https://www.youtube.com/watch?v=7DESI3o2bj0
Tady odborník tvrdí, že z diferenciálu není třeba měnit olej, že klidně 20 let vydrží. To se mi nezdál. I když auto mám už 17 let a ještě jsem olej v diferencionálu měnit nenechal. To je z mý strany prasárna, ale došlo mi to až teď. Jak jste na tom vy?
Životnost oleje
Dnešní výrobky nejsou konstruovány na dlouhodobou životnost a výrobci na tom ani nemají zájem. Třeba u Suzuki co jsem měl ani nešel měnit olej v převodovce. Nějak to tam nalili při montáži a nazdar.
Všechna maziva degradují // časem i provozem // a z výrazu "doživotní" se osýpám. Spousta zařízení mohla sloužit mnohem déle kdyby se včas namazala.
U auta mám předepsanou výměnu oleje po 25k, ale první výměnu jsem udělal po 5k a další dělám nejdéle po 15k.
Všechna maziva degradují // časem i provozem // a z výrazu "doživotní" se osýpám. Spousta zařízení mohla sloužit mnohem déle kdyby se včas namazala.
U auta mám předepsanou výměnu oleje po 25k, ale první výměnu jsem udělal po 5k a další dělám nejdéle po 15k.
Ze niekto vymenil olej a dal tam co patri, este nikdy nic nepokazilo.
Ked niekto ten olej nemenil, tak uz par veci na to klaklo.
Inak aj na obale oleja mad datum spotreby, a to je este v plaste a nie s reakcii s kovom. A vystaveny vzduchu. Lebo kazdi diferencial ma odzvdusnovak.
Ked niekto ten olej nemenil, tak uz par veci na to klaklo.
Inak aj na obale oleja mad datum spotreby, a to je este v plaste a nie s reakcii s kovom. A vystaveny vzduchu. Lebo kazdi diferencial ma odzvdusnovak.
obecně platí, že maziva a oleje mají garantovanou životnost kolem dvou let. Jak psal Milan199, pak se odlučují aditiva od základového oleje. Základový olej dál maže, ale nebrání korozi, pěnění atd. Oddělená aditiva zase neumí moc mazat. V diferenciálech a převodovkách se ale oleje mění až ve chvíli, kdy se něco rozpadne a je nutné to rozebrat.
Když bádáš nad diferenciálem po 17 letech, napadlo tě někdy, co se děje časem s chladicí kapalinou v chladicím okruhu? V práci se zrovna s tou chladicí kapalinou dost setkávám ve velkých motorech. Používá se směs glykolu a destilky v poměru 50:50. Ta kapalina umí sežrat hliník a je potřeba ji aditivovat. U aut se to nemusí, tam už je kapalina vyráběná s tím, že se s hliníkem snese (růžová). Modrá hliník umí vyžrat. To není ale podstatné. Podstatné je, že kapalina, ať růžová nebo modrá, časem degraduje. My používáme kapalinu, která má životnost 3 roky, nebo 6000 mth. Měníš v autě každé 3 roky kapalinu? Možná něco málo doplníš pří výměně termostatu. My v práci kapalinu aditivujeme po 3 letech, aby vydržela další 3 roky / 6000 mth. Pak už se musí vyměnit. V autech se tohle neřeší. Takto to má nalajnované Caterpillar. Motory MTU (Mercedes), to mají téměř stejné. Ale jsou to trošku větší motory (objem 4,4 - 76,3 l). Motory na CNG mají intervaly poloviční.
Jo.. A víš, co se stane, když neměníš v těch motorech kapalinu? Časem ti to sežere těsnění pod hlavami.
Když bádáš nad diferenciálem po 17 letech, napadlo tě někdy, co se děje časem s chladicí kapalinou v chladicím okruhu? V práci se zrovna s tou chladicí kapalinou dost setkávám ve velkých motorech. Používá se směs glykolu a destilky v poměru 50:50. Ta kapalina umí sežrat hliník a je potřeba ji aditivovat. U aut se to nemusí, tam už je kapalina vyráběná s tím, že se s hliníkem snese (růžová). Modrá hliník umí vyžrat. To není ale podstatné. Podstatné je, že kapalina, ať růžová nebo modrá, časem degraduje. My používáme kapalinu, která má životnost 3 roky, nebo 6000 mth. Měníš v autě každé 3 roky kapalinu? Možná něco málo doplníš pří výměně termostatu. My v práci kapalinu aditivujeme po 3 letech, aby vydržela další 3 roky / 6000 mth. Pak už se musí vyměnit. V autech se tohle neřeší. Takto to má nalajnované Caterpillar. Motory MTU (Mercedes), to mají téměř stejné. Ale jsou to trošku větší motory (objem 4,4 - 76,3 l). Motory na CNG mají intervaly poloviční.
Jo.. A víš, co se stane, když neměníš v těch motorech kapalinu? Časem ti to sežere těsnění pod hlavami.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2