držáky nožů SCLCR06

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Odpovědět
rawen
Sponzor fora
Příspěvky: 1559
Registrován: 15. 3. 2008, 12:22
Bydliště: Prostějov

16. 3. 2021, 4:27

Nazdar.
Mám z Alíka nějakou takovou sadu vyvrtávacích nožů.
Protože se mi nelíbilo poměrně vysoké a potenciálně vratké podkládání, začal jsem vyrábět držáky - čtvercové železo 20x20 do nožovky, do kleštin vrtáky a jedu nejmenší rozměr. Díra 7mmm. Do ní jsem cvičně strčil ten nůž a koukám, že špička plátku je milimetr nad osou.
Takže jsem se vrátil k Alíkovi a studuju geometrii. A pořád mi vychází, že špička destičky má vždy být v ose nože.

Prosím o radu, jak to s tou geometrií vlastně je. Je mi jasné, že u větší díry , ve které bude nůž "volný" je to šumák. Zvlášť do mosazi to jede na nastavení jakkoliv od oka. Ale pokud budu vyvrtávat dlouhou úzkou díru (aktuálně šoupátková skříň pro páru), tak bych to rád měl v cajku.
(Kozo Hiraoka tvrdí, že vyvrtávaná díra je přesnější (přímější) než vrtaná, takže si dobrovolně komplikuju život. :))

Díky za pomoc, Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

16. 3. 2021, 8:06

Ja tie nože používam nad osou, keby bola špička v osi, tak sa nevôjdu do takej diery, na akú sú určené. Držiaky som robil presne ako popisuješ, diery som vŕtal vrtákom vo vretene sústruhu. Nevšimol som si, že by to niečomu vadilo, na malé diery tie nože fungujú super. Ten 12mm nemá problém s hĺbkou rezu 3mm v oceli, samozrejme pri malom vyložení.
Tos C45-2000
rawen
Sponzor fora
Příspěvky: 1559
Registrován: 15. 3. 2008, 12:22
Bydliště: Prostějov

16. 3. 2021, 8:25

Díky, potvrdil jsi moje pokusy.
No, prostě jsem využil nasazený držák ER25 a postupně v něm měnil kleštiny, abych viděl, do jaké nejmenší se daný nůž vejde (to bylo i v tabulce v minulém odkazu) a kde je osa nože.

Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon