Jak sundat inteligentne pastorek
Nevím, jestli je níže uvedený způsob použitelný i v tvém případě, ale já jsem onehdy potřeboval sundat nalisované kolečko na hřídelce krokáče z 5,25" mechaniky a neměl jsem poruce vhodný malý stahovák, aby se vešel do škvíry mezi kolečkem a motorkem. Tak jsem vzal kousek 8 mm plocháče a do něj jsem udělal uprostřed závit M6 (hřídelka byla 6.35) a centricky od osy závitu jsem udělal po cca. 120 stupních tři dírky průměr 4 v takové rozteči od osy, že když jsem do nich nasadil šroubky M4 s válcovou hlavou, dříky těch šroubků akorát kopírovaly vnější průměr toho kolečka a hlavy těch šroubků přesně zapadly mezi čelo kolečka a čelo motoru (zahákli se zespoda za kolečko). Sroubky jsem dotáhnul maticema a pak stačilo jen mosazným M6 šroubem (aby se moc nepohamtalo čelo hřídelky) ve středu pár otáček, lupnulo to a kolečko bylo dole. Vzpomínám si,že jsem musel ještě ty šroubky v místě jejich hlav stáhnout kolem dokola drátkem, protože se vlivem osový síly rozjížděly. Ale fungovalo to na první pokus. Tady ale záleží, jaký má ten pastrorek tvar a jestli se něco podobného vyrobitelného za 15 minut dá použít.
Naposledy upravil(a) PavelZ dne 5. 1. 2009, 7:48, celkem upraveno 1 x.
PavelZ píše:Nevím, jestli je níže uvedený způsob použitelný i v tvém případě, ale já jsem onehdy potřeboval sundat nalisované kolečko na hřídelce krokáče z 5,25" mechaniky a neměl jsem poruce vhodný malý stahovák, aby se vešel do škvíry mezi kolečkem a motorkem. Tak jsem vzal kousek 8 mm plocháče a do něj jsem udělal uprostřed závit M6 (hřídelka byla 6.35) a centricky od osy závitu jsem udělal po cca. 120 stupních tři dírky průměr 4 v takové rozteči od osy, že když jsem do nich nasadil šroubky M4 s válcovou hlavou, dříky těch šroubků akorát kopírovaly vnější průměr toho kolečka a hlavy těch šroubků přesně zapadly mezi čelo kolečka a čelo motoru (zahákli se zespoda za kolečko). Sroubky jsem dotáhnul maticema a pak stačilo jen mosazným M6 šroubem (aby se moc nepohamtalo čelo hřídelky) ve středu pár otáček, lupnulo to a kolečko bylo dole. Vzpomínám si,že jsem musel ještě ty šroubky v místě jejich hlav stáhnout kolem dokola drátkem, protoče se vlivem osový síly rozjížděly. Ale fungovalo to na první pokus. Tady ale záleží, jaký má ten pastrorek tvar a jestli se něco podobného vyrobitelného za 15 minut dá použít.
Paradni postup...bohuzel v mem pripadem mam mezi pastorkem a motorem ccam 1mm ;(
Tak to je blbý, 1mm je dost málo místa. Ale jestli ti o pastorek nejde a není to nějak moc tvrdej matroš, nechá se do pastorku (pokud bude kde) udělat symetricky dva nebo tři závity a ten plocháč prostě přímo přišroubovat k pastorku.
Taky jsem viděl jednoho chlapíka, jak sundaval trochu větší ohlodaný řetezový kolo tak, že vzal uhlovou brusku a probrousil se kolem až téměř k hřídeli. Pak do tý drážky po flexě vrazil něco jako pajcr a jeho pootočením ten zbývající metriál ulomil a kolo šlo krásně sundat a hřídel byla netknutá. Ale to je spíš o tom, jak by se to dělat nemělo.
Souhlasím s Fergusonem, že fotka by mohla pomoci.
A ještě drobné info k tomu mýmu postupu, pro ty tři šroubky a díry průměru 4 mm to je teoreticky nenasaditelný, ale protože ty dirky byly kapánek větší, daly se ty šroubky trochu vyklonit jako čelisti stahováku. Proto byl ten drát nutnej. MOžná by to fungovalo i pro dva šroubky, a to by už nasadit šlo.
Taky jsem viděl jednoho chlapíka, jak sundaval trochu větší ohlodaný řetezový kolo tak, že vzal uhlovou brusku a probrousil se kolem až téměř k hřídeli. Pak do tý drážky po flexě vrazil něco jako pajcr a jeho pootočením ten zbývající metriál ulomil a kolo šlo krásně sundat a hřídel byla netknutá. Ale to je spíš o tom, jak by se to dělat nemělo.
Souhlasím s Fergusonem, že fotka by mohla pomoci.
A ještě drobné info k tomu mýmu postupu, pro ty tři šroubky a díry průměru 4 mm to je teoreticky nenasaditelný, ale protože ty dirky byly kapánek větší, daly se ty šroubky trochu vyklonit jako čelisti stahováku. Proto byl ten drát nutnej. MOžná by to fungovalo i pro dva šroubky, a to by už nasadit šlo.
Mel jsem podobnej problem. Protoze jsem pospichal tak jsem se stim neparal. Vzal jsem kousek slabostenyho jacklu a provrtal ho skrz ,vrtakem asi o 0,2 vetsim nez hridel motoru. Diru z jedne strany jsem profrezoval az ke kraji. A tim jsem dostal remenicku dovnitr jacklu. A druhou diru jsem zvetsil a udelal tam zavit asi M8 pro sroub kery tacil na hridel motoru.Puvodne jsem myslel ze to stena jacklu nevydrzi ale slo to.
Snad je to pochopitelny
Snad je to pochopitelny
Kdo nic nedela ,nic nesku...
Ono nic jinyho po ruce nebylo.petr213 píše:Vidim Svoby, že jsme měli stejný nápad.
Petr
Kdo nic nedela ,nic nesku...
Pokud nechces pastorek zachovat,tak je nejjednodussi ho odbrousit.
Staci na jedne strane propilovat az na hridelku a pak se lehce stahne,nebot zmizi predpeti.
Staci na jedne strane propilovat az na hridelku a pak se lehce stahne,nebot zmizi predpeti.
-
- Příspěvky: 93
- Registrován: 21. 7. 2006, 1:53
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Neni ten pastorek prilepeny? Pak by stacilo ho nahrat horkovzduskou a volne stahnout.
--
jrt
--
jrt
Ja som zvrchu okolo osky navŕtal niekoľko dier aby povolilo napätie a potom už išiel dolu ľahko . Pozor na poškodenie osky pri vŕtaní !
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk