svařování tenkých plechů
Nazdar.
Na modelu novější lokomotivy, který budu stavět, bych chtěl mít rám, budku a v podstatě všechno podle předlohy "svařované" namísto nýtování. U některých dílů to půjde nakamuflovat, ale třeba na budce nevím jak a nýtování by působilo nepařičně.
Proto se ptám, jak tenké plechy lze ještě v domácích podmínkách (invertorem) slušně svařit anebo mám rovnou jít do mosazi.
(Zatím mám trafosvářečku, a tou pálím i jekly).
Díky, Radek
Na modelu novější lokomotivy, který budu stavět, bych chtěl mít rám, budku a v podstatě všechno podle předlohy "svařované" namísto nýtování. U některých dílů to půjde nakamuflovat, ale třeba na budce nevím jak a nýtování by působilo nepařičně.
Proto se ptám, jak tenké plechy lze ještě v domácích podmínkách (invertorem) slušně svařit anebo mám rovnou jít do mosazi.
(Zatím mám trafosvářečku, a tou pálím i jekly).
Díky, Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Body, stehy, souvisle? Na hodně tenké plechy je nejlepší TIG (popřípadě bodovačka), pak MIG/MAG a až potom MMA.
Pokud to přesto chceš zkoušet s MMA, můžeš se trochu inspirovat tady: http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=12208
Pokud to přesto chceš zkoušet s MMA, můžeš se trochu inspirovat tady: http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=12208
číňan na to prodává udělátko k TIGu říkaj tomu něco jako studený sváření ,Robokop taky taky nějak upravoval TIG jestli se dobře pamatuju .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Je to pulz nebo mikropulz v TIGu. Pak se dá třeba i 0,5mm.
misto svarovani se da pouzit i pajeni
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Hledám něco, co může mít hobbysta v dílně - k použití tak jednou ročně.
A taky ten model chci vymyslet tak, abych si většinu věcí zvládnul udělat sám. Jinak bych koupil stavebnici (existují krásné, parních mašin) a ještě na peníze ušetřil).
Radek
A taky ten model chci vymyslet tak, abych si většinu věcí zvládnul udělat sám. Jinak bych koupil stavebnici (existují krásné, parních mašin) a ještě na peníze ušetřil).
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
- jova
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Na takovéhle drobné věci je dobré tvrdé pájení, mosazí nebo stříbrnou pájkou. Já na to používám kyslíkovodíkovou svářečku, prodávají se i modelářské sety, ale provoz je pak dražší.
Dost se to probíralo tady: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=1 ... &start=300
Ale to asi znáš.
Dost se to probíralo tady: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=1 ... &start=300
Ale to asi znáš.
Neznám, o tvé home-made svářečce vím už dlouho, ale na tohle si netroufnu.
Odkazy v tom fóru jsou už neaktuální, takže budu muset pohledat, jak to s tím tvrdým pájením vypadá. Vím o stříbrné pájce a PB hořáku a slyšel jsem i o mosazi za použití velkého autogenu. Jinak nic, hlava zatím prázdná
Radek
Odkazy v tom fóru jsou už neaktuální, takže budu muset pohledat, jak to s tím tvrdým pájením vypadá. Vím o stříbrné pájce a PB hořáku a slyšel jsem i o mosazi za použití velkého autogenu. Jinak nic, hlava zatím prázdná
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Zkus si projít tuhle diskuzi: http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=7616&p=1
Tak v té diskuzi jsem se dokonale ztratil, resp. nevím, o čem je řeč.
Každopádně děkuju za tipy a odkazy, je to na mně, do čeho se odvážím nebo neodvážím.
K tomu pájení jsem se dostal z více stran, ale někdy taky až do extrému, kdy mi doporučovali stavět z pozinku a pájet to cínem jako klempíři.
Radek
Každopádně děkuju za tipy a odkazy, je to na mně, do čeho se odvážím nebo neodvážím.
K tomu pájení jsem se dostal z více stran, ale někdy taky až do extrému, kdy mi doporučovali stavět z pozinku a pájet to cínem jako klempíři.
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
rawen> nevim co presne si predstavit pod tim modelem lokomotivy, jak je to velke a o jaky plech se jedna.
Nicmene pro uplne nejtensi Fe plechy co jsem kdy spojoval (0.35mm) se mi osvedcilo pajeni natvrdo DC TIGem s pulsem za pouziti stribrno-medene pajky Ag25Cu. A nebo se da pouzit i obycejnejsi medene s trochou stribra jako je Chemweld 930 prip. velmi levne cinske med-fosforove BCU93P s nizkou teplotou tani, u tech je logicky trochu horsi zatekani do rohu ale zase nejmensi TOO. Tavidlo staci obycejne pro Ag pajky i kdyz u te medene skoro ani neni potreba.
Delal jsem timto zpusobem s uspechem jen koutove spoje, plechy je v tom pripade doporucene podlozit medenym "koutem" pokud to jde. Neni to typicke pouziti tech pajek, ale na koutove spoje funguje opravdu vyborne. Na tupo jsem ale pro tak tenke plechy dostatecne dobrou metodu pajeni nenasel. Oproti klasickemu pajeni natvrdo horakem dosahnes podle mych zkusenosti TIG pajenim mensi tepelne ovlivnene oblasti, cili mensich deformaci plechu. Je potreba dobra svarecka ktera umi min. proud 10A nebo min a taky nejaky grif, ale ten se da naucit celkem rychle.
Jako dodavatele materialu doporucuju Chem-Weld.
Nakonec si ale stejne na metodu, ktera ti bude na ten ukol nejvic vyhovovat, budes muset prijit sam.
Nicmene pro uplne nejtensi Fe plechy co jsem kdy spojoval (0.35mm) se mi osvedcilo pajeni natvrdo DC TIGem s pulsem za pouziti stribrno-medene pajky Ag25Cu. A nebo se da pouzit i obycejnejsi medene s trochou stribra jako je Chemweld 930 prip. velmi levne cinske med-fosforove BCU93P s nizkou teplotou tani, u tech je logicky trochu horsi zatekani do rohu ale zase nejmensi TOO. Tavidlo staci obycejne pro Ag pajky i kdyz u te medene skoro ani neni potreba.
Delal jsem timto zpusobem s uspechem jen koutove spoje, plechy je v tom pripade doporucene podlozit medenym "koutem" pokud to jde. Neni to typicke pouziti tech pajek, ale na koutove spoje funguje opravdu vyborne. Na tupo jsem ale pro tak tenke plechy dostatecne dobrou metodu pajeni nenasel. Oproti klasickemu pajeni natvrdo horakem dosahnes podle mych zkusenosti TIG pajenim mensi tepelne ovlivnene oblasti, cili mensich deformaci plechu. Je potreba dobra svarecka ktera umi min. proud 10A nebo min a taky nejaky grif, ale ten se da naucit celkem rychle.
Jako dodavatele materialu doporucuju Chem-Weld.
Nakonec si ale stejne na metodu, ktera ti bude na ten ukol nejvic vyhovovat, budes muset prijit sam.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo