CNC model

odkazy a obchody
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

5. 2. 2012, 1:07

Zdravím,
UŽ to tu bolo 1000x, ale ten červík "urob to, urob to..." tu je zas. :) Základ je v tom, že už pár rokov mám kolajnice a vozíky KWSE45, demontované z nejakého vyradeného stroja.
Malo by to slúžiť v prvom rade ako modelársky cutter, pre moje hobby potreby /drevo, prekližka, občas farebné kovy/.Akčná plocha zhruba 1000x800, z os 300mm. Pohon osa x dva gul.šrouby/ neviem či dva motory alebo jeden, synchronizácia prípadne cez ozubenú remenicu/. Os X, Y vždy dva vozíky KWSE45(V nákrese je jededn, ale bolo mi už doporučené tam dať tieť -tak ako na os X dva kvoli tuhosti), Z os jeden.Vreteno Kress. Konštrukcia podstavy Alu "Bosch" profily. Rýchlosť uvažujem max 3m/min.Krok motory 2f.zhruba 2Nm. Sú tie 2NM dost?To ešte musím nájsť nejaký vhodný set.
Vďaka za každý postreh a komentár.
CNC zostava4.jpg
Přílohy
CNC zostava12.jpg
CNC zostava3.jpg
gulickova skrutka os X2.jpg
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

29. 10. 2012, 8:10

Takže sa pomaly dostávame do finále. Obe gul skrutky pohonu osi X sú na rozdiel od pôvodného návrhu spriahnuté cez ozubený hrebeň.
IMAG1309.jpg
[attachment=0]
Dve kladky slúžia na predpísané obopnutie remeňa okolo motora a napnutie. Motor4,5Nm.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

12. 3. 2013, 3:52

Zrealizované a rozchodené. Základné parametre: X-Y-Z 750x500x120(mm). Všetko guličkové šrouby, stúpanie 5mm, spriahnutie osi X ozubenym remenom, prevod 1:1. Rýchlosť prejazdov nastavená na zatial max 3m/min, išlo by zrejme aj viac. HW inetrpolátor GW64/Gravos/+ Armote
Samostatné mechanické bezpečnostné koncové vypínače/sicher je sicher/, referenčné spínače osí.
Pridávam pár obrázkov riešenia
obr.zip
(304.93 KiB) Staženo 508 x
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 3. 2013, 4:17

vypadá to dost dobře , dej sem pak nějaké video jak se to hejbe
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8870
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 3. 2013, 4:18

Paráda! Ještě nějaký video, jak to něco dělá ;)

(btw. nechceš sem ty obrázky dát přímo? Místo jsi neušetřil a koukat na to v zipu je trochu přes ruku).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

12. 3. 2013, 4:42

Video pridám. (BTW: Ten zip preto, ze som netusil ci sa to podari uploadnut, skusal som napriamo a nejak to "stuhlo")
Fotky su pár dní staré, medzičasom som dorobil kryty osi...nafotim dnes a pridam... malo času, len po nociach.
1.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
x.JPG
y.JPG
z.JPG
pohlad1.jpg
pohlad2.jpg
elektronika.jpg
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

12. 3. 2013, 5:22

Zdravím
Jakpak jsou tuhé ty bočnice? Nemají žádný výztužný prvek a pořád je to jenom plech (i když tlustý).

PS: Ostatní vypadá super - taky bych se k něčemu takovému chtěl někdy dopracovat.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
zami
Příspěvky: 665
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

12. 3. 2013, 6:18

Moc pěkná mašinka. Trochu mi to připomíná tu moji. :wink: Předpokládám, že jako první upgrade budeš měnit vřeteno. Ale to záleží na tom, co budeš obrábět. Třeba ti to bude stačit i do budoucna.
Miloš
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

12. 3. 2013, 10:09

Nazdar, dík vsetkym za /prevazne pozitivne/ reakcie.
Robím na projekte zhruba rok, takže bolo času všetko x-krát prebrat -hlavne ked sa neda spat a mal by som pocitat ovecky...:)
Ad Cjuz: bočnice-ak myslíš vynášacie dosky nesúce ložiská šroubovice X-osi, tak 16mm plný dural, rezaný vodným paprskom. Nepohne sa to. A vlastne ani nemá pre čo. Radiálna zataz je skoro nulová-daná odporom gulového šroubu. Pozri si pls. skice, je to tam trochu vidiet. Axiálny tlak YZportálu drží 2x X kolajnica, - portál jazdí na pozdĺžnych ocelových kolajnicach. ( Vozíky celkovo 4 na osiach X, tj.dva na každej polovine osi X,typ KWSE- sú na záťaž tuším1,5t). Sorry za to, ale som"stará festovná škola". Radšej dva krát tuhšie, ako raz ľahšie. Som zvedavý ako to celé z kotolne /zima v garáži / vynesiem. Ale je to väčšie, pred pripravené zošroubované lego... Sosajúc z "nášho fóra" som preladil na istotu. Len Bosh profil konštrukcia má do 200kg. Y os má len dve kolajnice a dva vozíky, cca 59kg, oz Z jeden vozik a jednu kolajnicu. Návrat po 10x plný pracovný rozsah x,y,z /750 x 500x -120 (mm) do nulovej polohy hlási Armote odch7lku 0,0019mm. Až mi je to divné, aj keď bez záťaže, samozrejme. Drivery mám nastavené katalógovo, prúdy, ochrany naplno...kdesi som to na fóre aj riešil. Ani po pokusoch typu: zaprení sa do portálu , resp. nezvládnutí nastavenia a zavrtání posuvom 5mm/sec 8mm frézy do 16 mm drevotriesky naplno - a následne v strese stlačenom mezerníku/Armote/ som nestratil krok. Trochu z toho ide strach :) Som rád že som sa vyhral aspoň s havarijnými spínačmi, -odpájajú silovinu od driverov cez prídržné relé...BTW havariné spínače sú turecké napodobeniny Honeywelov, majú ďaleko menšiu vybavovaciu citlivosť a hysterézu, ale sú nepomerne lacnejšie. Referáky- mastné Honeywell. Jednoznačne pre mňa optimálne riešenie.

Ad Zami: Vreteno, iste máš pravdu. Zvolil som ale známu metodu Komenského: "Kvaltování tolika pro volové jest" Začínam 10mm frézou, ošahávám Armote a snažím sa nájsť optimálnu cestu CAM- zatial vo vybere zostava CUT2D, post gravost/PS: Vdaka ustretovým a vždy na radu pripraveným gravosákom/. Ked dospejem do štádia, "vyšší dívčí", zmením vereteno za (asi)Tekmu. Je to na to nachystané. Poškuloval som po tom vretene, ale nakoniec prílezitost rozhodla. Teraz je to za hranice mojich potrieb/rezanie 2mm preklizky na rebra mojich modelov/. :)
Naposledy upravil(a) JackAnthonyP dne 13. 3. 2013, 9:26, celkem upraveno 4 x.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8870
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 3. 2013, 10:33

JackAnthonyP píše:bočnice-ak myslíš vynášacie dosky nesúce ložiská X šroubovice, tak 16mm plný dural, rezaný vodným paprskom. Nepohne sa to. A vlastne ani nemá pre čo. Axiálny tlak je skoro nulový.
Dokud nezačneš frézovat :)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

12. 3. 2013, 10:44

Hm, myslíš čo konkrétne? So SW Armote od Gravosu tam boli aj dva dynamické testy. Poštval som to bez úpravy na drevotriesku 16 mm , fréza fí 6mm, mašinka spievala jak trolejbus, ale kolečká boli kolečká, sínusovky boli sínusovky. Dosť brutálny test, a nenašiel som merateĺnú odchýlku,problém. Mašina sa vrátila vo všetkých osiach do nuly. Viac krát. Myslíš že to bude po čase pružiť, či? Bočnice sú prikrútené 8xM10mm imbusmi. Skorej by som mal obavy z rezonanicie X šroubovic pri vysokych otackach pri prejazdoch, sú dlhé.., ale to je teoria, nepotrebujem viac ako mam (3m/min). Tým smerom to hnat nebudem. dik.
Naposledy upravil(a) JackAnthonyP dne 13. 3. 2013, 7:15, celkem upraveno 3 x.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8870
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 3. 2013, 10:46

Možná je to nedorozumění, bočnicemi byly skoro určitě myšleny bočnice portálu (ve srovnání se zbylou masou působí skutečně trochu subtilně), ty možná mluvíš o něčem jinym..
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

12. 3. 2013, 11:13

Aha, teraz rozumiem otazke. Takze tuhost je riešená takto-viď obrázky. A možno skice z modelov , tam je to tiež naznačené. Toto som si pri návrhu uvedomil a spravil ála nosník krídla lietadla. Obe poloviny krídel- bočníc nesúcich y-z posun sú spojené kolajnicami pojazdu-čierne časti- a tie sú navzájom spojené roznášacími panelmi (2x) (obr.2) z duralu 16mm., Roznášacie platne sú ešte spojené (zozadu) s výstužnými Bosh (4x) profilmi (obr.3) Celá zostava je na vozíky pojazdu (KWE) x-ovej osi priamo prikrutena na kazdej strane (dva vozíky) 8xM10 (Obr.1). Cele to funguje ako torzná skrina. Nepruzi to, nekríži sa. Napriek tomu/doporučenie aj tohoto fóra/ mám použité dve spriahnuté skrutovice na X-os pomocou ozubeného remeňa.
y3.jpg
Přílohy
y2.jpg
y1.jpg
Aspire 9.5, Armote Gravos
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

13. 3. 2013, 7:18

Tady ti chtějí naznačit, že to inkriminované místo pro rezonance je toto.
Uživatelský avatar
JackAnthonyP
Příspěvky: 69
Registrován: 5. 10. 2011, 1:56
Bydliště: Senica

13. 3. 2013, 8:06

Dik. Pochopil. Odsledujem, zreferujem.
Aspire 9.5, Armote Gravos
Odpovědět

Zpět na „www stranky o stavbe CNC“