Nacenění obrobku a doporučení firmy
Audi. Jestli to existuje, nevim. Kazdopadne mne bavi tyhle veci delat, takze primarne to delam proto, ze mne to bavi. Koupit to nejspis pujde, ale za jakou cenu. Nepatral jsem po tom.
Naposledy upravil(a) Tom_ dne 8. 7. 2021, 10:47, celkem upraveno 2 x.
na tohle je třeba dělat prototypy...třeba 3d tiskem nebo dřevem a po odladění teprve zadat výrobu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Souhlas. Za ten rok co si ve své firmičce jedu. (zároveň ještě v zaměstnání) tak jsem se z tohohle vyléčil. Dělat za slanou vodu a ještě ke všemu kusovky. Takže se naceňování dost změnilo respektive zvýšilo. Nějak si na novější mašinu vydělat musím.robokop píše: ↑8. 7. 2021, 9:30 Ja se snazim delat uz s rozumnou financni rezervou. Protoze delat to na krev lacino se nevyplaci. Pak to vyndas ze sveraku a zjistis ze to je omacknute od celisti i kdyz si davas pozor. A pak vahas zda tu lacinou fusku predat nedokonalou a kazit si jemno. Nebo to udelat znova a prodelat. Lepsi mit rezervu dat to tam znova a udelat to jeste jednou a perfektni. A ten druhy kus k tomu dat gratis coby zmetek treba to nejak uzijou....
Za mě : "hrubě" 5 000+ ,- bez dopravy a materiálu a to nevím jaký povrch na těch tvarech (další kusy samozřejmě levnější) . Mám starou herku takže jenom nějaký standardní povrch nic extra fancy.
Ale to je už je hold boj kapitalismu ty ceny. Znám firmu kde to naceňovali stylem velikosti kusu. Pracnost je nezajímala. Když to byl malej kus tak cenu chtěli za 170,- např. ikdyž to byl jenom 1ks s pár dírama a nějakým malinkým opracováním.
Ale doba ,kdy jsem vzal zakázku a po spočítání v součtu hodin bych na tom byl lépe s přesčasama v zaměstnání a bez stresu ,tu už jsem odepsal. Kvůli tomu taky nepodnikám.
-
- Příspěvky: 1591
- Registrován: 27. 10. 2008, 9:06
- Bydliště: Martin,Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
No ale zase je rozdiel v cene ked ides nejake komplikovane upinacie platne z ocele, s vela tolerovanymi prvkami ako takato sranda co sa da easy pustit na 2 upnutia vo zverakoch, a nemusim pri tom stat...
Tak momentálně ani nevíš do jakého radiusu to máš dobírat. To pak když se teď budeme bavit o frézování třeba 10 minut obrábění jednoho "kalichu". Záleží do jakých radiusů. Já to beru ze svý vlastní zkušenosti. Dokud mašina nebyla moje a neměl jsem za to zodpovědnost tak jsem házel čísla sem tam.
A najednou když už to bylo na mé triko tak bylo všechno jinak. A ejhle dokonce i čas na tom strávený byl o něco větší než když jsem to v zaměstnání prostě pustil ,nějaký rozměry důležitý odměřil a zdar tvá máňa. Když něco náhodou nevyšlo hold se to opravilo pak ale šel jsem domů a neřešil.
Zakázka za 10 000,- ale moment potřebuju na to vrták za 10 000,-. atd...
Takže můj první rok mi dost otevřel oči a to jsem si myslel jak Vím. Leda pěkný hovno. Taky od té doby mám dost velký respekt před někym kdo se v strojařině postavil na svoje vlastní nohy.
Tak, tak ... a to s každou další akcí a prací člověk jen přichází na to co vlastně ještě neumí, neví a stále se učí aby ve finále neproseknul kalhoty.
Možná by nebylo od věci napsat k čemu ten díl vlastně je. Mně osobně to přijde jako lůžka nějakých kulových čepů a protože jsem podobný věci dělal tak je mi u poptávanýho dílu trochu záhadou to osazování u otvorů a ta šílená "3D" složitost, která se projeví v nechutný ceně.
Takovýhle díly se třeba taky někdy dělají z plechu a kulový lůžka se tam mlasknou tvárníkem v lisu.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Netuším jak to funguje, ta viditelná přečnívající oblá hrana má význam kvůli aerodynamice (nějaká Bernouliho křivka profilu sacího hrdla?) nebo je jen pro ozdobu? Jestli se z toho tolik nestřílí, tak snadno vyrobitelná alternativa vypadá takhle, přičemž radius zaoblení je volen z řady 1, 1.5, 2, ... což jsou čtvrťové radiusové frézy, které bývají běžně v šuplíku. V obrázku je ještě chyba, přechod válcové části na kuželovou musí být oblý, ostrý by byl problém, ale už se mi to nechce překreslovat.
Aleš Procháska
Na tyhle splácaniny bych se vyslal ,nedávno jsem dělal elektronovej ,pokud si na to netroufneš tak ti někdo udělá slévárenský model s dělením a jeden jaderník ,pak je jedno jestli to bude odlitek z hliníku nebo z elektronu a kolik kusů budeš chtít .Základ je vymodelovat co přesně potřebuješ.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ano, je to z důvodu proudění a turbulencí nasávaného vzduchu. Každopádně se to dá asi udělat i jednodušeji.prochaska píše: ↑8. 7. 2021, 4:53 Netuším jak to funguje, ta viditelná přečnívající oblá hrana má význam kvůli aerodynamice (nějaká Bernouliho křivka profilu sacího hrdla?) nebo je jen pro ozdobu? Jestli se z toho tolik nestřílí, tak snadno vyrobitelná alternativa vypadá takhle, přičemž radius zaoblení je volen z řady 1, 1.5, 2, ... což jsou čtvrťové radiusové frézy, které bývají běžně v šuplíku. V obrázku je ještě chyba, přechod válcové části na kuželovou musí být oblý, ostrý by byl problém, ale už se mi to nechce překreslovat.
Co se týče odlitku, tak mne to napadlo, ale cenově to možná vyjde stejně a kvalita zpracování nebude tak kvalitní jak obrobek na CNC si myslím. Originál díly jsou odlévané