Změna vlastností materiálu po žárovém zinkování
Zdravím vás, chtěl bych se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost se žárovým zinkováním tlakových nádob respektive vzdušníku ke kompresoru, mám tři pístový Orlík a vzdušník je tam 300l, jelikož celý kompresor potřebuje GO uvažuju že bych vzdušník nechal nazinkovat, vevnitř už by nerezavěl a nemusel bych řešit ani venkovní korozi, ovšem mám strach jestli vzdušník nezkřehne a neroztrhne se. Vodíková křehkost je pouze u některých materiálů, ale bohužel nevím z jakého jsou tlakové nádoby, díky za každou radu
jsi VRAHDan306 píše: ↑12. 1. 2022, 1:34 Zdravím vás, chtěl bych se zeptat jestli nemáte někdo zkušenost se žárovým zinkováním tlakových nádob respektive vzdušníku ke kompresoru, mám tři pístový Orlík a vzdušník je tam 300l, jelikož celý kompresor potřebuje GO uvažuju že bych vzdušník nechal nazinkovat, vevnitř už by nerezavěl a nemusel bych řešit ani venkovní korozi, ovšem mám strach jestli vzdušník nezkřehne a neroztrhne se. Vodíková křehkost je pouze u některých materiálů, ale bohužel nevím z jakého jsou tlakové nádoby, díky za každou radu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Já bych se toho nebál a klidně bych to nazinkoval.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22371
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vyroba a upravy tlakovych nadob podlehaji prisnym predpisum a to z duvodu ze to muze byt
zivotu nebezpecne.
Evidentne netusis do ceho se poustis a tudiz by jsi to nemel delat.
zivotu nebezpecne.
Evidentne netusis do ceho se poustis a tudiz by jsi to nemel delat.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
Vzhledem k tomu, že ta pixla je s absolutní jistotou VTZ (teda pokud vůbec tušíš naprosto elementární věci ohledně tlakových nádob), tak je to jasná sázka na jistotu.
Mj, a týká se to i těch, co by měli potřebu "radit" - v případě problému, je pak totiž autor "rady" , díky níž k incidentu došlo, obvykle taky součástí vyšetřování.
Kolegové mají pravdu, ale stejně bych se toho nebál
takové zamyšlení..
výrobce kompresoru dodá kompresor, jakou záruku má tlaková nádoba? po ní by měla být provedena revize, tlaková zkouška atd.. kolik % uživatelů (mimo velké firmy) tohle dělá?
jak taková revize ve skutečnosti bývá fyzicky provedena pokud již provedena je
to by jste museli majitele těch starejch Orlíků rovnou pověsit..
výrobce kompresoru dodá kompresor, jakou záruku má tlaková nádoba? po ní by měla být provedena revize, tlaková zkouška atd.. kolik % uživatelů (mimo velké firmy) tohle dělá?
jak taková revize ve skutečnosti bývá fyzicky provedena pokud již provedena je
to by jste museli majitele těch starejch Orlíků rovnou pověsit..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Toto je přesně důvod proč se tady na to ptám, ale zatím jsem z dosavadních odpovědí pořád stejně na rozpacích tak jak jsem byl, vím co vzdušník může způsobit (kór tak velký), ale zároveň nevím z jakého je materiálu, abych věděl jestli na něj zinkování bude mít vliv, protože vodíková křehkost se projevuje jen u oceli s větším obsahem uhlíku.
Zvykej si.
Je to zde častý způsob komunikace typu:
"... ano/ne, jdi idiot ..."
místo
"... ano/ne, protože ..."
Je to logické. První typ odpovědi přináší samé výhody:
- pohladí ego pisatele, že mohl ukázat svou nadřazenost a někomu napsat, že je idiot
- nemusí případně obhajovat svůj názor a nejde s kůží na trh
- o problematice může mít klidně jen povrchní znalosti
- napíše míň písmenek
" uvnitř už by nerezavěl" takže po opadaní tak polovic materiálu a koroze vrostlé do materiálu chceš nanášet zinek? vznikne tu zas debata na deset stran? ten kdo radí že je to OK je človek co něco plácne a jde koukat na TV....on u toho nebude až zabiješ sebe a sousedům vypadaj všechny okna a věř že rána to je obrovská.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
proč mu místo toho aby si mu řekl že je blázen vyprávíš tyhle hovadiny? nudíš se...nemáš kam psát? mě tyhle sračky nezajímajMex píše: ↑12. 1. 2022, 11:08Zvykej si.
Je to zde častý způsob komunikace typu:
"... ano/ne, jdi idiot ..."
místo
"... ano/ne, protože ..."
Je to logické. První typ odpovědi přináší samé výhody:
- pohladí ego pisatele, že mohl ukázat svou nadřazenost a někomu napsat, že je idiot
- nemusí případně obhajovat svůj názor a nejde s kůží na trh
- o problematice může mít klidně jen povrchní znalosti
- napíše míň písmenek
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
A proč bych mu měl říkat, že je blázen?
Kdybych na to měl jednoznačný názor, znalosti a zkušenosti, tak bych mu případně řekl, že to není rozumné, protože za A, za B, za C, ...
Ale určitě bych mu nenapsal post typu "jsi blázen" bez toho, aniž bych to zdůvodnil.
On důvod, proč je to problém, nezná. Kdyby ho znal, tak by se neptal.
Že tě tyhle sračky nezajímají je jistě možné. Však jsem taky psal jemu, ne tobě.
I když vlastně ani nevím, co bylo těmi sračkami myšleno.
Jestli ty moje 4 odrážky, tak by mě celkem zajímalo, která z nich je nějak zásadně nepravdivá.
A nepsal jsem, že musí platit všechny 4 najednou.
Pokud jsi psal o nějakých jiných sračkách, pak pak sorry, že jsem to blbě pochopil.