Redukce G1/16 vnitřní na G1/8 vnější
Budu mít nějaké manometry s hloupým závitem G1/16.
Rád bych to nějak zredukoval na nějaký normální rozměr, ideálně G1/8. Pokud možno bez zvětšení délky.
Manometr má jako obvykle vnější závit, takže by to chtělo nějakou redukci s odpovídajícím vnitřním a pak s vnějším G1/8.
Prodávají se redukce všeho možného, ale ten hloupý závit G1/16 je snad zakletý.
Nemáte prosím někdo nějaký zázračný tip?
Myslíte, že je nějaká šance vyrobit redukci na G1/8 bez zvětšení délky připojení?
Stoupání u G1/16 a G1/8 je stejné, průměry se liší o 2mm. Tedy pro redukci by vycházela tloušťka stěny 1mm.
Nebo to zkusit třeba 3D tiskem? Když by se ten plast stiskl našroubováním do vnějšího G1/8, tak by to možná mohlo vydržet.
Nebo to zkusit z něčeho odlít? Nebo to do vnějšího G1/8 vlepit?
Případně to pokusit nějak přeříznout na nějaký menší závit, třeba M5, který se v pneumatice taky používá?
Šlo by to udělat dvojnásobně dlouhou redukcí, která by měla z jedné strany vnitřní závit a z druhé vnější. To bude ale ten manometr vytahovat hodně ven. A to pomíjím fakt, že závitník G1/16 není zrovna obvyklá věc.
Taky se to asi dalo zredukovat na G1/4, to už by šlo bez prodloužení, tam už by bylo materiálu dost. Ale zase to připojení bude děsně hamatné.
Manometr je pro pneumatiku. Takže v praxi do nějakých 8bar.
Díky za případné tipy.
Rád bych to nějak zredukoval na nějaký normální rozměr, ideálně G1/8. Pokud možno bez zvětšení délky.
Manometr má jako obvykle vnější závit, takže by to chtělo nějakou redukci s odpovídajícím vnitřním a pak s vnějším G1/8.
Prodávají se redukce všeho možného, ale ten hloupý závit G1/16 je snad zakletý.
Nemáte prosím někdo nějaký zázračný tip?
Myslíte, že je nějaká šance vyrobit redukci na G1/8 bez zvětšení délky připojení?
Stoupání u G1/16 a G1/8 je stejné, průměry se liší o 2mm. Tedy pro redukci by vycházela tloušťka stěny 1mm.
Nebo to zkusit třeba 3D tiskem? Když by se ten plast stiskl našroubováním do vnějšího G1/8, tak by to možná mohlo vydržet.
Nebo to zkusit z něčeho odlít? Nebo to do vnějšího G1/8 vlepit?
Případně to pokusit nějak přeříznout na nějaký menší závit, třeba M5, který se v pneumatice taky používá?
Šlo by to udělat dvojnásobně dlouhou redukcí, která by měla z jedné strany vnitřní závit a z druhé vnější. To bude ale ten manometr vytahovat hodně ven. A to pomíjím fakt, že závitník G1/16 není zrovna obvyklá věc.
Taky se to asi dalo zredukovat na G1/4, to už by šlo bez prodloužení, tam už by bylo materiálu dost. Ale zase to připojení bude děsně hamatné.
Manometr je pro pneumatiku. Takže v praxi do nějakých 8bar.
Díky za případné tipy.
Zkusil bych popřemýšlet o přilepení redukce pomocí Loctite nebo podobného.
Nevím, jaká je tvá situace, ale zkusil bych vyříznout do delší trubky na konci tu G1/16, zalepit na manometr, upnout do soustruhu a hodně opatrně vytočit nožem G1/8. Nakonec upíchnout.
Zkusíš to
Radek
Nevím, jaká je tvá situace, ale zkusil bych vyříznout do delší trubky na konci tu G1/16, zalepit na manometr, upnout do soustruhu a hodně opatrně vytočit nožem G1/8. Nakonec upíchnout.
Zkusíš to
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
Díky za odpovědi.
Ani, koupit závitník a očko vypadá jednoduše. Ale jednak je to na jednorázovou akci drahé. Jenom ten závitník stojí víc než manometry. Tak by bylo levnější je hodit po psovi a koupit jiné s normálním závitem.
Ale hlavně je tam nejistota, že to vůbec půjde. Rozdíl mezi těmi průměry je velmi malý. A bojím se, že se to při řezání závitu zbortí. I když by asi pomohlo napřed říznout ten vnější G1/8, našroubovat to do něčeho s vhodnou dírou, a teprve společně se pokusit říznout ten vnitřní G1/16.
Říznout ten vnější na soustruhu by bylo fajn, kdybych to uměl a měl na to soustruh (nemám převodová kola pro pohon podélné osy).
Ani, koupit závitník a očko vypadá jednoduše. Ale jednak je to na jednorázovou akci drahé. Jenom ten závitník stojí víc než manometry. Tak by bylo levnější je hodit po psovi a koupit jiné s normálním závitem.
Ale hlavně je tam nejistota, že to vůbec půjde. Rozdíl mezi těmi průměry je velmi malý. A bojím se, že se to při řezání závitu zbortí. I když by asi pomohlo napřed říznout ten vnější G1/8, našroubovat to do něčeho s vhodnou dírou, a teprve společně se pokusit říznout ten vnitřní G1/16.
Říznout ten vnější na soustruhu by bylo fajn, kdybych to uměl a měl na to soustruh (nemám převodová kola pro pohon podélné osy).
Základní nevýhoda je, že se manometr nedá upnout do soustruhu. Jinak já osobně bych to zaletoval nebo zalepil epoxydem. Ojel bych ten původní závit na ten požadovaný aby to šlo do sebe vůbec zašroubovat, pak bych to máznul a sešrouboval. Pokud je tam vyšší tlak, tak letovat. Tuhle jsem viděl na Aukru jak panáček prodával Vizmut 50g cca 100 korun. Stačí pár kuliček do cínové pájky a jsi hned na 150-180 stupních (musí to být stará pájka s olovem. 200°C manometru neublíží.
Tak to pak není problém, ne? 1mm není zase tak málo, aby to nešlo třeba vysoustružit (z nějakého kovu možná i plastu).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
No 1mm tam bude jen v případě, když se přesně trefí začátek obou závitů, aby jely ve stejné fázi.
Asi zkusím pro prvním přiblížení ten 3D tisk. Tady bude pokus zřejmě snadný. Sice z toho v tom rozlišení vyleze spíš nějaký patvar než závit, ale kovové díly si snad svůj závit dodělají samy.
Pokud je tam tlak do 8bar a plocha i s redukcí na G1/8 bude někde kolem 60mm2, tak tlaková síla na tom bude odpovídat necelým 5kg. To by ten plast, stažený mezi dvěma kovy, mohl dát.
Zkusit to jenom něčím omotat je pak plán B.
Pájet by to možná šlo. Je to snad nějaká zinková slitina. A nízkoteplotní pasty s Bismutem mám. Jen nevím, to to udělá s plasty kolem a s následnou přesností.
Díky všem.
Asi zkusím pro prvním přiblížení ten 3D tisk. Tady bude pokus zřejmě snadný. Sice z toho v tom rozlišení vyleze spíš nějaký patvar než závit, ale kovové díly si snad svůj závit dodělají samy.
Pokud je tam tlak do 8bar a plocha i s redukcí na G1/8 bude někde kolem 60mm2, tak tlaková síla na tom bude odpovídat necelým 5kg. To by ten plast, stažený mezi dvěma kovy, mohl dát.
Zkusit to jenom něčím omotat je pak plán B.
Pájet by to možná šlo. Je to snad nějaká zinková slitina. A nízkoteplotní pasty s Bismutem mám. Jen nevím, to to udělá s plasty kolem a s následnou přesností.
Díky všem.
To na soustruhu také není až takový problém případně půl mm by tam mělo být vždy a i to by mělo stačit.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Kolik masa je na tom závitu na manometru? Občas mívají jen malou dírku uprostřed. Pokud to tak je, tak bych to sjel na soustruhu na menší průměr, koupil zátku většího závitu, do tý vyvrtal odpovídající díru a normálně to tam buď zapájel nebo vlepil. Kdysi jsem podobnou haluz dělal na tlakový kalibrační pumpě u regulačního šroubu se strženým závitem a vydrželo to i na 60Atm.