může jet dolů pořád).
Větev za zámkem musí být v klidové poloze bez tlaku - takže do odpadu.
zamek.PNG
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2019, 11:40

Zajímavé čtení :-) Co je to ten hydraulický zámek? Já jsem hydraulikou nepolíbený :-)
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 2110
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

20. 12. 2019, 5:53

Pokud jsem opravoval hydrauliku tak zpětný ventilek se dává přímo na pístnici pouze pro směr nahoru. Je to pojistka aby v případě prasknutí hadice rameno nespadlo.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7208
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 12. 2019, 6:27

prochaska píše: 19. 12. 2019, 11:40 Zajímavé čtení :-) Co je to ten hydraulický zámek? Já jsem hydraulikou nepolíbený :-)
i já a hodně mě to zajímá
Odkud je ten obrázek o odpověď níže?
díky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

20. 12. 2019, 7:14

Zámok užamkne válec , je to v podstate spätný ventil ktorý otvára protitlak.
Cjuz- ak je válec zaťažený a neobmedzíš pretok tak spadne jak kameň.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

20. 12. 2019, 8:31

Mylan píše: 20. 12. 2019, 7:14 Zámok užamkne válec , je to v podstate spätný ventil ktorý otvára protitlak.
Cjuz- ak je válec zaťažený a neobmedzíš pretok tak spadne jak kameň.
Ano, jenže to omezení může zastat rovnou ovládací ventil, pokud je ovládaný proporcionálně.
Taky je dobré mezi zámkem a válcem nemít hadice, pokud by se poškodily funkce zámku je pryč.
zamek2.PNG
zamek2.PNG (310.64 KiB) Zobrazeno 2423 x
.
Pokud je to stav ovládacího ventilu 1-0-2 tak musím škrtit.
Zámky se taky často nedávají u malých nakladačů, tam je naopak ovládací ventil úplně uzavřený a plní funkci "zámku", je tam ale škrtící ventil.
Z toho vyplývá i použití, nesmíte odejít od stroje a nechat lžíci naloženou a zvednutou.
Což znamená že když se vrátíme k dotazu, je možné vyhodit zámek a ovládání nechat jak je.
U kritických aplikací se zase na stranu válce dává akumulátor který doplní případné úniky a zajistí sílu válce v klidovém stavu.
Variant je mnoho.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7208
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 12. 2019, 9:02

Existuje nějaká "Učebnice základů hydrauliky" nebo tak něco?
díky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vitex
Příspěvky: 248
Registrován: 15. 11. 2016, 8:30

20. 12. 2019, 9:47

Pánové,toto jsou schémata stacionární hydrauliky.Mobilní má úplně jiná schémata-tam se používá v klidové poloze obtok aby nedocházelo ke zbytečnému ohřevu oleje a ztrátám výkonu.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

20. 12. 2019, 10:23

vitex píše: 20. 12. 2019, 9:47 Pánové,toto jsou schémata stacionární hydrauliky.Mobilní má úplně jiná schémata-tam se používá v klidové poloze obtok aby nedocházelo ke zbytečnému ohřevu oleje a ztrátám výkonu.
Jako něco takového, ale myslím že tazatel už něco má takže nebude kupovat celé zařízení - to by to s ním řešil prodejce.
zamek3.PNG
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
ves178
Příspěvky: 530
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

20. 12. 2019, 11:06

WEILER LZ280, FNA22
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“