LiPol akumulátor
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Ciao,
Pánové má tady prosím někdo zkušenost s produkcí/repasí baterií ze článku LiPol 18650?
Potřebuji vytvořit baterkii, která bude mít 48V a vejde se do 46mm dlouhé trubky. Ta bude v rámu tříkolky.
Tedy budou 4 články paralelně a 13 takových bloků za sebou. jelikož to bude v trubce, nevím jak to pájet. proto mně napadlo něco takového.
Nechám si vyrobit 13ks bloků po 4 články a na obě strany nepájet po jedné destičce. Ty by se pak k sobě přišroubovaly po volných stranách (ty dírky v destičách). Takto bych postupně spojil všechny bloky. Z druhé strany přitáhnu kabel dopředu. Celé vložím do trubky s koncovkou a zaliju hmotou ať je to vodotěsné.
Motor, který chci použít je stavěný na těch 48V a nemá omezení na "vlastní" baterie. Třeba jak to má Bosch nebo Shimano. Fungovalo vy to tak? Nebo je to blbost? měl bych tam dát nějaký ten kontrolér? Jak by se to mělo zapojit a vůbec, co si o tom myslíte?
Chtěl bych využít prostor a dát baterku do rámu kola, proteže jednak těžiště, nejmenší možná délka přívodních kabelů, ochrana apod.
Díky
Pánové má tady prosím někdo zkušenost s produkcí/repasí baterií ze článku LiPol 18650?
Potřebuji vytvořit baterkii, která bude mít 48V a vejde se do 46mm dlouhé trubky. Ta bude v rámu tříkolky.
Tedy budou 4 články paralelně a 13 takových bloků za sebou. jelikož to bude v trubce, nevím jak to pájet. proto mně napadlo něco takového.
Nechám si vyrobit 13ks bloků po 4 články a na obě strany nepájet po jedné destičce. Ty by se pak k sobě přišroubovaly po volných stranách (ty dírky v destičách). Takto bych postupně spojil všechny bloky. Z druhé strany přitáhnu kabel dopředu. Celé vložím do trubky s koncovkou a zaliju hmotou ať je to vodotěsné.
Motor, který chci použít je stavěný na těch 48V a nemá omezení na "vlastní" baterie. Třeba jak to má Bosch nebo Shimano. Fungovalo vy to tak? Nebo je to blbost? měl bych tam dát nějaký ten kontrolér? Jak by se to mělo zapojit a vůbec, co si o tom myslíte?
Chtěl bych využít prostor a dát baterku do rámu kola, proteže jednak těžiště, nejmenší možná délka přívodních kabelů, ochrana apod.
Díky
Upřímě dotoho bych se osobně nepouštěla využil služeb někoho kdo se tím zabývá, třaba na bazoši máš tost lidí kteří tam inzerují repas baterii do nářadí a elektokol ty ti to určitě udělají i s nějakou zárukou .
alejinak se to dělá že dáš vždy dva bloky (4 člányk paralelně) vedle sebe - sboduješ je páskem k sobě a pak pásek přeložís - bloky budou zasebou jak potřebuješ .
a rozhodně použít BMS - ikdyž použiješ všechny články stejné tak může být nějaký horší - bms ti baterii odpojí - vyměníš článek a jedeš dál - když tam bms nebude tak přebiješ ostatní články a je celá baterka v hajzlu -. určitě taky články ničím nezalévat .
alejinak se to dělá že dáš vždy dva bloky (4 člányk paralelně) vedle sebe - sboduješ je páskem k sobě a pak pásek přeložís - bloky budou zasebou jak potřebuješ .
a rozhodně použít BMS - ikdyž použiješ všechny články stejné tak může být nějaký horší - bms ti baterii odpojí - vyměníš článek a jedeš dál - když tam bms nebude tak přebiješ ostatní články a je celá baterka v hajzlu -. určitě taky články ničím nezalévat .
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, já bych si nechal napájet/svařit ty jednotlivé bloky. Pak ale je problém že to musím dávat ce sebe ane vedle a tak nejde dále pájet. Jedině ty pružné podložky a nebo když už bude napájený plíšek na bloku, tak jej prostě po obou stranách sešroubovat (ty dírky nahoře a dole), aby to mělo dobrý kontakt. Tak by šlo jednotlivé bloky rozdělat.
Nejde to poskládat jako běžná baterie do elektrokola. Tam je to prostě vedle sebe a tak je přístup e všem kontaktům a můžeš si to libovolně spojovat.
Na kole by to vypadalo takto: To je rám se sedadlem...
Nejde to poskládat jako běžná baterie do elektrokola. Tam je to prostě vedle sebe a tak je přístup e všem kontaktům a můžeš si to libovolně spojovat.
Na kole by to vypadalo takto: To je rám se sedadlem...
Takovouhle baterii mi vyráběl pan Šindelář z Brandýsa n L :
https://www.repase-aku.cz/
Jenom technická poznámka :
Ty články musí mít nějaký nosný prvek, aby to "neviselo" jenom na přívodech. Nakonec jsme se dohodli že vnitřkem bude protažená duralová trubka, ke které to ukotví aby to drželo tvar.
Baterie 48V 5,4 Ah mě stála asi 5400. Zatím drží.
https://www.repase-aku.cz/
Jenom technická poznámka :
Ty články musí mít nějaký nosný prvek, aby to "neviselo" jenom na přívodech. Nakonec jsme se dohodli že vnitřkem bude protažená duralová trubka, ke které to ukotví aby to drželo tvar.
Baterie 48V 5,4 Ah mě stála asi 5400. Zatím drží.
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Celé je to v trubce šlapáku, což je alu 7075 trubka 2mm stěna. Do ní to bude zasunuté a na koncích těsněné. To celé se pak vsune do rámové trubky. Profil ne, musí to být trubka. Max 1m délky. Vejdou se jen 4 články vedle sebe. Jiná konfigurace není možná než to co jsem nakreslil. Pokud by to nešlo vyrobit, tak hold zůstanu u klasické baterky na rám kola, ale bylo by to na prd. Jednak špatná ochrana a v případě výbuchu si troufám řící, že ta moje varianta bude daleko bezpečnější. Jednak bude lépe chlazená (větší plocha, souměrnost) a v případě výbuchu vytvoří "raketu" a ne bombu jako běžný komerční baterka:)
1) 7075 se nedá svařovat
počítej s tím
2) ty 18650 na 99% budou Lion, ne Li Pol, to je docela zásadní rozdíl
3) musíš tam mít nějaký balancér, BMS, něco co ty baterky hlídá
počítej s tím
2) ty 18650 na 99% budou Lion, ne Li Pol, to je docela zásadní rozdíl
3) musíš tam mít nějaký balancér, BMS, něco co ty baterky hlídá
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdokoliv, kdo vyrábí modelářské packy, ti to spaji "na sebe". Mají na to takovou T-pajecku.
A možná ti vyrobí i balanční vývody, ať můžeš sledovat každý článek zvlášť, aby se ti moc nerozjely.
Podivej se trebas na modelářské fórum, do sekce akumulátory.
18650 jsou Li-ion, běžný průmyslový standard.
A možná ti vyrobí i balanční vývody, ať můžeš sledovat každý článek zvlášť, aby se ti moc nerozjely.
Podivej se trebas na modelářské fórum, do sekce akumulátory.
18650 jsou Li-ion, běžný průmyslový standard.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Články se propojují niklovym páskem
Spoje se bodují (svařují)
Mezi články bych dal po stranách 4 nevodivé tyčky (laminát, dřevo)
Nakonec vše strčit do smršťovací bužirky.
Z jednotlivých článků vytáhnou drát pro BMS
Použít články pro velké proudy
Spoje se bodují (svařují)
Mezi články bych dal po stranách 4 nevodivé tyčky (laminát, dřevo)
Nakonec vše strčit do smršťovací bužirky.
Z jednotlivých článků vytáhnou drát pro BMS
Použít články pro velké proudy