elektrocentrala EC 6 kW CSAB - 6 3/1 - 400/231V

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

25. 5. 2021, 5:33

jova píše: 24. 5. 2021, 7:11 Kdyby někdo potřeboval, mám návod na 4kW verzi EC ČSAB 4-3/1-400/231.
Ten jsem také našel a mám ho stažený, takže není problém ho poslat.
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

25. 5. 2021, 6:19

robokop píše: 24. 5. 2021, 8:48 to prepnuti je kde?
...
Tak beru zpět. Koukám, ta 6kW to přepínání asi nemá. Na 4kW se dá přepnout z 400 na 230V a pak jsou cívky v generátoru zapojené paralelně a centrála dá větší proud.
b3nd3r: poslal jsem ti ho už včera do SZ.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

25. 5. 2021, 8:12

Brit:

Neco takoveho tam uz je ale asi uz ne v nejlepsi kondici
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

25. 5. 2021, 8:49

Proto si myslím, že výměna za tohle je cesta nejsnažšího odporu a nestojí to svět.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

25. 5. 2021, 10:15

on ten regulator je tam trosku vic prorostlej
viz schema
nevim zda je to kompatibilni
vypada to ze to je napajene z nejake odbocky
Přílohy
IMG_20210523_214455.jpg
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

25. 5. 2021, 10:22

Elektrika není můj šálek kávy a na takové věci mám dvorního dráteníka Jeníčka. Když dokáže rozhejbat jadernou elektrárnu, tak musí kurva umět i takovéhle prkotiny. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 459
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

25. 5. 2021, 11:49

Podle toho navodu od Jovy, by regulator mel udrzet napeti +/-5%, takze stabilita by mela byt lepsi jak v siti. Jestli to ma pri zatizeni tak velky vykyv, asi uz nejake soucastky nebudou mit spravne hodnoty. V navodu je i schema zapojeni regulatoru a nejake elektrolity tam vidim, takze to bude asi chtit cele promerit
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

25. 5. 2021, 11:57

Presne to si myslim
Navic kdyz je to zatizene nesymetricky tak to ten regulator uplne dotahnout nemuze
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
miro1626
Příspěvky: 185
Registrován: 14. 7. 2010, 6:45
Bydliště: Český Brod

27. 5. 2021, 9:47

Zdar,
centrálu jsem zatím nerozběhl, nechtěla zaboha chytit, byl ucpaný výtok z nádrže, směsí rezavého prachu s nějakým šlemem, po odpojení ruční palivové pumpy benzín vůbec nepřitékal. Benzín v nádrži pravěký, barva tmavě žlutá do oranžova a bordel ze rzi na stěnách a dně nádrže.
Rez z nádrže plánuji vyčistit kyselinou citronovou s nějakým kovovým abrazivem - podložky atd.,
a následně pasivovat bezoplachovým odrezovačem, nechat pořádně vyschnout a doplnit MIX benzín s olejem. Mělo by to stačit, když to vydrželo do tohoto stavu 50 let, po vyčištění a pasivování to musí pár let vydržet. Ostaní náplně jsou OK a palivový systém byl kupodivu čistý.
Nalévací filtr v hrdle nádrže byl silně pokrytý měděnkou a zalepený tak, že benzín prakticky neprotékal. Vyčistěno v horkém roztoku octu se solí. bez odmaštění, cca hodinu ponořeno v roztoku, po opláchnutí a usušení stříknuto WD pro zamezení oxidace a vypadá jako nový.
Co se týče dnešních Bio benzínů, na fórech doporučují u sezonního nářadí a strojů pro uskladnění přes zimu použít "lepší" benzín s menším podílem Bio složky a doplnit aditivum pro zabránění usazovaní bio složky, např. VIF Super Benzin Aditiv.
Do pily přidávám do benzínu syntetický olej M2T. Vzhledem k celkovému množství náplní M2T, uvažuji vyměnit všechny náplně za syntetický M2T. Rozdíl ceny oproti klasice je zanedbatelný, a dušička bude mít klid.
V rámci bádání jsem otevřel rozvaděč, kupodivu sucho, pouze jeden držák svorkovnice vlevo svisle s trochou koroze, funkce zatím neoveřena.
Centrála je až na oprýskanou barvu části generátoru na straně k výfuku, a jeden rezavý uhelník držící elektro rozvaděč v dobrém stavu. Všechny šrouby šly bez problému povolit.
Až na tu uvnitř rezavou nádrž, ale to se dalo čekat.
Podělte se o své postřehy ze zprovoznění centrály, k regulátoru případně k palivu.
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

27. 5. 2021, 10:04

Já se musím zahambeně přiznat, že centrála leží tak, jak jsme jí v neděli složili, protože prostě není čas. V pondělí kleknul počítač v práci a trvalo mi 24 hodin v kuse, abych ho zprovoznil a nepřišel o veškerá data. Jediné, co jsem udělal je, že jsem odšrouboval víčko palivové nádrže a zjistil jsem, že je na něm přidělaná trubička až na dno, která zároveň slouží jako měrka paliva. Taky jsem zkusil pohnout startovací pákou a motor se dá lehce protočit. Dál jsem se zatím nedostal a vůbec netuším, kdy budu mít čas.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

27. 5. 2021, 10:31

jo ta nadrz bude potrebovat peci u kazdeho kusu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4887
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

27. 5. 2021, 10:49

Jsem docela zvědavý až budete měřit, jak se to chová elektricky, respektive co pobere ten regulátor ? Malé značkové, ale staré co mám jsou doslova zabijákem spotřebiču. Tam připojuju světla, Narex vrtačku, noname flexu, všechno ostatní to zabije. Přijde zátěž a soustava ztratí otáčky a napětí, následně to nakopne děsivou špičku. Proto mi leží v hlavě, jak si regulací poradili army konstruktéří, případně jakou regulaci do toho naperete, což vás hádám nemine ? Potom mi vrtá hlavou spotřeba, deklarovaná je poměrně vysoká, tak chválně co naměříte ?
VIF používám v autech, do strojů se mi více osvědčil: Briggs & Stratton Fuel Fit aditivum a startování eterem.
Britt
Příspěvky: 1830
Registrován: 8. 5. 2019, 5:36

27. 5. 2021, 10:54

Regulace napětí se tu už okrajově probírala a co se týká spotřeby, co je lepší, 3 stovky za benzín nebo mrazáky plné zkaženého masa?
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

27. 5. 2021, 11:26

Tak k RDMkám jsme měli 3 kW centrály a měly předepsanou spotřebu cca 3,2 l/mhod. Přesně si to nepamatuju, ale skutečnost tam odpovídala deklaraci. A jelikož obě téměř nikdy nejely na max výkon, tak spořily benzín a ten byl lehce prodejný.
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“