Chladící emulze v hydraulickém oleji
Zdravím
šoupnul sem do brusky 70 litrů nového hydraulického oleje a při zábehu stroje mě protejkala zátka ve stole a nějaké neurčené množství Hysolu mb 50 se mě dostalo do nového oleje.....je to komplet nepruhledné žluté až bílé
existuje nějaká možnost jak ten olej zachránit?
šoupnul sem do brusky 70 litrů nového hydraulického oleje a při zábehu stroje mě protejkala zátka ve stole a nějaké neurčené množství Hysolu mb 50 se mě dostalo do nového oleje.....je to komplet nepruhledné žluté až bílé
existuje nějaká možnost jak ten olej zachránit?
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Kdyby to bylo moje, tak bych nabral tak půl litru do hrnku a dal na sporák.
Udržoval bych chvíli teplotu kolem 100C, aby se odpařila rozpuštěná voda.
Ještě předtím bych možná vzal trochu čistého hydraulického oleje a kapl do něho pár kapek koncentrované emulze (zatím neředěné vodou).
A kouknul se, jak bude ten olej vypadat.
Po odpaření vody na tom sporáku by zřejmě ten zbytek měl vypadat podobně.
Udržoval bych chvíli teplotu kolem 100C, aby se odpařila rozpuštěná voda.
Ještě předtím bych možná vzal trochu čistého hydraulického oleje a kapl do něho pár kapek koncentrované emulze (zatím neředěné vodou).
A kouknul se, jak bude ten olej vypadat.
Po odpaření vody na tom sporáku by zřejmě ten zbytek měl vypadat podobně.
ze bych z toho vodu odparil me napadlo....zavrhnul sem to kdyz sem si uvedomil kolik toho je.....
klasickej separator je asi k nicemu kdyz je to emulze...tam voda proste klesat nebude
klasickej separator je asi k nicemu kdyz je to emulze...tam voda proste klesat nebude
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22385
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
S emulznim olejem tam mas i emulgatory ktere ti ten hydraulicky olej budou rozkladat. Asi bych to proste vymenil. Ta hydraulika je jedna z nejlevnejsich. To riziko ze ti to ponici hydraulicke komponenty za to nestoji.
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Ale když už se to stalo, tak bys mohl udělat pokus.
Zkusit tu vodu odpařit z nějakého litru a ten pak dlouhodobě uskladnit a zjistit, co se s tím časem bude dít.
Samozřejmě výměna je jasné řešení. Ale pokud tam toho prosáklo jenom trochu, a většina té emulze je prostě voda, tak by to zase takové drama nemuselo být.
Emulze je dělaná na to, aby cintala po stroji. Takže agresivní určitě nebude. Ke kovům vůbec, ale asi ani ke gumě.
A ještě fyzikální poznámka: 1 kWh odpaří cca 1.6 litru vody.
Zkusit tu vodu odpařit z nějakého litru a ten pak dlouhodobě uskladnit a zjistit, co se s tím časem bude dít.
Samozřejmě výměna je jasné řešení. Ale pokud tam toho prosáklo jenom trochu, a většina té emulze je prostě voda, tak by to zase takové drama nemuselo být.
Emulze je dělaná na to, aby cintala po stroji. Takže agresivní určitě nebude. Ke kovům vůbec, ale asi ani ke gumě.
A ještě fyzikální poznámka: 1 kWh odpaří cca 1.6 litru vody.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22385
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nektere mizernejsi emulze celkem hrave sezerou kdejaky plast/tesneni, barvu, z kabelu udelaji kameni ktere popraska a vyslusuje. V loziskach a mechanice se to uzasne oddeli a ta samotna voda z toho zeleza udela zrzavou kasi. Staci tomu dat dost casu. Jak se to nehejbe a muze to dlouhodobe pusobit...
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Jednoznačná vymena, s tým znečisteným olejom sa nedá už nič robiť. Chcelo by to ešte preplachnut celý okruh, naliať minimum nového oleja aby bežal okruh, nechať pobehat a všetko von. Chladiace emulzie obsahujú rôzne primesi ktoré napríklad degraduju gumu, spôsobujú olupavanie farby a hlavne majú veľmi dobre oplachove vlastnosti.
Presne toto sa stalo v jednej nemenovanej nastrojarni na BRH40, majiteľ držgroš dal udrzbarom odsať chladiacu emulziu, lebo tisíc ečiek sa mu zdalo za nový olej veľa. Po dvoch týždňoch brúska kľakla, lebo emulzia spôsobila rozklad a sedimentaciu hydraulického oleja a rozvadzacie kocky zadrelo.
Presne toto sa stalo v jednej nemenovanej nastrojarni na BRH40, majiteľ držgroš dal udrzbarom odsať chladiacu emulziu, lebo tisíc ečiek sa mu zdalo za nový olej veľa. Po dvoch týždňoch brúska kľakla, lebo emulzia spôsobila rozklad a sedimentaciu hydraulického oleja a rozvadzacie kocky zadrelo.
BalazKovo.sk
pokud by někdo chtěl dělat podobné "domácí pokusy" tak je na to dobrý starý friťák a dělat to samozřejmě venku.
Firmy co odstraňují vodu z oleje taky používají takový větší friťák s topnýma tělesama nuceným oběhem a filtry.
Až jsem hleděl co se dá všechno udělat z žumpy použitelný olej. U brusky samozřejmě výměna nicméně část této směsky zůstane v rozvodech, čerpadle atd takže vyhráno ještě není.
Jo s tím friťákem jsem to zkoušel když mě fouklo těsnění pod hlavou na š120 a protože jsem před tím ten olej měnil najeto pár km tak jsem ho vyfritoval teplota bodu varu vody dělá to strašný brajgl a je to nebezpečné doma na šporáku určitě ne a raději venku, friťák nechat nazemi se zavřeným deklem a dát někde do průvanu valí z toho pára fest. Až v tom přestane bublat a zcela se hladina oleje uklidní to je ten okamžik kdy je hotovo.
Firmy co odstraňují vodu z oleje taky používají takový větší friťák s topnýma tělesama nuceným oběhem a filtry.
Až jsem hleděl co se dá všechno udělat z žumpy použitelný olej. U brusky samozřejmě výměna nicméně část této směsky zůstane v rozvodech, čerpadle atd takže vyhráno ještě není.
Jo s tím friťákem jsem to zkoušel když mě fouklo těsnění pod hlavou na š120 a protože jsem před tím ten olej měnil najeto pár km tak jsem ho vyfritoval teplota bodu varu vody dělá to strašný brajgl a je to nebezpečné doma na šporáku určitě ne a raději venku, friťák nechat nazemi se zavřeným deklem a dát někde do průvanu valí z toho pára fest. Až v tom přestane bublat a zcela se hladina oleje uklidní to je ten okamžik kdy je hotovo.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Přes to všechno pěkně prosím udělej pokus.
Odpař vodu z nějakého litru, strč třeba do zavařovací flašky a naházej do ní nějaké staré O-kroužky a jiné kusy gumy, co někde pozametáš pod ponkem.
Děkuji.
Však jde o pokus.
Samozřejmě ideální by byl srovnávací vzorek - v druhé flašce čistý hydraulický olej a do nějak naházené vždy poloviny daných kusů gumy.
Ale protože měl Modros už tak velké ztráty, tak jsem si to netroufnul ani navrhnout.
Zrovna O-kroužky jsou z olejuvzdorné gumy. Recyklovaná guma se nejspíše v oleji rozpadne na kaši.
V případě modrosova problému bych se spíše bál, že se to srazí a pak z toho dostat ty amarouny ...
Tvrdnutí hadic a kabelů z PVC způsobují spíše inhibitory koroze obsažené v emulzi.
ten test s odpařením sem udělal ještě dřív než sem sem napsal...a olej určitě nevypadal jako nový olej.. byly v něm uplně bíle fleky jak mlíko...a ty už odpařit nešli ..nic do něj házet nebudu protože v mé brusce není jediný kousek gumy krom hadic.....všechny ucpávky a tesnění je řešeno filcem nebo papírem
bojím se té koroze..nebrousím každý den a ten rozvaděč je strasně drahej a vedení je jako nové...celej repas mě stál ranec....takže ten olej už je sranda položka
protože nevím vše tak chodím na forum sem
Franta mohl napsat jojo kup si tenhle separátor a je vyřešeno......takže ted už vím že to nejde a pořád bych o tom přemýšlel že mám v nové brusce olej na hovno
proplach už sem dělal než sem se pustil do generálky takže vím jak z toho dostat vše...
díky
navíc sem si uvedomil že musím vyměnit 120 litrů hydrauliky ve 3 zvedácích a tam se mění preventivně po 4 letech...tak ho použiju na proplach...
bojím se té koroze..nebrousím každý den a ten rozvaděč je strasně drahej a vedení je jako nové...celej repas mě stál ranec....takže ten olej už je sranda položka
protože nevím vše tak chodím na forum sem
Franta mohl napsat jojo kup si tenhle separátor a je vyřešeno......takže ted už vím že to nejde a pořád bych o tom přemýšlel že mám v nové brusce olej na hovno
proplach už sem dělal než sem se pustil do generálky takže vím jak z toho dostat vše...
díky
navíc sem si uvedomil že musím vyměnit 120 litrů hydrauliky ve 3 zvedácích a tam se mění preventivně po 4 letech...tak ho použiju na proplach...
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR