Vrtání ložiskových kuliček
- Ben Ash
- Site Admin
- Příspěvky: 1407
- Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Uvědom si už konečně, že to co přenáší kroutící moment není ta kulička, ale hřídel s kolíkem napříč. Ta kulička slouží jako vymezení v pouzdru. Její primární vlastnost by měla být otěruvzdornost. Potřebná pevnost materiálu se dá spočítat a bude hned jasno, jestli to při té kilovatě na kolo upadne už na startu, nebo až v druhé zatáčce (složené z 5 kusů). Jinak vě,ř že Engeneer ti opravdu radí dobře a z praxe!
Per aspera ad astra
Pokud je originál skládanej z dílů, tak to rozhodně nebude žádný bláto a domnívám se, že tepelný zpracování jednotlivejch součástí a potřebný technologický vychytávky (eliminace nárůstu sil a napětí v kritických bodech sestavy) jsou naprosto mimo Tvoje možnosti. Když se vrátím k původnímu dotazu čím vrtat ložiskovou kuličku tak Ti povím jedno .... spotřeba drahých TK vrtáků bude asi taková, že Tě jedna sada vyrobených kardanů vyjde nejspíš dráž než když je koupíš originální. Já jsem totiž materiál jako jsou ložiskové prvky už kdysi obrábět zkoušel ..... 
A pokud to chceš dělat na kšeft, tak se na mě nezlob .... na to ještě nastačíš ani strojním vybavením, ani znalostma. A neber to jako urážku, jen se Ti snažím ušetřit celkem dost peněz a spoustu času....

A pokud to chceš dělat na kšeft, tak se na mě nezlob .... na to ještě nastačíš ani strojním vybavením, ani znalostma. A neber to jako urážku, jen se Ti snažím ušetřit celkem dost peněz a spoustu času....
Hoď sem fotky těch dílů v rozhozeným stavu.milou píše:Toho prohnutí jsem se bál vzhledem k povrchovému napětí. Proto jsem se přiklonil ke skládání. Origo se totiž skládá. Budu to dělat na SM - 300 E Mimochodem originál poloosy jsou z 3,4 kulatiny na dříku,a vydrží sezonu ježdění s mnohem výkonnějšími motory. cca 4 Kw.
Soustružení z jednoho kusu jsem nezavrhl,ale nemám představu,jak bych to točil . Je to pro mně složitější.

jeste me napadla takova myslenka 
pokud si spocitam kolik stoji dneska elektromotor na 8minu + slusnej regl a sada 3clanku li-po tak mi vychazi ze investice do tovarnich poloos je to nejmensi...
a to nepocitam nutnost kvalitni nabijecky v cene nekolika tisic... no nic jenom takova soukroma uvaha.

pokud si spocitam kolik stoji dneska elektromotor na 8minu + slusnej regl a sada 3clanku li-po tak mi vychazi ze investice do tovarnich poloos je to nejmensi...

K modelařině : Sám jsem automodelář,a jezdím po spoustě závodech,a seriálech MR. O fungování kloubních spojení kardanů vím řekl bych dost. CHtěl jsem jen jednu možnost z těch dvou. Pokud by bylo nutné dřík z 4,5 mm Rozšířit na 6 mm Tak to problém není. Tomu pouze přizpůsobím unašeče. Pak by kulička měla průměr třeba 10 mm. Musel bych spočítat úhel náběhu unašeče k výkivu poloosy. Toť vše. Originál poloosy nebudou schopné vydržet nápor na 6. hodinovém závodu. TA série poloos je pouze na toto. Pokud je vytočím z jednoho kusu,tak silnější,abych je nemusel dávat kalit,ale teď k tomu noži. Můžu radeko nabrousit podle kuličky na brusce, a finální rádius vybrousit tirolit frézkou 35 000 ut / min ? Nemám zkušensti. Přesto mně ta práce baví,tak se ptám zkušených jezdců.
Teď tu někdo na http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=8&t=9958" onclick="window.open(this.href);return false; rád pomůže na CNC a máš hned pořešeno. 

- taťkašmoula
- Příspěvky: 19
- Registrován: 16. 6. 2011, 6:17
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Ja loziskove kulicky na samotove cihle ohreju do cervena a necham vychladnout, potom jdou vrtat obycejnym vrtakem na ocel.
U nás se říká že neví o věci a mudruje. Tak to zkusím. Není mně jasné, proč použít kuličky. Nešlo by použít kameny z ložiskové bronzi (krychle s otvorem), které by se otáčely na čepech a klouzaly v drážkách? Možno také ty kameny kalené (cementované) a broušené.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
tak uz len pre informaciu ako som to myslel:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=I0k ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=I0k ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
ve druhém příspěvku v tomto vlákně jsem ti to navrhoval....http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=57&t=9934#p98524" onclick="window.open(this.href);return false;uhy píše:tak uz len pre informaciu ako som to myslel:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=I0k ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu pozdě ale pro případné čtenáře
Vrtat lze cokoliv, záleží na požadované přesnosti. Používaly jsme v práci speciální vrtáky které vrtaly díry do kalených čelistí nebo odvrtávaly průžné ocelové kolíky. Dá se s nimi odvrtat i díra skrz ložisko nebo pilník.
Vrtání probíhá za vysoké teploty, zjednodušeně si vrták místně třením popouští materiál a ten pak vrtá. Díra nic moc přesnost ale na pérový kolík by stačit mohla.
Určitě to budou ve větším obchodě s nástroji znát.
a PS: nesmí se vůbec chladit
Vrtat lze cokoliv, záleží na požadované přesnosti. Používaly jsme v práci speciální vrtáky které vrtaly díry do kalených čelistí nebo odvrtávaly průžné ocelové kolíky. Dá se s nimi odvrtat i díra skrz ložisko nebo pilník.
Vrtání probíhá za vysoké teploty, zjednodušeně si vrták místně třením popouští materiál a ten pak vrtá. Díra nic moc přesnost ale na pérový kolík by stačit mohla.
Určitě to budou ve větším obchodě s nástroji znát.
a PS: nesmí se vůbec chladit
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.