Přesnost závitů (G,H)

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Odpovědět
Simika
Příspěvky: 3
Registrován: 3. 12. 2020, 4:33

7. 12. 2020, 5:26

Dobrý den.
Našel by se zde nějaký odborník na problematiku závitů?
Potřebovala bych nutně rady obecně.
Máme problém s přesnosti závitů a následnými reklamacemi na volné závity, kde vleze NOK strana (trn) závitového kalibru s přesnosti 6H.
Tento problém bych rozdělila na dvě kategorie:
1)Přivařovací matice, které se bodují. (nejčastěji používané DIN 929).
Při komunikaci s dodavatelem bylo zjištěno, že dodávané matice jsou přesnosti 6G.
2)Řezané vnitřní závity v plechu.

Nejsem odborník na závity a jejich přesnosti proto se snažím získat informace, kde se dá.
Zajímalo by mě tedy, kdy a kde se jaké přesnosti pro závit používají, zda ve výkresech bych mohla najít nějaké pojítko. Dle čeho se volí přesnost závitů.
Měla jsem totiž za to, že jsou závity matic standartně s přesnosti 6H, kde pro tyto ůčely ke kontrole jsou používány i mezní trnové kalibry-6H

Nikdy jsem se nesetkala s reklamacemi na volné závity. Podle mě se ani standartně ve firmách tyto kontroly neproví, spíše se řeší moment utažení, což samozřejmě může mít souvislost.

Je zde někdo kdo by mi tento problém mohl nějakým způsobem přiblížit a osvětlit jak to tedy je s přesnosti závitů? Čím víc se v této problematice pročítám a zjišťuji informace, tím víc jsem z toho zmatená.

Předem moc děkuji za rady a info zdejší odborníky :)
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

7. 12. 2020, 6:19

Simika píše: 7. 12. 2020, 5:26 Dobrý den.
Našel by se zde nějaký odborník na problematiku závitů?
Potřebovala bych nutně rady obecně.
Máme problém s přesnosti závitů a následnými reklamacemi na volné závity, kde vleze NOK strana (trn) závitového kalibru s přesnosti 6H.
Tento problém bych rozdělila na dvě kategorie:
1)Přivařovací matice, které se bodují. (nejčastěji používané DIN 929).