Čerpadlo NDMU
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Mám stařičké ponorné čerpadlo typ NDMU 1 1/4". Po značném úsilí se mi ho podařilo rozdělat abych mohl vyměnit simeringy, ucpávku a O-kroužky. Vím, že motor se zalévá olejem vrchní šroubovací zátkou a prostor mezi simeringy a ucpávkou dírami pod dvěma inbusy z boku. Bohužel nevím jakým druhem a množstvím oleje by to mělo být. Netušíte to někdo?
- Přílohy
-
- ndmu.JPG (16.9 KiB) Zobrazeno 1239 x
Taky jsem resil do meho NDMU-100-12 a zjistil, ze u pribuzneho cerpadla NFJU s podobne resenymi ucpavkami, ma byt jako prvonapln nejaky Ekohyd 46. U meho prodejce oleju mi odlili udajne podobny Agip S46. Cerpadlo s nim fungovalo asi dva roky bez problemu, pak se vymenilo za novejsi.
- Přílohy
-
- nase trifazove Cerpadlo Sigma NFJU KLASIK 400V popis.pdf
- (146.37 KiB) Staženo 74 x
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Díky za odpověď. Asi by to také šlo použít, ale koukám, že jsou to nějaké ekologicky odbouratelné oleje. Čerpadlo používám jen vzácně a proto myslím, že lepší by byl nějaký minerální olej, co se do toho dříve dával.
Ten eko je tam nejspis kvuli pokryti rizika kontaminace te cerpane vody. Jestli to v tvem pouziti nehrozi, tam holt dej nejaky obycejny mineralni hydraulicky olej s viskozitou kolem tech 46cst...ISO VG 46.
Naposledy upravil(a) Dawe dne 10. 10. 2021, 8:29, celkem upraveno 1 x.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Po mé opravě, žádná ekologická katastrofa nehrozí, protože čerpadlo bude absolutně těsné.
Potom je ještě otázka kolik ho tam dát. Že by přiměřeně s ohledem na rozpínání při zahřátí.
Potom je ještě otázka kolik ho tam dát. Že by přiměřeně s ohledem na rozpínání při zahřátí.
Naposledy upravil(a) soustružník dne 10. 10. 2021, 9:37, celkem upraveno 1 x.
elbarto> Jo, to jsou nezmari. To moje se zastavilo a pod proudem stalo asi dva dny skoro bez vody, pricemz neshorelo. Hodim sem i schemata a seznam dilu, ktere k tem cepadlum mam ulozene. Treba to pomuze.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Tak zrovna výměna přívodního kabelu je primitivně jednoduchá, tedy teoreticky. Nahoře uprostřed pod horním uchem je zátka s jemným závitem, okolo M 40. V zátce jsou dvě slepé díry pro klíč, něco jako na kotouč úhlové brusky. Přímo pod zátkou je krásně přístupná "čokoláda". Já ale musel na rezavých šroubech ucha vypilovat dvě plošky aby je bylo za co povolit a poté do zátky vyvrtat větší díry na větším průměru, čerpadlo chytit do svěráku a poměrně masivním klíčem přitlačovaným truhlářskou svěrkou aby nevyklouzával pomocí kladiva zátku vyšroubovat. Zátka je těsněná O-kroužkem a kabel závitovou průchodkou jako bývají na krabicích s elektrikou.
Edit: na obrázku od Dawa je to vidět.
Edit: na obrázku od Dawa je to vidět.
Kucííí krásná spolupráce. Jaký olil si tam nakonec dal ?
P.S. Zrovna dneska jsem měnil ponorné čerpadlo ala Bauhaus. Životnost načasovaná rozběhovým kondíkem přesně na 25 měsíců. Což je mi mi fuck, protože Bauhaus dává 5 roku. Nosim je tam tedy každé 2 roky. A to čteme stále bláboly o ekologii. Komická byla věta jinak velmi ochotného technika ...vyjáříme se zda to budeme opravovat. Na to si říkám .. hmm to si to tedy pěkně užijete. Druhý den ... nový kus na vás čeká.
P.S. Zrovna dneska jsem měnil ponorné čerpadlo ala Bauhaus. Životnost načasovaná rozběhovým kondíkem přesně na 25 měsíců. Což je mi mi fuck, protože Bauhaus dává 5 roku. Nosim je tam tedy každé 2 roky. A to čteme stále bláboly o ekologii. Komická byla věta jinak velmi ochotného technika ...vyjáříme se zda to budeme opravovat. Na to si říkám .. hmm to si to tedy pěkně užijete. Druhý den ... nový kus na vás čeká.
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Potíž je, že časem do meziprostoru mezi motorem a čerpadlem pronikne voda, hřídel chytne lišku a přestane to těsnit. Zajišťovací červík vrtulky jsem musel odvrtat a i potom se stahovala dosti blbě. Dva inbusáky M6 (pozice 47) na doplňování oleje jsem povoloval pomocí navařených matic a stejně jsem jeden ukroutil a musel odvrtat. Originál ucpávka má jeden kroužek keramický a druhý ocelový, dnes se nahrazuje touto https://www.sigmashop.cz/cerpadla-a-cer ... msg-022-15 Hřídel jsem oleštil v soustruhu.
Kdybych byl servisák čerpadel, tak bych to svoje na opravu nevzal, blbá práce s nejistým výsledkem, kterou by asi nikdo nechtěl zaplatit. Jenže já nerad vyhazuju opravitelné věci.
Jo a to ještě máme provedení na 220 V a krabičku na kondenzátor, kterou někdo udělal ze dřeva, nám sežral červotoč.
Kdybych byl servisák čerpadel, tak bych to svoje na opravu nevzal, blbá práce s nejistým výsledkem, kterou by asi nikdo nechtěl zaplatit. Jenže já nerad vyhazuju opravitelné věci.
Jo a to ještě máme provedení na 220 V a krabičku na kondenzátor, kterou někdo udělal ze dřeva, nám sežral červotoč.
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
U nějakého, zdá se, podobného čerpadla jsem našel doporučený turbínový olej TB 32. Podle popisu by mohl být vhodný. Někdo zase psal, že tam nalil transformátorový.
-
- Příspěvky: 1012
- Registrován: 15. 11. 2009, 2:17
Také jsem tam kdysi dával trafoolej.