Co dělá operátor, seřizovač, technolog...

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Uživatelský avatar
Mrosconi
Příspěvky: 1978
Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
Kontaktovat uživatele:

20. 2. 2022, 7:12

Ciao,

...trochu netypický dotaz ale zkusím to. Z praxe jsem models scout a fotograf, takže ze strojařinou nemám nic spoleřného. 4. rokem si hraju v garáži a vymýšlím kraviny. Stále mně ale živí focené a popravdě, nebaví mně to. Spíše bych chtěl do dílny a něco kutit.

Porblém je, že jsem nikdy v životě nepracoval na profi stroji. Viděl, měřil a dělal testy ale nikdy jsem ho neovládal jako "operátor" nebo "frézař". Takže vlastně nemám ponětí jak to funguje. Je mi jasné, že my hobíci jsem "all-in-one" a vše si děláme sami. Ale jak je to v běžné fabrice? Co takový "operátor CNC" ve skutečnosti dělá a co musí umět? Chtěl bych to zkustit dělat a naučit se na profi mašinách, ale narovinu bojím se, že mně vysmějí, protože nemám o systémech Fanuc, Heidi a pod ani ponětí, a když bych řekl, že dělám na Machu a to ještě jen referuji, pouštím program, tak to je jasná komedie.

Takže moje otázky jsou:

Jaká je náplň práce operátora CNC v dnešní praxi?
Za jak dlouho se dá naučit obsluha takového systému aby člověk mohl žádat o práci?
Co dělá "seřizovač CNC" a co "technolog"?
Našel by se někdo, kdo by mně chtěl tohle všechno naučit? Nebo má smysl jít od nějakého kurzu?

Hodně by mi to pomohlo při konstrukci nového modelu. Jsem střelec, protže bez absolutních zkušeností jsem se pustil do stavby frézek, ale troufám si říci, že "základ" mám už dobrý a chtěl bych v tom pokračovat. V brzské době končím roční testování a od dubna budu moci oficiálně nabídnout "základnu" stroje nejen pro domácí frézování:)

Tak, a teď se můžete smát!

Díky
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

20. 2. 2022, 7:22

Ono to bude fabrika od fabriky..