oprava dutin pneuválců

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

28. 2. 2020, 2:29

Jan Danda píše: 28. 2. 2020, 12:54 Ahoj,
díky všem za rady.
Poptával jsem polotovary u fa.Stránský a Petržílek , příjemně překvapily.
1bm trubky průměr 25mm kolem 800kč, 1bm průměr 40mm asi 1100kč.
Takže jen nakrátit ,vyříznout závity,dát nové těsnění a je to jako nový . :D
Je to mašina na dřevo, jen na bezpečnostní kryty je 7ks pneuválců ,zatím jsem rozebral dva a oba přidřený a dost profukujou.
Nejsem moc optimista ,že ostatní budou v pořádku.
Poptával jsem válce přimo u výrobce , a ty na bezpečností kryty 1ks 5000kč .
Takže ještě jednou všem díky za nasměrování.
Honza
Pokud seženeš trubky, vůbec není co řešit. Levněji to neuděláš, ani kdyby ses rozkrájel. Rady typu "přehonovat" (na klasické honovačce - ne opatlat smetákem FlexHone) jsou dobrý akorát tak na ynternetu - protože ty trubky obvykle jsou natolik tenkostěnné, že se s nima nikdo nebude chtít patlat - v ruce je neudrží, jakmile je je někam utáhne, tak je bez přípravku zešíšatí a bude se mu to při honování utahovat. Dělat přípravek na utažení za čela (tak by to jedině rozumně šlo) je čirá ekonomická sebevražda. O tom, že bude třeba dlouhý trn, ani nemluvě.
Rady typu "chemický nikl" v kusovce, v díře s velkou štíhlostí, na nějaký neznámý hliníkový slitině - no to je akorát pro pobavení - když to přineseš do kterýkoli z těch asi tak tří :) galvanoven, co to tady dobře umí, tak buď se vůbec nedoplatíš a nebo zažiješ to, co zná každodenně akorát Speedy Gonzales.
Nemluvě o tom, že nejdřív bys to musel stejně nejdřív opravit (geometrií) , protože chemický nikl samozřejmě zkopíruje všechno - takže zaplatit za to, že to je stejně šišatý :roll: , akorát menší - to mi připadá divný.
Nikasil v kusovce, v pneuválci (tj. dloouhá díra, neznámý materiál ) - podle mě minimálně vtip desetiletí.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

28. 2. 2020, 2:47

Dawe píše: 28. 2. 2020, 12:15 Ja jsem nikde nepsal ze je to uplne stejny proces, psal jsem defakto mysleno je to tak, ze ten kdo dela nikasil, udela dost mozna ii elless nikl protoze je to podobna technologie. Muj odavatel je z Italie a mam (moje firma) s nim podepsane oboustranne NDA, takze zadne detaily ohledne nej psat nebudu (a neni ani treba).
Priklad s cepem je uplne relevantni, neni zadny rozdil krome plochy valce a tam cenu normalne extrapolujes. Nacenovali jsme v minulosti hromadu podobnych veci v kusovce i serii a je to jak pisu, zadna platina. btw: pokud nevis proc se kontroluje barva (je to automotive underhood envi.) tak ti chybi zaklady, Hadat se nebudu, nemam to zapotrebi, radu jsem tazateli dal, zbytek neni na me.
Pokud píšeš, že "není žádný rozdíl" :mrgreen: když do galvanovny na chemický nikl přinesu kusovku trubku z "nějaký" hliníkový slitiny a seríí 1000 ks nerezových špuntů, tak k tomu není co dodat. Cena se počítá podle vyloučeného kovu (vrstva x povrch) a podle "nevhodnosti dílce".
Špunt zvenku není sebemenší problém, štíhlá trubka - vždy očistec.
Mj. v první řadě, kdybys o tom něco (alespoň naprostý základy) věděl, tak by ti mohlo dojít, že chemický nikl na hliníkový slitině se nedá vyloučit napřímo (na rozdíl od toho nerezu - viz čím se liší ta technologie nikl na hliníku a nikl na oceli), takže už jenom to, bude generovat ale úplně :roll: jinou cenu.
--------------
No a proč se kontroluje ta barva - no to je jednoduchý - protože tím se ověří, že nedošlo k průniku vzduchu do komory při vytvrzování - takže to není naběhlý do barviček.
Ovšem to se jaksi nemusí nijak složitě zjišťovat - buď je to barevný (vidí i slepý) a nebo ne a navíc jakákoli slušná kalírna k té vakuovce dodá protokol, automaticky.
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“