No sranda je, že komerční baterky nemají žádné balancery. Nebo jsem je nenašel. V baterce jsou jen články a něco co zakazuje používat motor s jinou než originální baterii. Konkrétně baterie Shimano.
Nabíječka je taky obyčejná.
K vozíku jsem měl taky "komerční" LiFePoY baterku a tam rověž nic nebylo. Prostě jen články. Nabíječky k tomu nemají žádné hlídání. Nebo mají, ale není to jak u modelářů, kde volím počet článků, typ a pod a ukazuje mi jednotlivé články. Tak jsem to měl na baterce ke světlu, kterou jsem dělal kdysi. to je už 15 let.
Jste si jistí s těmi balancery???
LiPol akumulátor
Možná modelářům, kteří zatěžují své aku až do extrému, na těch "baterkach" záleží víc - koneckonců jde i o peníze z jejich kapes. A dá se říct, že rozumí svým materiálům - jak stavebním, tak "provozním" .
Myslím skutečně modeláře, ne kupce hotových hraček...
Myslím skutečně modeláře, ne kupce hotových hraček...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Asi jo, každopádně jak říkám. V komerční baterce to není a pokud se to nějak hlídá, tak nějak jinak. Zda-li je to zapotřebí nebo ne... jak vždycky říkáte, výrobci vědí proč to tak dělají, tak se tím budu teď řídit. Shimano to neděla
BMS slouží na hlídání napětí jednotlivých článků a maximálních proudu. Vypne při překročení povolených hodnot. Některé i balancují (vybíjí) článek při překroční max napětí, ale proud v řádu desítek až stovek mA nemá moc význam.
Šikovné jsou smart BMS s BT a možnosti sledovat data na mobilu.
Šikovné jsou smart BMS s BT a možnosti sledovat data na mobilu.
No, vzhledem k tomu vysokému S máš u nehlidanych baterek mnohem větší pravděpodobnost, že jedním vrzem odrovnas víc článku .
Ono je možné, že to hlídají jinak - napadá mne, že mzikove zatíži tu baterii zvýšeným odběrem a hlídají nějaké dynamické charakteristiky - nějaké nárůsty či průběhy napeti pod zátěži a naopak zbytečně brzo vyřadí celou baterku kvůli pár článkům. Nebo je jim to jedno a rádi ti prodají novou baterku...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Bacha ty pleteš tři baterie dohromady.
LiFePoY - nemají balancery ani BMS (možna některé)
Li-ion provedení 18650 - mají BMS, při kusovém počtu (2-4) ne
Li-pol - (použivají modelaři) mají balancery, především z důvodů nerovnoměrného nabijení a zahřivání
LiFePoY - nemají balancery ani BMS (možna některé)
Li-ion provedení 18650 - mají BMS, při kusovém počtu (2-4) ne
Li-pol - (použivají modelaři) mají balancery, především z důvodů nerovnoměrného nabijení a zahřivání
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, já vím. Na kolo mám Li-Ion, na vozíku byla iridiová a v blesku jsem měl Li-Pol.
Teď tedy mluvme pouze o Li-Ion.
4 články paralelně v bloku a ty sériově v počtu 13.
Já se balanceru nebráním, ale nevím jak to funguje v případě takého počtu článku. To se asi kontrolují nějaké větší celky, třeba ty bloky a ne jednotlivé články ne? Musela by být k tomu nějaké zvláštní nabíječka? Předpokládám, že k balanceru jde jen +/- a on má v sobě ty jednotlivé vstupy pro kontrolu napětí.
hlídáse každý článek - paralelní blok https://img.joomcdn.net/e1a7607c4932730 ... ginal.jpeg
nabiječka standart bms si pohládá i rovnoměrné nabijení
nabiječka standart bms si pohládá i rovnoměrné nabijení