Free Energy

Alternativni zdroje energii, permakultura, ekologie atd..
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

2. 3. 2016, 4:37

.. více lidí jako vy a dodnes je Země placatá :mrgreen: :mrgreen:
... tak mi vysvětlete například, proč dodnes není realizován bezdrátový přenos elektřiny na vzdálenost delší než pár cm, když už to Tesla měl vymyšleno a realizoval první pokusy se svou Wardenclyffskou věží na Long Islandu? To jsou dnešní vědci hlupáci, že na to doposud nikdo nepřišel?

Odpověď už dostal Tesla ve své době, když usilovně sháněl prostředky: "A jak na to namontujeme měřák?" :mrgreen: , to je ten problém.
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

2. 3. 2016, 4:52

Hele, to si Tesla nezaslouží.
Byl to schopný chlap, vymyslel a dokonce i prosadil spoustu opravdu užitečných vynálezů - 3f motory a generátory, a vůbec celou střídavou energetickou infrastrukturu.

Takže toho udělal fakt dost a nezaslouží si, aby si ho brali do huby všichni parpeťáci celého světa. Že občas vymýšlel a plánoval kraviny typu bezdrátový přenos _silové_ elektrické energie - no nikdo není dokonalý, ale to nás neopravňuje k tomu ho shazovat výroky jako "... už Tesla dělal ...".

Čest jeho památce.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8163
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

2. 3. 2016, 4:55

Pepa z depa píše:více lidí jako vy a dodnes je Země placatá :mrgreen: :mrgreen:
... tak mi vysvětlete například, proč dodnes není realizován bezdrátový přenos elektřiny na vzdálenost delší než pár cm, když už to Tesla měl vymyšleno a realizoval první pokusy se svou Wardenclyffskou věží na Long Islandu? To jsou dnešní vědci hlupáci, že na to doposud nikdo nepřišel?

Odpověď už dostal Tesla ve své době, když usilovně sháněl prostředky: "A jak na to namontujeme měřák?" :mrgreen: , to je ten problém.
Ale ono se ví, co v té věži použil, je známa frekvnce i výkon a nebyl by problém ten experiment zopakovat. Jenom to nikdo průmyslově nedělá, protože je to složité a má to malou účinnost. Bohužel se opět ukazuje, že co vypadá příliš dobře než aby to byla pravda, nejspíš není pravda :-)
Aleš Procháska
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

2. 3. 2016, 11:01

No ono je to složitější. Nároky na některé věci před více jak 100 lety a dnes jsou trochu jiné. Třeba Sarazin to dokumentuje ve své knížce Německo páchá sebevraždu na příkladu, že v 50. letech byli průměrní Němci nadšení z Brouka s výkonem motoru 34 koní a dneska jsou frustrovaní z golfu s výkonem "jen" 62 koní.
Ono v té době v USA jezdila skoro polovina aut na páru, s dojezdem do 40-ti km a v čechách měl Křižík vlastní elektromobil s dojezdem cca 20 km. A v tom je ten zakopaný pes, dneska je 20 km málo i na vozítko určené pro popojíždění po městě a přitom je evidentní, že technologie baterií pro městské elektro-vozítko je známá již více jak 100 let. Coby elektrochemik ti můžu s klidným srdcem říci, že za to nemohou ani ropní magnáti, ani Bilderberg, ani zelení mozci.
Je to o jistém stupni technického vývoje, olověné baterky jsou fajn, ale pro dojezd cca 100 km, by jsi potřeboval spoustu olova, že by jsi musel několikanásobně navýšit produkci. NiCd, NiNH a pod jsou taky fajn, jen do chvíle, kdy zjistíš že kadmium není zrovna zdravé a vybíjecí proud takovýchto baterek je dost velký. Všemožné lithiovky jsou asi v tomto směru budoucnost, ale další vývoj je umožněn rozvojem polymerní chemie a novou generací iontových kapalin.

Takže to, že Tesla uměl přenést nějakou energii vzduchem je hezké, ale zkus si s nějakou rozumnou účinností přenést megavat. Paralela s výše uvedeným Tesla uměl přenést několik stovek watů, Křižík dojel se svým elektromobilem 20km, dnes umíme přenést i ten megavat, ale neděláme to protože je to drahé. Dnes je možné si pořídit elektromobil s dojezdem 400km, ale musíš na to mít přes dvě mega. Prostě tam jsou jistá technická omezení a přes ně se člověk nedostane. Jasně tato omezení lze překonat (už se podařilo dostat pod absolutní nulu, ale jen na -0,000000000001K a na 0,00000000000001s), ale často je to nějakým složitým fíglem, který znemožňuje praktickou aplikaci.
Prostě termodynamiku neochčijeme a jak říkává Doc. Vošta:
1. TZ: nad přírodou nelze vyhrát
2. TZ: s přírodou lze pouze remizovat za teploty absolutní nuly
3. TZ: absolutní nuly nelze dlouhodobě dosáhnout
Prostě pokud by jsi byl schopný dlouhodobě vyzařovat energetická kvanta z excitovaných a podchlazených atomů, tak by jsi dostal nobelovu cenu, protože by jsi vyrobil perpetum mobile druhého druhu, neboli 100% konverzi energie beze ztrát.

Inu i sověti se pokoušeli skřížit opice s lidmi, ale nějak se jim to nepodařilo, i když dílčí výsledky byly. Prostě někdy se ukáže že i géniové se vydají slepou cestou.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

2. 3. 2016, 11:08

4rest píše:No ono je to složitější. Nároky na některé věci před více jak 100 lety a dnes jsou trochu jiné. Třeba Sarazin to dokumentuje ve své knížce Německo páchá sebevraždu na příkladu, že v 50. letech byli průměrní Němci nadšení z Brouka s výkonem motoru 34 koní a dneska jsou frustrovaní z golfu s výkonem "jen" 62 koní.
dovolím si doplnit - ta citovaná kniha je určitě několik desítek (tak 40) let stará
dneska by se Golfu s výkonem 60k smáli taky, dneska má ta základní 1,6 těch kobylek možná 120 a zdá se to málo taky....
jinak souhlas
.....
jen takové malé doplnění k dnes tak propagovaným elektromobilům
pro představu - při běžném rutinním natankování 50l nafty nebo benzínu za řekněme 2 minuty u pumpy na každém druhém rohu (=banální rutinní činnost) tou hadicí prochází energetický tok řádově 10MW (megawattů)
teď si to zkuste představit v elektrice :mrgreen:
pokud se roční dovoz energie ve formě ropy přepočítá na el. energii, je zhruba stejný s roční výrobou celé naší elektrizační soustavy
tzn. převést auta na elektřinu = zdvojnásobit výkon všech elektráren v síti
o tom už ti nedovzdělaní ekofašisti co neumí fyziku z 8 třídy základní školy nemluví
jak ta blondýna, co na otázku kde se bere elektrika odpověděla, že v zásuvce.......
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22399
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

3. 3. 2016, 7:00

jak obcas rikavam free energy existuje ale v trosku jine forme
napriklad lidska blbost
ta se nikdy nevycerpa a bude ji stale dost a da se dobre vyuzit - transformovat na prachy, nekteri z toho maji zivnost
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

3. 3. 2016, 7:53

... Lithiové baterie jsou slepá cesta šlapaná právě pro ropu, ale třeba tady http://cdr.cz/clanek/teenagerka-vynalez ... -20-sekund" onclick="window.open(this.href);return false;
A co se týká Tesly, kostnatí jste, jeho vize byl bezdrátový přenos energie po celém světě !!! http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/zzz/_zprava/1081433" onclick="window.open(this.href);return false; poslední odstavec, myslete si co chcete .. howk :D
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

3. 3. 2016, 8:55

Pepa z depa píše:... Lithiové baterie jsou slepá cesta šlapaná právě pro ropu, ale třeba tady http://cdr.cz/clanek/teenagerka-vynalez ... -20-sekund" onclick="window.open(this.href);return false;
A co se týká Tesly, kostnatí jste, jeho vize byl bezdrátový přenos energie po celém světě !!! http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/zzz/_zprava/1081433" onclick="window.open(this.href);return false; poslední odstavec, myslete si co chcete .. howk :D

O tomto kondenzátoru jsem poprvé četl již někdy kolem roku 2005, že prý na trhu bude do 5-ti let. Když se člověk baví s lidmi z obru, tak je buď složíté nanést vrstvu, nebo je vrstva nestabilní, popřípadě je v tom zakopaný pes jinde. Píší že pracovala v měřítku nanotechnologií, takže nanesla uhlíkové saze s nějakými ionty na vodivý polymer, čímž vytvořila 3D strukturu, která má mnohem vyšší kapacitu než klasický deskový kondenzátor, ale blbě se připravuje. Na tomto konceptu pracuje několik renomovaných laboratoří a stále se jim to nedaří. Navíc hláška testovala na LED diodách mne rozesmála, to mi připomíná Civína, jak v roce 2002 přišel s velký průlomem v oblasti palivových článků, kdy membrána z Megy se točila 2x déle než s klasickou komerční membránou. Důvod byl ten, že Ralexky, mají oproti Nafionu vyšší odpor jak elektrický, tak pro přenos hmoty, tudíž s Nafionem se vrtulka mohla zbláznit protože jí tekla hodinu skoro ampéra, kdežto s Ralexem se líně otáčela, protože jí po dvě hodiny teklo 200mA. Tudíž Ralexka se při podrobnějším měření ukázala jako horší, ale při testování s vrtulkou to byla bomba.
Jak jsem již psal výše, laborky z chemického inženýrství, pokud budou výsledky vycházet +/- 30% tak je to dobrý. Prostě jinak se chová malé měřítko v laborce a jinak průmyslový provoz. My jsme na scale-up měli specialní předmět a těch problémů je tam spousta. Od distribuce hmoty, přes náboj, přenos tepla po přívodní vodiče. Vem si jaké přívodní vodiče by musel mít ten kondík aby jsi jej opravdu nabyl na požadované parametry. Já si teď mimojiné hraji s ultrakapacitory o kapacitě prachbýdných 1200F a jen kontakty jsou masivní duralové plechy o tloušťce 5mm. Tohle se ti do mobilu moc nevejde. Prostě mobil nabíjím půl hodiny 1300mA, to znamená že abych jej nabyl na 20s na stejnou kapacitu, tak jeje musím připojit ke zdroji na 117A, to mi dá tak svářečka a k ní mobil připojovat rozhodně nehodlám. Takže již vidím akci jak na mne pokřikuje zelený skřet k chytrému telefonu svářečka s balením obalovaných elektrod zdarma :lol: Nebo nové heslo, 100 svářeček týdně :twisted:

Někdy stačí jen používat obyčejný selský rozum a školy nejsou potřeba, aby člověk na první pohled poznal že je to blbost, kterou vyplodil nějaký novinář rozumící od laktační psychózy, přes třískové obrábění po rozdíl mezi klasickou a alternativní adaptací Čechovova višňového sadu.

Ještě k tvé placaté Zemi, já sám jsem se stal průkopníkem jedné slepé cesty a to použití membrán s iontvými kapalinami, sice se na začátku zdály být nadějné, ale po dvou letech jsme to vzdali, protože výsledky byly tragické. Dneska se však tyto kapaliny uplatňují v poslední generaci Li-ion baterek (mimojiné jeden z důvodů proč tak rády bouchají při vyšších teplotách). Prostě někdy je nutné si říci, že tudy cesta opravdu nevede. Jinak všichni, kdo vykřikují něco o té placaté Zemi, tak bych je prosil aby mi přinesli ty magnety ze středu země, jak se o nich píše v cestě do středu Země a pak bych prosil kus Nautilu kapitána Nema, jak se o tom píše v Tajuplném ostrově.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

3. 3. 2016, 9:16

.. :D :D jak říkaš.
Jinak jako, já se tady stavím do role 100% green magor (hromosvod) - nejsem, jsem taky skeptik s ambicemi PRO planetu Zemi, ale jak se říká: naděje umírá poslední a lidé jsou vynalézaví.
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Grad
Příspěvky: 2073
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

3. 3. 2016, 10:14

Nevím o co v této diskusi jde, ale budí to dojem že jedná strana se začíná chovat podobně jako většina z dob před Kolumbem, když žili v představách že Země je plochá deska i když myšlenka o její kulatosti existovala již řadu století. Kolumbus měl ten nadhled i odvahu, ale hlavně sponzora a prokázal opak protože v případě úspěchu to mohlo hodně sypat a take že jo...
Například je zajímavé že přímo el.energie je kolem Země až až, protože je to vlastně kulověj kondenzátor, ale mnohé se o těch dějích v atmosféře neví, natož aby byla nějaká cílená a koordinovaná snaha toho nějak využít ku prospěchu lidí zatímco na vývoj nových zbraňových systémů...
Nemám dojem žeby bylo všechno objeveno a lidstvo všemu rozumělo. Nebo máte jasno v tom co je nositelem gravitace, jak funguje fotosyntéza atp. a to jsou děje s kterými žijeme, vnímame je, využíváme je, ále nevíme... Trochu pokory a hlavně nadhledu by neškodilo, ani teorie relativity by bez toho asi nevznikla ;-) a pořád je to jenom teorie a né zcela dokonalá... :-)
Ad testone: jedna chybka ve srovnání spalovacího a elektro pohonu - účinnost využití zdrojů je nesrovnatelná spalovací ~30% - elektro ~90%
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1293
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice

3. 3. 2016, 10:44

Citace z článku na rozhlas.cz:
" Z prvního patra rodného domku nebo z přilehlé stáje, jejíž kopii dnes můžete vidět vedle zděné budovy, malý Nikola skočil s deštníkem. Spadl a rozbil si hlavy. To je možná příčina jeho pozdější epilepsie. "

Tak už je mi jasný jak to s Teslou bylo, když on měl víc než jednu hlavu.....
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, jiné,vole!"

http://www.sleddogs.cz
ledvinap
Příspěvky: 793
Registrován: 8. 11. 2009, 4:40
Bydliště: Plzen

3. 3. 2016, 11:10

@Grad: problem je, ze Maxwellovy rovnice potvrzuji veskera mereni, ktera dokazeme provest. Mereni je velmi presne a prostor pro nejakou novou fyziku je extremne omezeny.

Ten generator je obycejny transformator se vzduchovou mezerou. Maxwellovy rovnice nepripousteji, ze by v nem vznikala nejaka elektromagneticka energie. Cela myslenka, jak by to melo fungovat, je naprosto zcestna.

Silene je, ze student sestroji perpetuum mobile, a vsichni na skole, komise nekolika soutezi, urednici kraje i ministerstva se tvari, ze je to tak vporadku.
hobbyrobot
Příspěvky: 379
Registrován: 27. 12. 2011, 9:24
Kontaktovat uživatele:

3. 3. 2016, 11:40

O tomto kondenzátoru jsem poprvé četl již někdy kolem roku 2005, že prý na trhu bude do 5-ti let.
Ale superkondenzátory všech možných kapacit jsou už nějaký rok běžně na trhu. Viz seriál článků ing. Černého.
Potíž je jen v tom, že náboj neudrží příliš dlouho, hranice použitelnosti je tak 24 hodin, takže se používají především tam, kde je třeba dodávat velký proud po krátkou dobu. Skvěle se s nimi třeba v zimě startuje auto. Ostatně je to všechno podrobně popsáno v těch zmíněných článcích.
jrt
hobbyrobot.cz, jederobot.cz
robodoupe.cz, forum.robodoupe.cz
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

3. 3. 2016, 12:01

Grad píše:Ad testone: jedna chybka ve srovnání spalovacího a elektro pohonu - účinnost využití zdrojů je nesrovnatelná spalovací ~30% - elektro ~90%
to samozřejmě vím
do mého příspěvku jsem to nedával, jeho smysl je jinde
srovnáváš-li samotné motory, máš samozřejmě pravdu
porovnáš-li elektromobil a auto se spalovacím motorem a jako kritérium dáš spotřebu primární energie na přepravenou osobu/náklad, tak už to rozhodně tak jasně nevychází - topení, stěrače, klimatizace, ztráty při nabíjení/vybíjení, akcelerace/brždění vyšší hmotnosti ....
pokud tu elektriku získáš spálením uhlí/ropy/plynu/biomasy tak je to už vůbec špatně, pak je lepší to rovnou spálit v tom autě
Tvůj argument je přesně ta demagogie, založená na jednom samostatně pravdivém faktu vytrženém ze souvislostí, proti které bojuju
to ale technicky nevzdělaný politik/aktivista/nadšenec nepochopí/nechce pochopit (neber to osobně)
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 2573
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

3. 3. 2016, 10:23

testone píše:
Grad píše:Ad testone: jedna chybka ve srovnání spalovacího a elektro pohonu - účinnost využití zdrojů je nesrovnatelná spalovací ~30% - elektro ~90%
....
Tvůj argument je přesně ta demagogie, založená na jednom samostatně pravdivém faktu vytrženém ze souvislostí, proti které bojuju
to ale technicky nevzdělaný politik/aktivista/nadšenec nepochopí/nechce pochopit (neber to osobně)....
No jo - klasicke - je to pravda, nic nez pravda , ale ne cela pravda :-).
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Odpovědět

Zpět na „Sobestacnost - alternativní životní styl“