Rozleštění škrábanců na metalíze
Nazdar,
když už se tu v poslední době řeší kde co s autama, sebral jsem odvahu a ptám se, čím rozleštit jemné (bílé) škrábance na laku. Případně i ty větší nehluboké (od dveří sousedního auta před marketem, třeba).
Když jsem to zkoušel posledně na Fabce (hooodně dávno), tak jsem namísto škrábanečku vyrobil zabělený flek. Nerad bych to zopakoval.
A prosím ručně - bez speciálního nářadí, jestli to jde.
Díky, Radek
když už se tu v poslední době řeší kde co s autama, sebral jsem odvahu a ptám se, čím rozleštit jemné (bílé) škrábance na laku. Případně i ty větší nehluboké (od dveří sousedního auta před marketem, třeba).
Když jsem to zkoušel posledně na Fabce (hooodně dávno), tak jsem namísto škrábanečku vyrobil zabělený flek. Nerad bych to zopakoval.
A prosím ručně - bez speciálního nářadí, jestli to jde.
Díky, Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
Nedávno jsem se ptal profíka, proč nikde nekoupím speciální přípravky od renomovaných firem na podobné hraní. Odpověd byla logická ... protože si lidé způsobují škody a potom prudí u dodavatelů. Navíc netuší co na sebe lze plácat. Jsme tady všichni kutilové, ale občas to je opravdu lepší nechat profíkům
strojne me trva par skrabancu treba na kapote az dve hodiny...pokud opravdu chci aby tam skrabance nebyly a povrch byl uzavren pred oxidaci tak je to nesmirne pomalej proces s nejasnym vysledkem protoze netusim kolikrat to nekdo predemnou delal a hrozi ze to projedu na bazi...a v podstate odbrousim odlestim lak a vznikne matny flek.....pak nastupuje lakovna
tim ze vemes pastu na hadr nemuzes nikdy dosahnout strojniho lesteni takze muzes pouzit leda pripravky ktere zmeni barvu toho skrabance a on prestane byt videt. To funguje celkem dobre
mam z te profi sady takovej postrik...a ten takzvane uzavira povrch po tom mem brouseni a lesteni a ten to umi....nazev ti nepovim, to normalne nekoupis ale urcite dohledas nejaky pripravek na skrabance, neodstrani je to ale prave uzavre a sjednoti barvu
tim ze vemes pastu na hadr nemuzes nikdy dosahnout strojniho lesteni takze muzes pouzit leda pripravky ktere zmeni barvu toho skrabance a on prestane byt videt. To funguje celkem dobre
mam z te profi sady takovej postrik...a ten takzvane uzavira povrch po tom mem brouseni a lesteni a ten to umi....nazev ti nepovim, to normalne nekoupis ale urcite dohledas nejaky pripravek na skrabance, neodstrani je to ale prave uzavre a sjednoti barvu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
K tomu bych měl otázku. Proč vlastně opravovat ty škrábance, musí se to dělat? Opravujete to jen kvůli vzhledu, nebo je za tím něco víc?
Mám také pár škrábanců a vrypů na autě a přemýšlím, jestli to řešit nebo nechat být. Esteticky mi to nevadí, to je mi jedno, ale nevím jestli si tím nepřidělám problém do budoucna.
Mám také pár škrábanců a vrypů na autě a přemýšlím, jestli to řešit nebo nechat být. Esteticky mi to nevadí, to je mi jedno, ale nevím jestli si tím nepřidělám problém do budoucna.
Se škrábanci pod kličkou dveří asi neudělám nic a je jich tam bohužel hafo. Víc mě na nových autech mrzí ten totálně osekaný přední nárazník, haubna, světla od odletujících kamínku. Je až překvapivé, jak je po roce na funglovce předek doslova rozstřílenej. Bohužel věc, které se nedá zabranit a řešit polepy na daily car asi nechci.
zakladem lesteni laku je odstraneni povrchove oxidace...
skrabance jsou i nejsou estetika...je to naruseni povrchu a to je vzdy zacatek problemu...je to vlastne ochrana toho zakladu.....ostatni vrstvy jako metalicka baze, plnic, neposkytujou zadnou ochranu...takze ten skrabanec zacne oxidovat rychleji a po par letech je to vstupenka pro korozi....lestit se ovsem neda donekonecna a i autolak ma nejakou zivotnost a je treba ho obnovit
skrabance jsou i nejsou estetika...je to naruseni povrchu a to je vzdy zacatek problemu...je to vlastne ochrana toho zakladu.....ostatni vrstvy jako metalicka baze, plnic, neposkytujou zadnou ochranu...takze ten skrabanec zacne oxidovat rychleji a po par letech je to vstupenka pro korozi....lestit se ovsem neda donekonecna a i autolak ma nejakou zivotnost a je treba ho obnovit
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
ano vyrobce je lakomej a nepridava zmekcovace na dilech exponovanych kamenim....auta jsou spotrebak...je to potreba tak bratelbarto píše: ↑6. 7. 2022, 8:33 Se škrábanci pod kličkou dveří asi neudělám nic a je jich tam bohužel hafo. Víc mě na nových autech mrzí ten totálně osekaný přední nárazník, haubna, světla od odletujících kamínku. Je až překvapivé, jak je po roce na funglovce předek doslova rozstřílenej. Bohužel věc, které se nedá zabranit a řešit polepy na daily car asi nechci.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
jinak....zkuste na nevylestenem aute udelat skrabanek nehtem treba u kliky....udelate je tam lehce a pak si nechte auto vylestit u profiku i pod klikama....a neudelate tam ani prd
.je to prave tim ze delate skrabance do te oxidace
.je to prave tim ze delate skrabance do te oxidace
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
-
- Příspěvky: 1543
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
celej tenhle prumysl jde do kopru...na vsem se setri....kolik to bude stat uzivatele nikoho nezajima a ty nejmodernejsi motory maj nedostatky nad kterejma zustava rozum stat
kazdej den posloucham vety typu...kdyz sem mel prvni oktavku jezdila 20 let...ted mam Kiu a furt sem v servisu
kazdej den posloucham vety typu...kdyz sem mel prvni oktavku jezdila 20 let...ted mam Kiu a furt sem v servisu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
-
- Příspěvky: 2991
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
To je európska pseudoekológia v praxi. Síce to vydrží polovičný čas ako predtým, ale výrobca s tým istým množstvom farby napatle 3 autá miesto jedného a vykáže, ako dramaticky znížil emisie z farieb.
A ostatné emisie vyplývajúce zo skrátenej životnosti už ovšem nepadajú na ich hlavu
A ostatné emisie vyplývajúce zo skrátenej životnosti už ovšem nepadajú na ich hlavu
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Taky už jsem několikrát jel autem.
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).
jergus.balaz píše: ↑6. 7. 2022, 9:26Pred 12timi rokmi malo Volvo xc90 predný nárazník a kapotu s hrúbkou farby 150 mikronov. Dnes je predný nárazník plast, a všetky diely hrúbka farby 50 mikronov.
Nieje to uplne presne...ale blizko realite....
A k naraznikom. Uz sa nam pod a aj do jeho vnutra nastahoval radar....
Najnovsie auta od nemenovanej znacky ...nieje mozne tento diel prelakovat este raz.
Iba vymena a objednas len diel vo farbe....to bude zase sranda pri kalibrovani po nehode a trebars samodomo oprave....a tych pikosiek je viac a stale nieco pribudne....