Frézka na hliník
Tak pomalu se blížím k finálnímu návrhu
Jen teď nevím jestli na ose Z nemám radši dát podepřené tyče nebo zůstat u nepodepřených 20mm .
Co bude na tu délku lepší .
Délka tyčí je 300 mm ,vozíky jsou od sebe venkem 180 mm to dává pojezd 120 mm .
Na šířku jsou tyče středy od sebe 150 mm .
Jen teď nevím jestli na ose Z nemám radši dát podepřené tyče nebo zůstat u nepodepřených 20mm .
Co bude na tu délku lepší .
Délka tyčí je 300 mm ,vozíky jsou od sebe venkem 180 mm to dává pojezd 120 mm .
Na šířku jsou tyče středy od sebe 150 mm .
Ahojky
ta konstrukce je koncepčně v pořádku .
Ovšem použít stavební profily U se stavební přesností ti přinese jen problémy .
Osa Z je už konstruována z desek a to je správná cesta.
Navrhuji ti tedy překresli si stroj na šroubovaný z desek ,to znamená "U" poskládaná z desek .
Jekly jsou také dobré ,a zase poskládej ten uzavřený profil z desek a sešroubuj .
Desky se dají i vylehčit otvory a tuhost bude stále OK .
Podívej se třeba na stroj PetrNC frézka R1 a soustruh S1 a jiné šroubované konstrukce -jde o ty uzavřené profily.
ta konstrukce je koncepčně v pořádku .
Ovšem použít stavební profily U se stavební přesností ti přinese jen problémy .
Osa Z je už konstruována z desek a to je správná cesta.
Navrhuji ti tedy překresli si stroj na šroubovaný z desek ,to znamená "U" poskládaná z desek .
Jekly jsou také dobré ,a zase poskládej ten uzavřený profil z desek a sešroubuj .
Desky se dají i vylehčit otvory a tuhost bude stále OK .
Podívej se třeba na stroj PetrNC frézka R1 a soustruh S1 a jiné šroubované konstrukce -jde o ty uzavřené profily.
Tak jsem se pomalu pustil do stavby . Nakonec jsem to ještě trochu pozměnil .
Ono totiž ve Zlíně sehnat 260mm traverzu není tak jednoduché
Nakonec padla volba na 2x 140 a svařit k sobě . Trochu jsem měl strach že se to bude kroutit ,ale není to taková katastrofa .
Ještě přemýšlím nad změnou osy Z na podepřené tyče a Na X dát 25mm
zatím mám koupené 2 x 600 20mm a vozíky z nastavitelnou vůlí .
Ostatní jsem chtěl použít z toho co mám .
Myslíte že to bude mít nějaký zásadní vliv změnit podepřené 20 na 25 ?
No a ta osa Z je na nepodepřených je dost krátká a mám tam dost velké rozestupy mezi vozíky tak nevím jestli to má smysl dávat tam podepřené tyče .
Ono totiž ve Zlíně sehnat 260mm traverzu není tak jednoduché
Nakonec padla volba na 2x 140 a svařit k sobě . Trochu jsem měl strach že se to bude kroutit ,ale není to taková katastrofa .
Ještě přemýšlím nad změnou osy Z na podepřené tyče a Na X dát 25mm
zatím mám koupené 2 x 600 20mm a vozíky z nastavitelnou vůlí .
Ostatní jsem chtěl použít z toho co mám .
Myslíte že to bude mít nějaký zásadní vliv změnit podepřené 20 na 25 ?
No a ta osa Z je na nepodepřených je dost krátká a mám tam dost velké rozestupy mezi vozíky tak nevím jestli to má smysl dávat tam podepřené tyče .
Pěkně ti to odsejpá! Proč jsou ty přední traverzy nižší, příp. proč zrovna takto? Máš to tak už v návhru, lámu si hlavu, co je za tim za myšlenku
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Jakpak jsi to měřil, hlavně kolmost osy Z.
Já s tím zápasil celkem dost a bez přesného úhelníku nebo nějaké měřící kostky jsem byl v háji.
Já s tím zápasil celkem dost a bez přesného úhelníku nebo nějaké měřící kostky jsem byl v háji.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.