Nacenění obrobku a doporučení firmy

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
kiko01
Příspěvky: 1597
Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
Bydliště: Martin,Slovakia
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 6:37

Radislav píše: 8. 7. 2021, 2:18
kiko01 píše: 8. 7. 2021, 1:25 No ale zase je rozdiel v cene ked ides nejake komplikovane upinacie platne z ocele, s vela tolerovanymi prvkami ako takato sranda co sa da easy pustit na 2 upnutia vo zverakoch, a nemusim pri tom stat...
Tak momentálně ani nevíš do jakého radiusu to máš dobírat. To pak když se teď budeme bavit o frézování třeba 10 minut obrábění jednoho "kalichu". Záleží do jakých radiusů. Já to beru ze svý vlastní zkušenosti. Dokud mašina nebyla moje a neměl jsem za to zodpovědnost tak jsem házel čísla sem tam.

A najednou když už to bylo na mé triko tak bylo všechno jinak. A ejhle dokonce i čas na tom strávený byl o něco větší než když jsem to v zaměstnání prostě pustil ,nějaký rozměry důležitý odměřil a zdar tvá máňa. Když něco náhodou nevyšlo hold se to opravilo pak ale šel jsem domů a neřešil.

Zakázka za 10 000,- ale moment potřebuju na to vrták za 10 000,-. :mrgreen: atd...

Takže můj první rok mi dost otevřel oči a to jsem si myslel jak Vím. Leda pěkný hovno. Taky od té doby mám dost velký respekt před někym kdo se v strojařině postavil na svoje vlastní nohy.

Tak ja som napr nikdy u nikoho nepracoval zatial, iba sam na seba, pri strojoch u otca v garazi od 13 tich, takze som sa vlastne vsetko co viem naucil sam, a nikdy som sa na nic podstatne nepytal na nejakom fore, alebo fb, ako to je teraz v mode
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 7:01

no nevím, ale na mé Hondě CRX jsem vyměnil za leštěné kanály a bylo o 5koníku více, takže bych se snažil o čím jak nejhladší povrch.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 7:24

Tom_ píše: 8. 7. 2021, 6:23
Co se týče odlitku, tak mne to napadlo, ale cenově to možná vyjde stejně a kvalita zpracování nebude tak kvalitní jak obrobek na CNC si myslím. Originál díly jsou odlévané
No k tomu mám dvě věci, jestli myslíš že je dobře zrcadlově lesklý povrch tak by to chtělo něco načíst o vnitřní aerodynamice motoru nebo pár pokusů na brzdě ,a ta druhá je že takhle jednoduchá jádra jsou dostatečně přesná a stačí povrch jen přečistit a pak udělat finále. Většinu chyb vytvoří konstruktér nebo ,,ladič " a né nepřesnost lití.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6945
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

8. 7. 2021, 7:32

Mrosconi píše: 8. 7. 2021, 7:01 no nevím, ale na mé Hondě CRX jsem vyměnil za leštěné kanály a bylo o 5koníku více, takže bych se snažil o čím jak nejhladší povrch.
háá tak to je právě rozšířený blábol . leštěné neznamená nutně lepší . jde o plynulost přechodů a další .
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 7. 2021, 7:36

Mrosconi - oni se to spíš jemně pískuje - sací... Spíš jde o to dolícování. Leští se výfukové - karbon atd..
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 7:43

tady vidíš kanály z F1 bez turba ,ty ,,šmudlové by je asi dokázali vyleštit :mrgreen: " a končí to extrémama viz golfový míček
Přílohy
f1technical7002_zps998b6266.jpg
CNC_ported_golf_ball_dimples_2.jpg
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tom_
Příspěvky: 52
Registrován: 3. 1. 2019, 6:15

8. 7. 2021, 7:48

fmodel píše: 8. 7. 2021, 7:24
Tom_ píše: 8. 7. 2021, 6:23
Co se týče odlitku, tak mne to napadlo, ale cenově to možná vyjde stejně a kvalita zpracování nebude tak kvalitní jak obrobek na CNC si myslím. Originál díly jsou odlévané
No k tomu mám dvě věci, jestli myslíš že je dobře zrcadlově lesklý povrch tak by to chtělo něco načíst o vnitřní aerodynamice motoru nebo pár pokusů na brzdě ,a ta druhá je že takhle jednoduchá jádra jsou dostatečně přesná a stačí povrch jen přečistit a pak udělat finále. Většinu chyb vytvoří konstruktér nebo ,,ladič " a né nepřesnost lití.
Já žádné zrcadlo právě nechci .


Přesně tak, leští se jen výfukové kanály a hlavní je ideální spasovani přechodu díl vs hlava a zároveň menší porting není nikdy na škodu, když člověk ví co dělá.

V tomhle tématu jde primárně o naceni obrobku a zjištění kdo by to mohl udělat. Ti, kteří se.ozvali se zájmem, tak ty budu kontaktovat a zkusíme dořešit detaily aby čas na tom strávený byl pro ně co nejmenší.
Naposledy upravil(a) Tom_ dne 8. 7. 2021, 7:51, celkem upraveno 1 x.
Radislav
Příspěvky: 323
Registrován: 16. 7. 2018, 8:26
Bydliště: Mantov

8. 7. 2021, 7:51

To: Kiko

Gratuluji. Ja nebyl nikdy jeden z nejbystrejsich nebo nejchytrejsich. Takze hold se musim potrapit.
lubbez
Příspěvky: 3159
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

8. 7. 2021, 7:59

A co si koupit raději silnější auto? Mám 3litrovýho Allroada 4x4 natvrdo s manuálním řazením a nemám nejmenší problém s výkonem. :lol: Proč o tom píšu, kolega je vývojář soutěžních motorů a když jsem byl u něj v dílně tak jsem si sednul na pr....el. Jenom soft na modelování dynamiky plynů je půl mega ročně. Teď dělali nějakej motor do forda, do veterána!!!! a úpravy a naladění byly pro tým 3 měsíce práce.
Tom_
Příspěvky: 52
Registrován: 3. 1. 2019, 6:15

8. 7. 2021, 8:06

lubbez píše: 8. 7. 2021, 7:59 A co si koupit raději silnější auto? Mám 3litrovýho Allroada 4x4 natvrdo s manuálním řazením a nemám nejmenší problém s výkonem. :lol: Proč o tom píšu, kolega je vývojář soutěžních motorů a když jsem byl u něj v dílně tak jsem si sednul na pr....el. Jenom soft na modelování dynamiky plynů je půl mega ročně. Teď dělali nějakej motor do forda, do veterána!!!! a úpravy a naladění byly pro tým 3 měsíce práce.
Já jiné auto nechci. Jsem s ním maximálně spokojen. Důvod proč měním sání není ani tak kvůli výkonu, ale hlavně kvůli tomu, že originální sání je koncipováno na druhou stranu a hlavně kvůli tomu že originální sání nezvládá věší tlak a nedá se.pouzit double injectoru. A další věc ještě, brutálně mne baví kreslit a tvořit si vlastní věci.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 8:06

Mrosconi píše: 8. 7. 2021, 7:01 no nevím, ale na mé Hondě CRX
To byl můj první Japonec se kterým jsem pár měsíců jezdil ,ve své době to byla slušná motokára ,pak jsem si koupil lancii HF turbo ,pak přišel Kadet 2.0 GSI a potom zase Mazda MX3 6V a pak děti a dovolená v Jugoslávii :mrgreen:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 8:08

Tom_ píše: 8. 7. 2021, 8:06 A další věc ještě, brutálně mne baví kreslit a tvořit si vlastní věci.
A vo tom to je ,koupit si výkonnější auto umí každej .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Sajmon
Příspěvky: 456
Registrován: 13. 1. 2017, 10:49

8. 7. 2021, 8:10

Tom_ píše: 8. 7. 2021, 4:28 Je to saci plenum na motor. Predopkladam, ze zruseni mezery vyresilo zase par desitek minut praci na CNC :D . Z druhe strany to vypada potom takhle. Premyslim , jestli by sel vyfrezovat i korpus :D :lol:
Jinak co se tyce povrchu, tak takhle to je naprosto dostacujici
Ta posledni fotka je svarenec ne? Nebo to jen tak vypada? Rekl bych, ze ty konusovy vlozky jsoz tam zavareny…
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2021, 8:15

lubbez píše: 8. 7. 2021, 7:59 soft na modelování dynamiky plynů je půl mega ročně.
Co to je za soft?
Aleš Procháska
Dawe
Příspěvky: 2524
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

8. 7. 2021, 8:29

fmodel píše: 8. 7. 2021, 7:43 tady vidíš kanály z F1 bez turba ,ty ,,šmudlové by je asi dokázali vyleštit :mrgreen: " a končí to extrémama viz golfový míček
Jojo. Ten golfovy micek, jakoz i hrubsi povrch odlitku, provokuje u vyssich prutoku turbulentni mezni vrstvu a takova se (v porovnani s laminarni vrstvou u hladkeho povrchu) pozdeji odtrhuje. Takze vysledne aero ztraty jsou mensi. U mensich prutoku to ale zpravidla poznat neni.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“