vlhkost v bytě/domě - větrací jednotka
Nejsem žádnej stavitel a ani mě to nebaví, ale vím že jsou tu firmy které barák podříznou a jako izolaci vloží nerezový plech .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
prvotně se zbavit venkovní vody
pokud není vodorovná izolace a jde to realizovat - tak ji udělat
zbavit se/omezit tepelné mosty (třeba chyby konstrukce) pokud to nejde zaizolovat celé
vysoušení je fajn na bazén, mokrou koupelnu po použití, mokrou novostavbu - na provoz už moc ne
řízené větrání s rekuperací je vhodné na nízkoenergetické stavby, kde větrání dělá velké procento spotřeby energie. U mizerně izolovaných domů to jsou vyhozené peníze.
pokud není vodorovná izolace a jde to realizovat - tak ji udělat
zbavit se/omezit tepelné mosty (třeba chyby konstrukce) pokud to nejde zaizolovat celé
vysoušení je fajn na bazén, mokrou koupelnu po použití, mokrou novostavbu - na provoz už moc ne
řízené větrání s rekuperací je vhodné na nízkoenergetické stavby, kde větrání dělá velké procento spotřeby energie. U mizerně izolovaných domů to jsou vyhozené peníze.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
cihlový barák ti tím nerez plechem dokážou i podrazit bez nutnosti řezání. U kamenného to nelze a lze použít to, co píše HellGrip. Čím vlhčí ten dům je, tím větší účinnost ten gel má, protože pomocí vlhkosti vyvzlíná. Nevýhoda je, že barák se musí poměrně dost rozvrtat a gel by se měl po nějakém čase doplnit. Výhoda je, že se to dá udělat svépomocí.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
To už by som radšej nechal podrezať múr, jedna tá 600g saláma od siky stojí 20€ a keď to aplikuješ podľa ich návodu, tak pri múre 60cm potrebuješ tak 2ks na meter. Takže cena skoro rovnaká ako za podrezanie. Fungovať to môže, ale fólií by som predsa len veril viac.
Tos C45-2000
V budove ve ktere pracuju byl taky problem s vlhkosti. Jedna stena uprostred baraku se prakticky zacala rozpadat. Podezreni ze zdrojem vody je dira v izolaci rovne strechy se porvrdilo. Po oprave nam prestal v patre opadavat sadrokarton, coz bylo prijemne. Ale o patro nize se to ani po pul roce nezlepsilo. Takze byla objednana firma ktera aplikovala do zdi gel. Pri aplikaci jim nekde odpadl kus zdiva resp. spise slepence malty a ulomku cihel a pod tim se ukazala spatne svarena vodovodni trubka ppr. Normalne viditelne ze spoje kapala voda. Takze super akce
Připrav se, hrajem...
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
https://www.youtube.com/watch?v=HzjNAnEfvxc
Kamennej barák se nedá podříznout. Tedy přesněji starej barák s metr tlustou zdí. Druhá věc je ta, že ty staré technologie stavby potřebují vlhkost, jinak spadnou. Tady to spíš chce konzultaci s odborníkem přímo na místě a u toho odborníka bych chtěl vidět referenční věci. Na papír se dá napsat cokoli, ale reál je prostě reál.chb píše: ↑2. 2. 2021, 4:01 prvotně se zbavit venkovní vody
pokud není vodorovná izolace a jde to realizovat - tak ji udělat
zbavit se/omezit tepelné mosty (třeba chyby konstrukce) pokud to nejde zaizolovat celé
vysoušení je fajn na bazén, mokrou koupelnu po použití, mokrou novostavbu - na provoz už moc ne
řízené větrání s rekuperací je vhodné na nízkoenergetické stavby, kde větrání dělá velké procento spotřeby energie. U mizerně izolovaných domů to jsou vyhozené peníze.
Zařízení neznám, ale obecně vzato rekuperace je věc dobrá pro zlepšení vzduchu uvnitř bytu a navíc ušetří náklady na otop.Thomeeque píše: ↑1. 2. 2021, 6:13 Ahoj,
bydlíme ve starším domě, zdi mají kamenné jádro, i je to taková vodnatější oblast, trápí nás vlhkost, plíseň v nejhůře větraných místech a podobné lahůdky. Používáme přenosný odvlhčovač, ale není to dost výkonné a je to dost opruz obsluhovat. Měli jsme tu nějakého borce, ten navrhuje tento systém (ale také ho dealuje, takže důvěřuj prověřuj):
Zehnder ComfoAir 70
V konfiguraci pro dvě místnosti (v jedné je jednotka, v druhé /ložnice/ výfuk, mezi nimi trubka). Používáte někdo něco podobného, spokojenost?
Díky, T.
Podstatnější dle mne, ale bude předtím posoudit kde se ta vlhkost bere.
1. Pokud zvenčí skrz konstrukci domu, pak by přednostně bylo dobré tomu zamezit. Možnosti bylo výše naznačeno více, zmíním ještě elektrofyzikální systém odvlhčování. Otázkou je, zda to vlastnícko-uživatelské vztahy umožňují. Nasazení odvlhčovačů nebo intenzívního větraní pro tento případ bude mít ve výsledku pouze intenzívnější proudění vody a zasolování míst ve zdí kde se táto voda odpařuje.
2. Pokud je podstatnějším zdrojem vlhkosti způsob bydlení, pak to větrání je řešením. Toto lze realizovat pouhým zapojením existujících odsávačů na senzory vlhkosti vzduchu, které sepnou motory odsávačů po překročení určité vlhkosti uvnitř bytu.
3600 hodin je 150 dnů, to je skoro půl roku.
Možná, že to, co naměřil, je jen vliv ročních období.
(I kdyby měřil nepřetržitě celý jeden rok, namítl bych, že je to jen meziroční výkyv.)
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).
To se pleteš. Kamené silné zdi se podřezávají diamantovým lanem. Když na to přijde, podříznou ti i silnější zeď. Máš ale pravdu, že konzultace jsou vhodné.lubbez píše: ↑3. 2. 2021, 9:10Kamennej barák se nedá podříznout. Tedy přesněji starej barák s metr tlustou zdí. Druhá věc je ta, že ty staré technologie stavby potřebují vlhkost, jinak spadnou. Tady to spíš chce konzultaci s odborníkem přímo na místě a u toho odborníka bych chtěl vidět referenční věci. Na papír se dá napsat cokoli, ale reál je prostě reál.chb píše: ↑2. 2. 2021, 4:01 prvotně se zbavit venkovní vody
pokud není vodorovná izolace a jde to realizovat - tak ji udělat
zbavit se/omezit tepelné mosty (třeba chyby konstrukce) pokud to nejde zaizolovat celé
vysoušení je fajn na bazén, mokrou koupelnu po použití, mokrou novostavbu - na provoz už moc ne
řízené větrání s rekuperací je vhodné na nízkoenergetické stavby, kde větrání dělá velké procento spotřeby energie. U mizerně izolovaných domů to jsou vyhozené peníze.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2