Motorová pila Stihl MS180 - chcípá
Hodím to sem, možná někdo poradí.
Mám letitou MS180 a loni mi začala zlobit. Vydržela cca tři nádržky benzínu a pak najednou začala při přidání plynu chcípat. Pak už se s ní nedalo řezat. Tak jsem vzal druhou pilu (půjčenou) a dořezal co jsem potřeboval. Po cca hodině jsem znova nastartoval tu MS180 a bez problémů. Práci už jsem měl hotovou, tak jsem udělal dva tři testovací řezy a v pohodě.
Dnes jsem ji zase vytáhnul a vydržela fungovat jen 3 a půl nádržky.
Uvažuju o tom, jestli nebude problém v guferech na klikovce, že by po zahřátí přestala těsnit. Ale to bych čekal, že začne dělat problémy dřív než po třech nádržích.
Mám letitou MS180 a loni mi začala zlobit. Vydržela cca tři nádržky benzínu a pak najednou začala při přidání plynu chcípat. Pak už se s ní nedalo řezat. Tak jsem vzal druhou pilu (půjčenou) a dořezal co jsem potřeboval. Po cca hodině jsem znova nastartoval tu MS180 a bez problémů. Práci už jsem měl hotovou, tak jsem udělal dva tři testovací řezy a v pohodě.
Dnes jsem ji zase vytáhnul a vydržela fungovat jen 3 a půl nádržky.
Uvažuju o tom, jestli nebude problém v guferech na klikovce, že by po zahřátí přestala těsnit. Ale to bych čekal, že začne dělat problémy dřív než po třech nádržích.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Ja loni takhle zrovna cvicil s jeste starší 26, dve tri nadrze a nic. Kluci ze servisu rozebrali a byla pridřená, nevim proč, origo olej, spravny pomer... Zeptali se jak dloho ji mam, rekl jsem ze pouhych 24 let a kupoval jsem ji uz jetou. Vyvalili oci a prodali mi novou s velkou slevou, kdyz jim tu starou dám. Ze ji vystavi, co chudinka vydrzela
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Doprčic.
Takže rozborka. Řežu málo a naposledy jsem byl v lese před čtyřma rokama.
Předloni si ji půjčila neteř a když mi jí pak vracela, tak jsem už pilu nekontroloval. Takže to vypadá, že tu pilu oddělal ten její tydýt, co s ní žije.
Loni jsem ji totiž potřeboval a když jsem ji bral, tak jsem si všiml, že je plná nádržka s benzínem i když jsem ji říkal, ať ten benzín vyjede. Otevřel jsem víčko a nádržka byla plná oleje na řetěz. Nadával jsem jak špaček, celou pilu rozebral a vyčistil. Nikdo se nepřiznal, kdo tam ten olej nalil. A v lese pak dala jen ty tři nádrže.
Ten její blb už mi kdysi upekl pásovou brusku, teď si k tomu přidal i Stihlku.
Takže pořád platí "Po přízni řízni".
Takže rozborka. Řežu málo a naposledy jsem byl v lese před čtyřma rokama.
Předloni si ji půjčila neteř a když mi jí pak vracela, tak jsem už pilu nekontroloval. Takže to vypadá, že tu pilu oddělal ten její tydýt, co s ní žije.
Loni jsem ji totiž potřeboval a když jsem ji bral, tak jsem si všiml, že je plná nádržka s benzínem i když jsem ji říkal, ať ten benzín vyjede. Otevřel jsem víčko a nádržka byla plná oleje na řetěz. Nadával jsem jak špaček, celou pilu rozebral a vyčistil. Nikdo se nepřiznal, kdo tam ten olej nalil. A v lese pak dala jen ty tři nádrže.
Ten její blb už mi kdysi upekl pásovou brusku, teď si k tomu přidal i Stihlku.
Takže pořád platí "Po přízni řízni".
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
A nebo bez nich jen s tím pláčem Moje zkušenost
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Tak jste si kluci pobrečeli a teď k věci jako strojaři ,jak chcípá po přidání plynu ? jako když nemá benzín nebo jako když ji pustíš do zátěže a ona to výkonově nezvládne ? když chcípne za jak dlouho jde nastartovat?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Baterkova tennproblem nema, nesmrdi a nerobi randal.
Na sthil kosacke som u vymenil 2ks zapalovacich modulov. Dava ti to iskru ked to chcipne? Prvy vydrzal 10r kosacka isla ale po pol hodine chcipla, ked ochladla zase isla, tak som kupil novy zapalovaci modul, vydrzal 2roky a skoncil definitivne. Teraz je tam 3ti,tak som zvedavy ako dlho vydrzi. Hold tam dostava zabrat striedanie vysokychcteplot.
Dalsi provlem je filter co je v nadrzke, ked tamnnechas benzin oblepi sa slizom a tazko prepusta benzin, filter rovno menim ak sa to stane. Zavisi od yoho ci masnlennplatove sitko alebo s filtracnou vlozkou v benzine.
Na sthil kosacke som u vymenil 2ks zapalovacich modulov. Dava ti to iskru ked to chcipne? Prvy vydrzal 10r kosacka isla ale po pol hodine chcipla, ked ochladla zase isla, tak som kupil novy zapalovaci modul, vydrzal 2roky a skoncil definitivne. Teraz je tam 3ti,tak som zvedavy ako dlho vydrzi. Hold tam dostava zabrat striedanie vysokychcteplot.
Dalsi provlem je filter co je v nadrzke, ked tamnnechas benzin oblepi sa slizom a tazko prepusta benzin, filter rovno menim ak sa to stane. Zavisi od yoho ci masnlennplatove sitko alebo s filtracnou vlozkou v benzine.
... dodnes mi jede Stihlka koupená tchánem v Tuzexu, stáří cca 40 roků. Použiju ji, když jsou 2 moderní v servise což je prakticky každý rok nebo, když děláme krovy, protože je naprosto užasně placatá.Charon píše: ↑14. 1. 2023, 7:16 Ja loni takhle zrovna cvicil s jeste starší 26, dve tri nadrze a nic. Kluci ze servisu rozebrali a byla pridřená, nevim proč, origo olej, spravny pomer... Zeptali se jak dloho ji mam, rekl jsem ze pouhych 24 let a kupoval jsem ji uz jetou. Vyvalili oci a prodali mi novou s velkou slevou, kdyz jim tu starou dám. Ze ji vystavi, co chudinka vydrzela
Když dochází benzín, tak jdou otáčky nahoru.
Ta moje chcípá jako když ji pustím do zátěže a ona to výkonově nezvládne. Na volnoběh dobrý, ale jak jí přidám, tak se začne dusit (případně jde do otáček, začnu řez a výkon jde hned dolů). Filtr v nádrži je nový, vzduchový taky. Na svíčku jsem se nedíval.
První tři nádrže úplně v pohodě, v půlce čtvrté začala blbnout. Pak už jsem ji nezkoušel. Zatím se mi to stalo při posledních dvou použitích. Minule ji stačil cca půlhodinový odpočinek, pak šla do řezů bez problémů, ale byly to jen dva řezy.
V diskuzích jsem právě našel, že by to mohly být gufera, věk už na to mají.
Když jsem s tím loni došel na Stihl servis, tak mi chlap doporučil koupit novou, že se nevyplatí se v tom rýpat (teď je akce na MS181 za 6990,-Kč).
Gufera stojí pár kaček, tak jsem si říkal, že bych je zkusil vyměnit. Ale říkám si, že pokud by byly blbé ty gufera, tak by to mělo začít blbnout už dřív.
Možná ještě zkusím vzít do lesa novou svíčku a až to zase začne chcípat, tak tam dát místo staré tu novou.
Benzín beru u EuroOilu. Jednou jsem tam dal benzín z Benziny a z výfuku šel takovej hnus, že jsem v jednom kuse kašlal. Po pár nádržích pila už nechtěla chytat, odšrouboval jsem svíčku a vytekly černý sračky. Tak jsem se zase vrátil k EuroOilu a žádné problémy pak už nebyly.
Než ji rozhodím, tak se zkusím do válce mrknout kamerou, jestli uvidím známky přidření a odšroubuju výfuk, jestli tam není karbon.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Mně pomohlo rozebrání karburatoru a vyčištění, zespoda je víčko na 4 šroubky, bude tam sitko cca7,5mm průměr, bylo zasviněňý. Vyndat vyprat a nebo vyhodit, dát nový nebo i bez. Walbro karburátor.
Může to být ,,prasátko ",takovej malej lesklej flek na ploše pístu kterej uvidíš když sundáš výfuk a otáčíš klikovkou aby jsi viděl celou plochu pístu přejet přes výfukové okno. Ten malej flek je místní přidření a tak se na povrchu vytvoří tvrdá sklovitá vrstva kterou musíš odbrousit pilníkem a je po problému.Případně můžeš začít vyčištěním karburátoru ,jen si musíš zapsat nastavení trysek abys netrávil mládí při znovu naladění.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
První karburátorová věta: každý pokus o seřízení karburátoru za účelem zvýšení výkonu a sníženi spotřeby vede ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby.
Druhá karburátorová věta: každý pokus o navrácení do původního stavu vede k dalšími snížení výkonu a zvýšení spotřeby.
To záleží na tom kdo to dělá.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;