Suché mastenie reťaze

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

11. 7. 2022, 12:55

Permanentni napln je tesnena krouzky mezi cepem vnejsiho clanku a pozdrem vnitrniho clanku. Vnejsi primazavani je pro valecek vnitrniho clanku, ktery se odvaluje po vnejsim povrchu pouzdra a neni tesneny.
Mazivo se musi dostat pod valecek a co nejdele tam vydrzet, proto jsou ty spreje navrzene jako relativne tuha lepkava vazelina s mnozstvim rychleho rozpoustedla. Suche mazivo to u jiz klasicky namazaneho retezu nedokaze. Jedine na fungl novy.
retez.jpg
retez.jpg (32.19 KiB) Zobrazeno 960 x
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

11. 7. 2022, 1:15

Prečo jedine na novú?
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

11. 7. 2022, 1:21

Empiricka zkusenost hodne lidi, ten retez se zkratka nenamaze a velmi rychle vytaha, nebo i popraskaji valecky. Jesli je to tim, ze se uz nedostane dovnitr, nebo naopak se neudrzi na povrchu , to nevim. Ja to MoS2 nebo teflon suche mazivo zkousel kdyz to prislo na trh a vadila mi jina vec-nepoznas jestli je jeste namazano nebo ne. U klasiky vidis vylezajici cernotu a vidis ze mas ocistit a domazat, u sucheho ne. Benefit trochu cistsiho provozu mi to nevyvazil.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

11. 7. 2022, 1:59

Ono to tak trochu súvisí s tým čo na úvod píšem: " ale zrejme sa tak neobrusuje pastorok ale ťažko povedať či sa skôr neotláča/neodiera polosuchým trením?
"
Asi sa skôr neudrží. Dávno mi raz jeden chlapík od mastenia/tribológ vravel, že základom týchto suchých filmov je dokonalá príprava povrchu - absolútne odmastnenie. Ale možno sa to niekam už pohlo, preto bádam a vynaliezam teplú vodu. :)
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

11. 7. 2022, 9:00

Taky se priklanim k te snizene pridrznosti k povrchu, ale jiste to nevim.

Co se tyka nadmerneho opotrebeni pastorku (nebo i rozety), tak to se stava prave kdyz se pridrou valecky a nastane jejich protaceni v zubech obou retezovych kol.
Jinak mi vzdycky vydrzela kola i bez otaceni minimalne dva retezy, pokud jsem dlouho nejezdil sychronni prevod (treba 15:45), pak to opotrebeni kol jde rychleji. Delal jsem si treba i vlastni hlinikove rozety z AW5083 a i ty dva retezy daly bez problemu.
Nicmene je cela retezovka spotrebak, ktera se ti stejne v celkovych nakladech provozu toho Fireblada ztrati. To podle meho mineni nema cenu moc resit.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

11. 7. 2022, 10:08

Spotrebák to iste.
Tie Al kola to sa robí kvôli váhe-zrýchleniu? Či preto, že sa to ľahšie vyrába?
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

11. 7. 2022, 10:49

HellGrip> v podstate ze stejnych duvodu jako lehka horcikova kola. Jednak ke snizeni neodpruzene hmotnosti a hlavne kvuli mensimu momentu setrvacnosti (a tim vyssi akcelerace i decelerace).
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
HellGrip
Příspěvky: 1282
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

11. 7. 2022, 10:53

Som si myslel a potom takto zaťažko nabrané milisekundy týpek poserie brzdením :lol:
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“