
To mi hlava nebere toto
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Nebo je ta ruka moc malá 

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jergus.balaz> chapu tu tvou frustraci z nakladne opravy na zanovnim aute. To se stat muze, ja to resil na dvouletem sportaku, kdy mi odeslo servorizeni a stalo to asi 190 tKc, zene na ani ne 5 let starem aute s najezdem asi 60t km odeslo olejove cerpadlo a byla to oprava za ctvrtinu ceny auta... chapu to. Ale co do puvodu, jedno auto bylo evropske, druhe korejske...
Nemuzes brat svou osobni zkusenost, nebo zkusenost ze sve "bubliny" jako objektivni odraz skutecnosti. Protoze jsem dlouho delal na ridici pozici ve vyvoji Tier 1 dodavate jak pro evropske automobilky, tak pro americke i asijske, tak jsem mel pristup k objektivnim nebo aspon objektivizovanym datum. Napr. ze systemu SCC, nebo placenym Carfax reportum a dalsich. To, ze by obecne evropske automobilky vyrabely v porovnani s globalnim prumerem "nekvalitni sracky" z nich videt neni. Naopak je videt celkem setrvaly obecny rust kvality, ktery vidis napr. na poctu zarucnich ukonu. Treba kdyz to porovnas se situaci pred 20 lety, je to veliky skok v kvalite. Jake statistiky jsi mel na mysli Ty?
Nemuzes brat svou osobni zkusenost, nebo zkusenost ze sve "bubliny" jako objektivni odraz skutecnosti. Protoze jsem dlouho delal na ridici pozici ve vyvoji Tier 1 dodavate jak pro evropske automobilky, tak pro americke i asijske, tak jsem mel pristup k objektivnim nebo aspon objektivizovanym datum. Napr. ze systemu SCC, nebo placenym Carfax reportum a dalsich. To, ze by obecne evropske automobilky vyrabely v porovnani s globalnim prumerem "nekvalitni sracky" z nich videt neni. Naopak je videt celkem setrvaly obecny rust kvality, ktery vidis napr. na poctu zarucnich ukonu. Treba kdyz to porovnas se situaci pred 20 lety, je to veliky skok v kvalite. Jake statistiky jsi mel na mysli Ty?
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Muj názor je že auta se za posledních 10-15 let at už kvuli emisím nebo kvuli komfortu, výkonu, stávají složitější.....poruchovost komponent stejná, někdy i menší( už jsou vychytané mouchy) ale je tam těch věcí prostě víc a o to větší riziko......nezastávám názor že by se dnes vyráběli auta nekvalitně....bohužel díly druhovýroby to už je jiná kapitola...to člověk žasně
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Zjednodusene receno, pravdepodobnost spolehlivosti nebo reciprocne zavady celku je dana soucinem koeficientu spolehlivosti vsech komponent (kde 0 je zcela nespolehliva a 1 je zcela spolehliva) - takze s rostoucim poctem (mnohem kvalitnejsich) komponent to ten soucin zabije na vyrazne nizsi spolehlivost celku ... vzdy staci prekrocit urcitou kritickou hranici poctu komponent pri dane spolehlivosti komponent.
Naposledy upravil(a) lapa dne 13. 9. 2024, 11:39, celkem upraveno 1 x.
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
-
- Příspěvky: 1715
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Dawe: netuším ako sú na tom kvalitovo mimo EU auta, nikdy som nijaké nemal a nepoznám moc ľudí čo ich majú. Jedine jeden známi riešil kiu Sportage, nakoľko kým nabehal na nej 7tkm, 9x sa viezol na odtahovke. Skončilo to vrátením auta.
Ja budem teraz konkrétny, nakoľko som bol ja aj rodinný príslušníci naklonení značke Volvo. Ich auta cca do roku 2012 boli kvalitovo a poruchovostne na tom dobre. Z tej "vyvojovej" rady sme mali 5 áut, dve dokonca mám ja vo firme stále. Jedno má aktuálne nájazd skoro 400tkm, rieši sa len pravidelný servis a pravidelný spotrebný materiál. V roku 2013 Volvo zaviedlo novú architektúru VEA, kde došlo prakticky k zjednoteniu a zjednodušeniu výroby. V rámci optimalizácii nákladov boli ale urobené aj konštrukčné zmeny, vplyvajuce na životnosť motorov + sa zvýšil servisný interval. Výsledkom bolo opotrebenie dielov a spotreba motorového oleja (bežne od 60tkm). Na základe zvýšených reklamácii, Volvo prijalo predpis, že spotreba 1L oleja na 1000km je v norme. No a tým poklesli reklamácie a servisné úkony - to sú tie objektivizovane údaje. Pokiaľ viem, tak presne toto zaviedol Mercedes, Audi, Škoda.
K tej samotnej výrobe komponentov pre Automotive, moja firma robí kalibre a prípravky pre Tier1 dodávateľa pre jednu prémiovú značku. Pri poslednom audite bola interná zmatkovitost 0.2% - výrobný proces zabezpečený, od zákazníka hlásená zmatkovitost 0, kontrola kusova. Takže zabezpečiť výrobný proces sa dá, opakovatelnost tak isto. Otázka je životnosť daných komponentov z konštrukčného hľadiska.
Ja budem teraz konkrétny, nakoľko som bol ja aj rodinný príslušníci naklonení značke Volvo. Ich auta cca do roku 2012 boli kvalitovo a poruchovostne na tom dobre. Z tej "vyvojovej" rady sme mali 5 áut, dve dokonca mám ja vo firme stále. Jedno má aktuálne nájazd skoro 400tkm, rieši sa len pravidelný servis a pravidelný spotrebný materiál. V roku 2013 Volvo zaviedlo novú architektúru VEA, kde došlo prakticky k zjednoteniu a zjednodušeniu výroby. V rámci optimalizácii nákladov boli ale urobené aj konštrukčné zmeny, vplyvajuce na životnosť motorov + sa zvýšil servisný interval. Výsledkom bolo opotrebenie dielov a spotreba motorového oleja (bežne od 60tkm). Na základe zvýšených reklamácii, Volvo prijalo predpis, že spotreba 1L oleja na 1000km je v norme. No a tým poklesli reklamácie a servisné úkony - to sú tie objektivizovane údaje. Pokiaľ viem, tak presne toto zaviedol Mercedes, Audi, Škoda.
K tej samotnej výrobe komponentov pre Automotive, moja firma robí kalibre a prípravky pre Tier1 dodávateľa pre jednu prémiovú značku. Pri poslednom audite bola interná zmatkovitost 0.2% - výrobný proces zabezpečený, od zákazníka hlásená zmatkovitost 0, kontrola kusova. Takže zabezpečiť výrobný proces sa dá, opakovatelnost tak isto. Otázka je životnosť daných komponentov z konštrukčného hľadiska.
BalazKovo.sk
-
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10. 2. 2009, 6:21
Pred nejakym casom tu niekto pisal, ze v praci tusim jeho kolega dostal ulohu prepracovat nejaku suciastku, tusim gulovy cap tak, aby sa znizila zivotnost zo 120tis km na 90tis.. takze tak..
Poloboh vetra a mora, hrdina mužov.. radikalny ultra heterosexual
jpp
Nejspolehlivejsi jsou porad japonci, jak podle uzivatelskych, tak kvalitarskych statistik.jergus.balaz píše: ↑13. 9. 2024, 10:45 Dawe: netuším ako sú na tom kvalitovo mimo EU auta, nikdy som nijaké nemal a nepoznám moc ľudí čo ich majú. Jedine jeden známi riešil kiu Sportage, nakoľko kým nabehal na nej 7tkm, 9x sa viezol na odtahovke. Skončilo to vrátením auta.
Ja budem teraz konkrétny, nakoľko som bol ja aj rodinný príslušníci naklonení značke Volvo. Ich auta cca do roku 2012 boli kvalitovo a poruchovostne na tom dobre. Z tej "vyvojovej" rady sme mali 5 áut, dve dokonca mám ja vo firme stále. Jedno má aktuálne nájazd skoro 400tkm, rieši sa len pravidelný servis a pravidelný spotrebný materiál. V roku 2013 Volvo zaviedlo novú architektúru VEA, kde došlo prakticky k zjednoteniu a zjednodušeniu výroby. V rámci optimalizácii nákladov boli ale urobené aj konštrukčné zmeny, vplyvajuce na životnosť motorov + sa zvýšil servisný interval. Výsledkom bolo opotrebenie dielov a spotreba motorového oleja (bežne od 60tkm). Na základe zvýšených reklamácii, Volvo prijalo predpis, že spotreba 1L oleja na 1000km je v norme. No a tým poklesli reklamácie a servisné úkony - to sú tie objektivizovane údaje. Pokiaľ viem, tak presne toto zaviedol Mercedes, Audi, Škoda.
K tej samotnej výrobe komponentov pre Automotive, moja firma robí kalibre a prípravky pre Tier1 dodávateľa pre jednu prémiovú značku. Pri poslednom audite bola interná zmatkovitost 0.2% - výrobný proces zabezpečený, od zákazníka hlásená zmatkovitost 0, kontrola kusova. Takže zabezpečiť výrobný proces sa dá, opakovatelnost tak isto. Otázka je životnosť daných komponentov z konštrukčného hľadiska.
Toyota, Honda, Nissan. Hodne v tom dela jejich podil na US trhu, kde je lidi kupuji prave kvuli spohlivosti.
Pak je zbytek EU, KR a US, potom s mensim odstupem Cina. V ICE motorech, u elektromobilu uz nevim, nemam data.
Co se tyce tech reklamaci a oleje. Ne ne, tak to neni.
Tahle parametricka zmena nebyla prvoplanova a s nejakym podobnym umyslem., Byla sice nerozumna, ale nutna kvuli tehdy prichazejicimu Euro 6, primovstrikovym benzinum a potrebe nizkeho treni dosazeneho nizkovizkoznim olejem a vetsimi nominalnimi vulemi ve spalovaku. Nizsi strihove namahani oleje pak dovolovalo delsi intervaly coz alespon zcasti kompenzovalo vsechna negativa s tou zmenou spojena.
Ale ty delsi intervaly se jen dilcim zpusobem projevily pouze na jednom ze sledovanych parametry - "warranty claims" cili poctu reklamaci. A jen zcasti, protoze treba u koncernu lidi stejne reklamovali vysokou spotrebu, reklamace byly nakonec odmitnuty, ale v SCC byly uvedeny a zapocitavany prestoze vyhodnoceny jako neoduvodnene. A stejne jich bylo vzdy mezirocne min, relativne k poctu prodanych aut.
Pamatuju si to, protoze jsem ta data korigoval, jelikoz nas produkt byl soucasti olejoveho okruhu a museli jsme je resit.
Co se tyce zmetkovitosti - muj rekord byly dva roky po sobe 9 ppm. Takze jsme meli 9ks nahlasenych a uznanych reklamaci na milion prodanych produktu. Slo o komplexni mechatronicky system a prodavali jsme asi 4-5 milionu kusu rocne v asi 8 variantach. Vyrobni ucinnost tak jak se definuje (yeild) byla dlouhodobe kolem 99.7%, takze 0.3% vyrobni zmetkovitost napric dodavatelskym retezcem a nasi asemblazi. Kdyz se jeste dovoloval rework, byla neopravitelna zmetkovitost i pod desetinu procenta. Ale to se bavime uz o roce pred 2009.
To mi proste neprijde jako "sracka". A rozhodne to v minulosti nebylo lepsi. Kam jsem az videl, tak to naopak bylo vyrazne horsi. A podobne i ta cela auta.
Mimochodem, Volvo je od 2010 nebo 2011 v podstate cinska automobilka, koupilo ji od Fordu Geely. V kolonce evropska automobilka uz ji asi nikde nevede, prestoze se porad vetsi cast produkce (snad) vyrabi ve Svedsku a jen mensi v Cine a US.

TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo