Levné soustruhy - průběžná aktualizace
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Ahoj, myslím, že první na co se dívá technik STK neni házivost, ale síla kotouče. Pak se dívá na prachovky pístků (prasátek) co pohybujou destičkama... samo že předpokládám všechny destičky ještě síla OK a symetricky sjetý
Ještě by ho mohly zajímat brzdový hadice a případně zda nejsou úniky kapaliny do prachovky (kolem prachovky). A pak samozřejmě účinnost brzd pokud a zda se pedál brzdy nepropadá moc a zda zůstává brzda při sešlápnutí tvrdá. No a kdyby byly kotouče viditelně poškozený jako třeba zvlněný nebo nesymetricky sjetý tak by to asi taky mohl zamítnout. Napsali ti k tomu něco z STK? 
CNC obrábění
entita Weyland-Yutani Corp BBW
Ak sa bavíme o laicky povedané ,,ovalite" (=nerovnomernosť brzdného účinku počas jednej otáčky kolesa), tak nie je vždy na vine len (resp.skoro nikdy) hádzavosť brzdového kotúča. Tú ovalitu môže spôsobiť čokokoľvek od krivého disku (nevycentrovaný ráfik u motoriek), rôzna drsnosť po povrchu kotúča (napr. kvôli korózií), krivá príruba ložiska, zlé namontovanie atď.
Alebo to môže byť aj rôzna drsnosť povrchu valcov na brdznej stolici. Tam zvyčajne neprechádza viac áut a zázračne sa to vyrieši, ak si zájdeš na inú stk.
Ja by som im tam najradšej spravil taký test - ak mi neprejde napr. pravá zadná, tak nacúvať autom na brzdnú stolicu a skontrolovať, či to zrazu namerá na opačnej strane, alebo na tých istých valcoch. Myslím, že veľa STKčiek by bolo prekvapených...
Samozrejme, kedže sa to meria od brzdnej stolice a je to nepriame meranie - vyhodnocuje sa kolísajúci brzdný účinok, tak ma na to vplyv celý reťazec (oskákaná guma, vadné ložsko, skrútený náboj, kotúč), ale reagoval som na to, predchádyajúci komentát, že práve tá ovlalita je prvé čo technik zbadá.sqad87 píše: ↑18. 12. 2024, 7:10Ak sa bavíme o laicky povedané ,,ovalite" (=nerovnomernosť brzdného účinku počas jednej otáčky kolesa), tak nie je vždy na vine len (resp.skoro nikdy) hádzavosť brzdového kotúča. Tú ovalitu môže spôsobiť čokokoľvek od krivého disku (nevycentrovaný ráfik u motoriek), rôzna drsnosť po povrchu kotúča (napr. kvôli korózií), krivá príruba ložiska, zlé namontovanie atď.
...
-
mstreicher
- Příspěvky: 805
- Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
- Bydliště: Zichovec
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi, nepatri tato debata do ineho vlákna?
Sm16, Avia Fnb25, Jones&Shipman 540ap
Zdravím pánové, co tenhle starší kousek? Už je tam taky nějakou dobu.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1942414 ... volman.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1942414 ... volman.php
Pěkný malý a docela levný dokončovák Leinen s kleštinovým koníkem.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/196649174/soustruh.php
https://stroje.bazos.cz/inzerat/196649174/soustruh.php
Zdar
Tohle by mělo být příslušenství k malému Kart EMU 250, pokud vidím dobře.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1988389 ... struhu.php
Tohle by mělo být příslušenství k malému Kart EMU 250, pokud vidím dobře.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1988389 ... struhu.php