Utržený šroub v bloku motoru.
Stala se mi taková nepříjemná věc, a to že se při demontáži hlavy na motoru 1.2 htp utrhl jeden šroub(zadní na straně u spojky) . Je to m9 s jemnějším stoupanim. V nástrojárně, kde měli dělat repas hlavy mě poslali k čertu. Obecně se jedná o problémové motory. Mám se pokusit to odvrtat a přeříznout na m10 s tím, že by se udělal šteft ( jaký materiál ) místo klasického šroubu. Nebo je to ztráta času a fungovat to nebude. Když koupím starší motor, bude mít 120-150 tisíc najeto, to si moc nepomůžu.
Díky za radu.
Díky za radu.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
Na hlavě nebo na bloku?
Testone těch hlav dělá určitě stovky.
Testone těch hlav dělá určitě stovky.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
- Bydliště: Praha
Zkusit odvrtat nejlépe levým vrtákem\občas se kousne a vytočí\ a pak zkusit vytahovák lepší jsou ty s větším konusem
-
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
- Bydliště: Praha
Taky jsem tam natlouk starej pilník druhou stranou , kreativitě se meze nekladou.
tohle běžně děláme
na vytahováky atd zapomeň
spodek toho šroubu je srostlý s blokem rezem
pokud se to už pootočilo, tak je šroub v závitu zadřený
když se utrhne poctivý šroub , tak to nějaké pofiderní spojení s vytahovákem nepřežije taky
utrhne se tam ještě ten vytahovák a dá to dvakrát tolik práce
řešením je odvrtat ten šroub na frézce
při troše štěstí z něj zůstane jen spirála závitu a ta jde vytáhnout jako pružina
pokud ne, lze tam udělat závit M11x1,5, zvětšit příslušnou díru v hlavě a použít hlavový šroub z Favorita
další řešení je udělat tam závit M12x1,5 a do něj na míru ocelovou vložku s původním vnitřním závitem M9
bohužel to znamená motor komplet rozebrat a dělat to na samotném bloku
zapomeň na to, že se povede ten šroub odvrtat ruční vrtačkou na autě
nepovede, budeš shánět jinej motor
zapomeň na komerční závitové vložky Helicoil nebo Time-Sert, neudrží to, vytrhne se to i s vložkou
na vytahováky atd zapomeň
spodek toho šroubu je srostlý s blokem rezem
pokud se to už pootočilo, tak je šroub v závitu zadřený
když se utrhne poctivý šroub , tak to nějaké pofiderní spojení s vytahovákem nepřežije taky
utrhne se tam ještě ten vytahovák a dá to dvakrát tolik práce
řešením je odvrtat ten šroub na frézce
při troše štěstí z něj zůstane jen spirála závitu a ta jde vytáhnout jako pružina
pokud ne, lze tam udělat závit M11x1,5, zvětšit příslušnou díru v hlavě a použít hlavový šroub z Favorita
další řešení je udělat tam závit M12x1,5 a do něj na míru ocelovou vložku s původním vnitřním závitem M9
bohužel to znamená motor komplet rozebrat a dělat to na samotném bloku
zapomeň na to, že se povede ten šroub odvrtat ruční vrtačkou na autě
nepovede, budeš shánět jinej motor
zapomeň na komerční závitové vložky Helicoil nebo Time-Sert, neudrží to, vytrhne se to i s vložkou
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pavle dřív se šrouby z hlinikového bloku odleptaly ,neco jako tady https://www.jawa-50.cz/clanek/zalomeny- ... hovak.html nemáš s tím zkušenost ?
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ne
nedovedu si představit, že bych se patlal se žíravinou typu HNO3 , když to lze udělat mechanicky
nedovedu si představit, že bych se patlal se žíravinou typu HNO3 , když to lze udělat mechanicky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
to jsou hezký pohádky toho, kdo příslušné elektrody prodává
může to fungovat v případě, že je ten šroub přetržený z jiných příčin
např. na hlavách bývají utrhané krajní štefty od "parohů"
pak ale bude fungovat i matka navařená běžným cočkem a není třeba žádná speciální elektroda za 100,-/ks
parohy se dokáží pnutím prohnout klidně i o víc než 1 mm na těch +-400 mm délky a krajní šrouby přetrhnou
v případě hlavového šroubu je ten šroub buď zarostlý rezem nebo zadřený nebo obojí, ten zbytek je cca 60 mm dlouhý
když se překroutil zdravý šroub v plném průřezu, tak se nějaký návar ukroutí taky
ten přechod bude vždycky horší než původní materiál
...
na tom videu je nepoškozený závit v litině, jen trocha černého rezu
to se uvolní jen tou trochou tepla od návaru a poklepáním
může to fungovat v případě, že je ten šroub přetržený z jiných příčin
např. na hlavách bývají utrhané krajní štefty od "parohů"
pak ale bude fungovat i matka navařená běžným cočkem a není třeba žádná speciální elektroda za 100,-/ks
parohy se dokáží pnutím prohnout klidně i o víc než 1 mm na těch +-400 mm délky a krajní šrouby přetrhnou
v případě hlavového šroubu je ten šroub buď zarostlý rezem nebo zadřený nebo obojí, ten zbytek je cca 60 mm dlouhý
když se překroutil zdravý šroub v plném průřezu, tak se nějaký návar ukroutí taky
ten přechod bude vždycky horší než původní materiál
...
na tom videu je nepoškozený závit v litině, jen trocha černého rezu
to se uvolní jen tou trochou tepla od návaru a poklepáním
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Nepovedlo se.
Od zdejšího člena jsem obdržel poměrně podrobný návod jak patálii s utrženým šroubem vyřešit. Nezbývalo než se do toho pustit. Na 3 průměry jsem odvrtal stávající šroub až na dno. Šlo to celkem dobře. Vyříznout nový závit šlo také docela lehko. Koupil jsem nový strojní spirálový závitník. Dle doporučení jsem nový šroub neřezal závitovým očkem, ale nožem na soustruhu,aby nebyl volny. Po důkladném vyčištění otvoru a namazání se mi povedlo přes našroubované unášecí srdce natočit šroub až na dno. Neměl jsem ale závitník M9. Ten se mi povedlo koupit na burze v Chotusicích. Po příjezdu z burzy jsem na nic nečekal a spěchal lepit šroub. Poctivě jsem odmastil a vyfoukal díru se závitem, odmastil šroub a nanesl lepidlo. To bylo poslední, co se povedlo. Nový šroub skončil přesně v polovině a dost. Nešlo s ním hnout tam, ani zpět. Celé snažení nakonec ztroskotalo na 1 šponě 0.1mm kterou jsem už neudělal, aby to nebylo volné.
Od zdejšího člena jsem obdržel poměrně podrobný návod jak patálii s utrženým šroubem vyřešit. Nezbývalo než se do toho pustit. Na 3 průměry jsem odvrtal stávající šroub až na dno. Šlo to celkem dobře. Vyříznout nový závit šlo také docela lehko. Koupil jsem nový strojní spirálový závitník. Dle doporučení jsem nový šroub neřezal závitovým očkem, ale nožem na soustruhu,aby nebyl volny. Po důkladném vyčištění otvoru a namazání se mi povedlo přes našroubované unášecí srdce natočit šroub až na dno. Neměl jsem ale závitník M9. Ten se mi povedlo koupit na burze v Chotusicích. Po příjezdu z burzy jsem na nic nečekal a spěchal lepit šroub. Poctivě jsem odmastil a vyfoukal díru se závitem, odmastil šroub a nanesl lepidlo. To bylo poslední, co se povedlo. Nový šroub skončil přesně v polovině a dost. Nešlo s ním hnout tam, ani zpět. Celé snažení nakonec ztroskotalo na 1 šponě 0.1mm kterou jsem už neudělal, aby to nebylo volné.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,