Čínská vřetena - zkušenosti

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 603
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

3. 1. 2015, 6:40

Asi mám stejný a brzdí to asi 3 vteřiny i bez odporu . Stačí nastavit parametry .
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2547
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

3. 1. 2015, 7:55

Bude to 70 né 700 ohmů. :)
Takový rezistor na 300W se špatně shání. Kup 7 těhle a zapoj je za sebe. http://www.gme.cz/rr-10r0-50w-5-100ppm- ... g-p114-304
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

3. 1. 2015, 8:16

Ale vždyť on tam má napsané 70 R. Jen to napsal trochu nešťastně.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22923
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

3. 1. 2015, 10:07

shani se uplne vpohode
je cesky vyrobce staci hledat brzdny odpor a stoji asi 300
original od siemense k menicum stoji 10 000 a je to piksla v ktery je to same
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Airm@n64
Příspěvky: 317
Registrován: 15. 2. 2011, 3:58
Bydliště: Ostrava

4. 1. 2015, 3:27

Jojo přesně tak napsal sem tam 70 Ohmů akorát se mi nechtělo hledat tu značku tak jsem to napsal slovy a jeste neudělal mezeru :-)
Já právě na netu našel jen brzdny odpor od lenze za litr asi, jinej mi to nevyhodilo prave...
Prvně skusim ty parametry a pak uvidim jestli bude ten odpor třeba :-) jak se me ot zastavi a roztoci do 5s to by byla bomba :-)

A azamo nevzpomeneš si ktere parametry to presne byli ? Nenapsal jsis si to někde ? Popřípadě večer jak dojdu z práce mužu nafotit tu brožurku . Mám z toho trošku strašáka pač sem tu četl, že ty činske měniče sou jak manželky s migrénou jak zdupeš nastaveni tak se horkotěžko nastavuje zpátky aby se vůbec motor roztočil.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22923
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

4. 1. 2015, 8:23

uz jsem to nasel
ty rezistory k menicum za hubicku jsou zde:
http://www.tesla-blatna.cz/cs/vyrobky-rezistory.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2547
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

4. 1. 2015, 8:27

Airm@n64 píše:... Mám z toho trošku strašáka pač sem tu četl, že ty činske měniče sou jak manželky s migrénou jak zdupeš nastaveni tak se horkotěžko nastavuje zpátky aby se vůbec motor roztočil.
Já to nastavil podle http://translate.google.cz/translate?hl ... rev=search a není v to problém.
JuanV
Příspěvky: 149
Registrován: 22. 2. 2011, 3:09
Bydliště: Praha

4. 1. 2015, 9:15

BTW: takove pravidlo je psat 70R (70 Ohm), 0R70 (0,7 Ohm), 2k2, atd...
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 603
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

4. 1. 2015, 12:00

Měly by to být ty PD014 a PD015 .

Tady je taky jeden návod http://make-a-project.blogspot.cz/2013/ ... speed.html
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

4. 1. 2015, 2:10

Brzdný odpor je obyčejný výkonový odpor.
Kdysi jsem to vyráběl kámošovi jako "dočasné" řešení. Kousek obdélníkového hliníkového jeklu a do něho 6 kusu 20W keramických odporů z GM, odpory jsou k tomu jeklu přitaženy kouskem hliníkového plechu. Bylo to celé za pusu ze zbytků a funguje to doteď (už několik let, takže to tam samozřejmě zůstane nafurt).

Jako dočasné řešení by se daly použít třeba žárovky. Žárovka 60W má za studena odpor zhruba kolem 65R. Dal bych tam za sebe 2 kusy žárovky 100W, odpor vyjde akorát a zatižitelnost bude obrovská. Změna odporu po zahřátí tady moc vadit nebude, ono se to asi ani moc nedokáže vyhřát, řekl bych. Navíc bude hezké, že možná uvidíš, jak to brzdí, rozsvítí se ti "kontrolka".
Jen to musíš dělat tak, aby tě neviděl nějaký eurohujer.
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

4. 1. 2015, 2:33

No, jen jestli ještě sežene 100 W žárovku. Jinak taky zdravím do Bruselu. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

4. 1. 2015, 3:43

Ono hodně záleží na ztrátovém výkonu a nastavené charakteristice brždění.
V některých aplikacích by žárovky asi dlouho nevydržely a funkce by byla divná, studené vlákno má nízký odpor a pouští se tam přes 700V, navíc po rozsvícení přestávají dobře brzdit.
Oprava: Těch 700V tam je při 400V napájení takže u 1f na 230 to tak žhavé nebude :)

U vřetena se energie vrací málo, a normální měnič zabrzdí v pár vteřinách s odporem to jsou časy řádově nižší.
Ono není měnič jako měnič, pokud výrobce škudlí a dá malé kondíky není kam energii nacpat.

Pro jistotu jsem zkusil co dá měnič JX OMRON na 2,2kw vřetenu.
Plné točky za 1s (a asi i méně), zastavení bez odporu 2,3s (při nižší hodnotě se mu moc nabije kondík a vyhodí chybu)
Naposledy upravil(a) Cjuz dne 4. 1. 2015, 3:54, celkem upraveno 1 x.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1286
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

4. 1. 2015, 3:51

studené vlákno má nízký odpor a pouští se tam přes 700V,
To už by chtělo dielektrické rukavice :)
[URL=https://matchnow.life]Super casual Dating[/URL]
Uživatelský avatar
Airm@n64
Příspěvky: 317
Registrován: 15. 2. 2011, 3:58
Bydliště: Ostrava

4. 1. 2015, 5:57

Díkes chlapi :-) Tak ještě zitra jedna šichta a de se makat zas doma :-) Zitra nastavim hodnotu PD15 a PD14 stačí mi roztáčení max. 5s a brzdeni max taky 5s smaozrejme skusim i 3sekundy :-) mene fakt nepotrebuju :-) Něco jineho bude az ten meňič odejde tak pořidim asi Lenze 2200W a tam si už ten brzdy odpor dám aby to zabrzdilo jeste rychleji nez pustim tlacitko na menici :-D Hned jak to budu mit dam sem report :-)
Uživatelský avatar
Airm@n64
Příspěvky: 317
Registrován: 15. 2. 2011, 3:58
Bydliště: Ostrava

6. 1. 2015, 9:36

Tak měňič nastaven za 60 vteřin :-D parametr PD014(akcelerace) nastaven na 2.0 a parametr PD015(brzdeni) na 2.0 a je to fakt bomba :-) to začne točit rychle a brždění fakt super ani neni třeba brzdny odpor dávat si myslim.Popřípadě pokud bych tím odporem zvýšil životnost měňiče(kondíku) tak bych jej tam dal :-)

original parametr tam byl nastaveny na 20.0 na pd014 tak na pd015
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“