Prestavba na elektromobil
Nevim jaky ma byt ucel takove akce, ale timhle spojenim jen kumulujes nevyhody obou reseni do jednoho celku. Netusim kolik stoji spalovaci motor do takoveho "auta", ale vzhledem k tomu, ze ojetiny se prodavaji kolem 40k, moc to nejspis nebude.
Předevčírem jsem byl v Teplicích v Olypii a viděl jsem tam zajímavou "storku" u nabíječky stálo auto a chvíli poté přijelo další, ale s přívěsem a ucpalo tím místo u zbylých tří nabíječek. Po nějakém čase se tam udělala poměrně hysterická fronta. Když jsem po 40 minutách odjížděl, Tak se ty první dvě auta stále nabíjely a za nimi byly 3 další. Zlatá drahá nafta.
Tak ono pokud s tim nekdo bude jezdit jen na nakupy do mesta nebo pro decka do skolky a ma to kde doma nabijet, pouzitelne to bude. Ale ekonomicky, ekologicky ani zadny jiny smysl to nema, zvlast kdyz stejne musi mit jeste jedno auto na normalni jezdeni.
Nevymýšlel bych chujoviny a buď bych Foxe sešrotoval a koupil elektromobil, nebo bych do něj dal jiný motor. Co v tom je? 1,2 HTP, kterých je jak hub po dešti? Nebo v tom je 1,4 TDI, 1,4 benzín, nebo 1,6 benzín? Vždyť se do toho dávaly jen naprosto běžné koncernové motory.
Přestavět na elektromobil to lze, ale za cenu, která značně převýší ceny nejlevnějších elektromobilů. Navíc by se k tomu přidala cena homologace a to už by posunulo toho Foxe do cenových úrovní luxusních aut. Homologace netrvá dny, ani týdny. Trvá měsíce, když se ví, jak na to. V případě, že si někdo postaví a homologuje sám, tak to celé bude trvat mnohonásobně déle. Ke všemu se technické řešení nemusí na první pokus vydařit a bude nutné ho přepracovat.
Když už by k nějaké takové přestavbě opravdu mělo dojít, tak položil bych si pár základních otázek: Co by bylo zdrojem dílů? Bude možné ty díly sehnat i za pár let? Jak by byla řešena přední náprava? Ta by musela být úplně jiná, převodovka by musela pryč. Kde by byly baterky? Jak by byla řešena řídicí jednotka? Jaké by to mělo měniče? Jak se změní zatížení náprav? Jak se změní celková hmotnost? Bude konstrukce karoserie dostatečně tuhá pro prováděné změny? Zvládnu si vymodelovat karoserii i nápravy pro doložení pevnosti? Zvládnu do Foxe dosadit všechny bezpečnostní prvky, které dneska auto musí povinně mít?
Pak už bych si lehce odpověděl, že minimálně 2/3 obyčejný smrtelník bez zkušeností nemá šanci zvládnout a ten zbytek bude finančně tak nákladný, že se to ani ve snu nevyplatí
Přestavět na elektromobil to lze, ale za cenu, která značně převýší ceny nejlevnějších elektromobilů. Navíc by se k tomu přidala cena homologace a to už by posunulo toho Foxe do cenových úrovní luxusních aut. Homologace netrvá dny, ani týdny. Trvá měsíce, když se ví, jak na to. V případě, že si někdo postaví a homologuje sám, tak to celé bude trvat mnohonásobně déle. Ke všemu se technické řešení nemusí na první pokus vydařit a bude nutné ho přepracovat.
Když už by k nějaké takové přestavbě opravdu mělo dojít, tak položil bych si pár základních otázek: Co by bylo zdrojem dílů? Bude možné ty díly sehnat i za pár let? Jak by byla řešena přední náprava? Ta by musela být úplně jiná, převodovka by musela pryč. Kde by byly baterky? Jak by byla řešena řídicí jednotka? Jaké by to mělo měniče? Jak se změní zatížení náprav? Jak se změní celková hmotnost? Bude konstrukce karoserie dostatečně tuhá pro prováděné změny? Zvládnu si vymodelovat karoserii i nápravy pro doložení pevnosti? Zvládnu do Foxe dosadit všechny bezpečnostní prvky, které dneska auto musí povinně mít?
Pak už bych si lehce odpověděl, že minimálně 2/3 obyčejný smrtelník bez zkušeností nemá šanci zvládnout a ten zbytek bude finančně tak nákladný, že se to ani ve snu nevyplatí
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Asi jenom tak o 500 km?
https://auto-mania.cz/ukrajinci-po-stre ... -porostou/
Než o nové auto, začal bych se zajímat kde měli předkove políčka a zjšťoval kterému "družstvu" dát výpověď z nájmu.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/pse ... 221811_hav
Ti nahoře v tom mají fakt naprosto jasno komu a čemu má stát sloužit...
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/st ... n-40397788
https://auto-mania.cz/ukrajinci-po-stre ... -porostou/
Než o nové auto, začal bych se zajímat kde měli předkove políčka a zjšťoval kterému "družstvu" dát výpověď z nájmu.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/pse ... 221811_hav
Ti nahoře v tom mají fakt naprosto jasno komu a čemu má stát sloužit...
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/st ... n-40397788
Když tohle čtu nemůžu si neříct, že se lidé nekonečne nudí a možná i přiletěli z jiné planety. Jinak si nelze podobné nápady vysvětlit ? Podobný dotaz přeci nemůže myslet dospělý soudruh vlastníci občanku vážně ? Přestavět auto v ceně 50 tis v nákladech 500 tis. ...Chceš li si hrát s elektro, potom si pořid elektro Peugeota Partnera jdou kolem 20tis. na offiko notách. Daleko větší škoda je, že jakékoliv krysí auto nelze přihlásit a po něm toužím celý život. A nemusel by to být rovnou Zombie Hunter. Emise OK páli saze v komíně, k chodcům velmi přátelský, kulomety bych v Zeleném sportu upravil na samonabíjecí A1 + nadlimitní zásobníky ready
Toto forum je dobré na to, aby človek zistil, ako sa nič nedá Ked u nás platí toto, v ČR bude niečo podobné
Keby výrobcovia ako Kaipan museli plniť všetky predpisy, tak nevyrobia nič. A keby to neprešlo, stále sa to dá prihlásiť ako vozidlo s obmedzenou prevádzkou.
Keby výrobcovia ako Kaipan museli plniť všetky predpisy, tak nevyrobia nič. A keby to neprešlo, stále sa to dá prihlásiť ako vozidlo s obmedzenou prevádzkou.
V princípe chce meniť len pohon, brzdy, svetlá, airbagy - všetko to auto má a zmenou motora sa im funkčnosť nezmení. A ten pohon je dnes dostupný ako hotový kit a nestojí to nijak veľa. Problém je cena akumulátora, to sú vyššie jednotky tisíc euro za dojazd 50 km.
Inak, tiež si myslím, že z finančného hľadiska je taká stavba nezmysel, ale kdo si hraje, nezlobí.
Inak, tiež si myslím, že z finančného hľadiska je taká stavba nezmysel, ale kdo si hraje, nezlobí.
Pred asi 10 rokmi som si chcel postaviť repliku jedného auta zo 70tych rokov, tak som sa pustil do študovania podkladov a začal som komunikáciu s úradmi. veľmi rýchlo som skončil, lebo úradník nevie myslieť kreatívne a tvoje výnimky nevie povoliť, on ich len láskavo akceptuje, keď už sú.jean píše: ↑23. 5. 2022, 6:20 Toto forum je dobré na to, aby človek zistil, ako sa nič nedá Ked u nás platí toto, v ČR bude niečo podobné
Keby výrobcovia ako Kaipan museli plniť všetky predpisy, tak nevyrobia nič. A keby to neprešlo, stále sa to dá prihlásiť ako vozidlo s obmedzenou prevádzkou.
a odvtedy sa dobe zmenila a nie k lepšiemu.
Syn mého kamaráda studuje na technické univerzitě a má sen postavit elektrickou motorku. Po prostudování současné legislativy se dal do práce. Dneska po dvou letech práce, mezi tím investice okolo 150K motorka jezdí. Teď ho čeká EZU na elektriku a když to bude OK tak motorová vozidla. Protože je student, bude plati prý jen 30 procent. Ta elektrika by se měla vejít do 100K a silnice 40K. Samozřejmě pokud se povede vše napoprvé. Já jsem si předminulý rok koupil KTM EXC, ten starší typ za 120T a teď mě čeká repase baterek za bratru 40T. To nemluvím o tom, že v mírném terénu motorka nedá ani hodinu jízdy. Při výletu a kochačce v lese tak hoďku a půl.
ty nevozis povinou vybavu elekromotoristu?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."