hospudka

aneb pokec o vsem co se netyka CNC
takova nase CNC hospudka

Moderátor: sysel

Zamčeno
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

5. 8. 2016, 8:42

zdar, na bateriích dneska stojí celý vývoj lidstva, už to vypadalo a zase za 10 let možná http://pozitivni-zpravy.cz/diky-grafenu ... cti-minut/" onclick="window.open(this.href);return false; dovedete si například v automobilismu představit mít nabité auto za 10-15minut a několikrát prodloužit životnost, to by bylo pa pá spalováky, ... ale právě!
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2016, 9:07

vis kolik uhli a plynu by se muselo spalit, abys mohl provozovat auta na baterky?, nebo budes cekat, az zafouka vitr, nebo zasviti slunicko? (coz je nejhorsi a nejdrasi zpusob vyroby) a kde pak budes pestovat papanicko?, dokud nebudes mit moznost vyrabet elektrinu efektivneji nez dnes, tak to bude pro planetu vetsi katastrofa, nez spalovaci motor
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
t256
Příspěvky: 2953
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

5. 8. 2016, 9:42

No, pocitej ze plna nadrz benzinu muze mit cca 150kWh vyuzitelne energie, pokud tuto energii budes chtit dostat do akumulatoru behem 10 minut bude muset sit dodat 450kW, pokud bude na "pumpe" nabijet treba 5 aut soucasne, musi mit takova stanice vice nez 2MW pripojku coz je srovnatelna s mensi vesnici.

Tohle je proste utopie.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7396
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

5. 8. 2016, 10:34

filla píše:vis kolik uhli a plynu by se muselo spalit, abys mohl provozovat auta na baterky?, nebo budes cekat, az zafouka vitr, nebo zasviti slunicko? (coz je nejhorsi a nejdrasi zpusob vyroby) a kde pak budes pestovat papanicko?, dokud nebudes mit moznost vyrabet elektrinu efektivneji nez dnes, tak to bude pro planetu vetsi katastrofa, nez spalovaci motor
přesně tak
průměrný výkon naší elektrárenské soustavy je cca 6000MW, zhruba stejný výkon sem teče ropovodem
tzn. přechod na elektromobilitu = zdvojnásobení výkonu elektrárenské soustavy (když pominu vše ostatní)
tohle už nedovzdělaní aktivisti nevidí nebo nechtějí vidět
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7396
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

5. 8. 2016, 10:36

t256 píše:No, pocitej ze plna nadrz benzinu muze mit cca 150kWh vyuzitelne energie, pokud tuto energii budes chtit dostat do akumulatoru behem 10 minut bude muset sit dodat 450kW, pokud bude na "pumpe" nabijet treba 5 aut soucasne, musi mit takova stanice vice nez 2MW pripojku coz je srovnatelna s mensi vesnici.

Tohle je proste utopie.
přesně tak, řádově to sedí
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

5. 8. 2016, 2:04

Bezhlavá extrapolace není dobrý rádce.
Svět není statický. Nemůžeš extrapolovat vývoj v jedné oblasti a o ostatních předpokládat, že zůstanou stát na místě.

Takže když budou ty baterky, tak si buď jistý, že v té době už výkon elektrizační soustavy bude zase někde jinde. I kdyby se to mělo řešit solárama někde na poušti (s baterkama by už to možná i celkem šlo), větrníkama v moři nebo zatracovaným jádrem. Případně solárama na každé vhodné střeše. Když to budu mít kam uložit, tak i ten osobní solár začíná dávat smysl.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7396
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

5. 8. 2016, 2:13

Mex píše:Bezhlavá extrapolace není dobrý rádce.
Svět není statický. Nemůžeš extrapolovat vývoj v jedné oblasti a o ostatních předpokládat, že zůstanou stát na místě.

Takže když budou ty baterky, tak si buď jistý, že v té době už výkon elektrizační soustavy bude zase někde jinde. I kdyby se to mělo řešit solárama někde na poušti (s baterkama by už to možná i celkem šlo), větrníkama v moři nebo zatracovaným jádrem. Případně solárama na každé vhodné střeše. Když to budu mít kam uložit, tak i ten osobní solár začíná dávat smysl.
jasně, pak jo
tohle se ale nikde nedočteš
jen se fšude vždycky budujou lepší zářivější krásnější zítřky, říká se A, ale už málokdo taky řekne "ano, ale ...." tedy B
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2016, 2:21

jenze ten solar na garazi ma jeden vydrb, v noci to nefunguje a pres den auto neni v garazi, leda to naskladovat do dalsich baterek a pak to precerpavat, cimz budou vznikat ztraty a z fyziky vime, ze tato strata se promeni v teplo, kterym si ohrivame planetu, dokud nebudem schopni vyrabet elektrinu bez tepla, tak to nema smysl, v 1kg benzinu mam mnohem vic energie s mnohem mensi uhlikovou stopou nez v jakekoliv zname baterii, kde je nutne pocitat i energii pro jeji vyrobu a likvidaci
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

5. 8. 2016, 2:36

Samozřejmě, že si tu elektriku budu cpát do domácích baterek, které pak budu používat jednak pro běh domácích spotřebičů, a taky pro přetankování do auta.

Možná by ty baterky mohly být kompatibilní, takže bych je nemusel "přepouštět", ale vyměňoval bych je. Měnit baterky za nějaké cizí na pumpě by možná nikdo nechtěl, ale za druhou sadu svých vlastních klidně.

A s tím ohřevem ztrátama - tahle energie přišla ze slunce. Část jsi z ní místo ve formě tepla odebral ve formě elektřiny, tak při přetankování z části z ní zase uděláš teplo. Je to vlej-vylej.
Teda pro přesnost: úplně vlej-vylej to není, protože některá forma energie se snadněji vyzáří zase zpět do kosmu než jiná atd., ale to teď není podstatné.

Navíc třeba já mám oteplování atmosféry rád. Snažím se co nejvíc prdět, abych metanem přispěl ke skleníkovému efektu. Teplá období na zemi vždy přinášela rozvoj civilizace. Akorát teď už to bude horší, protože chlapečkovi končí jeho období maxima a bude slábnout, takže teplé zimy už brzo skončí. Škoda.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8346
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2016, 2:50

To je jasné, že elektromobily ve skutečnosti jezdí na hnědé uhlí, ale to máme vlastní, nebo polské a nemusíme kvůli němu dělat všemožné politické ústupky. S Poláky se dohodneš stokrát líp než s Araby :-)
Aleš Procháska
t256
Příspěvky: 2953
Registrován: 19. 1. 2012, 4:49

5. 8. 2016, 3:37

Jsme na technickem foru takze opet trocha matematiky.
Typicky solar na strese slozeny z 10 panelu 1x1,6m vyrobi za rok 980kWh, coz vyjde pouze na cca 6 plnych nadrzi kdyz bude nabijet jen baterie do auta a nic jineho.
Pokud vezmem v uvahu ze 980kWh je nejspis ponekud prikrasleny udaj ziskany od dodavatele solaru, ucinnost menicu, ucinnost procesu nabijeni, dobu kdy budou baterie plne nabite a energii nebude kam dodavat, vidim to realne tak na polovinu, tedy 3 plne nadrze za rok.

Vzhledem k vysokym porizovacim nakladum na takovy system (v radech stovek tisic) a omezene zivotnosti hlavne baterii, nevidim v takovem pocinani valny smysl.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2016, 4:10

dik za cisla, ja mam na to hlavuderavou :) takze to usetri rocne cca 10 000 za phm, panely se vsim vsudy vyjdou na 100 000, za 10 let se mi vrati investice, pokud to ty panely vydrzi, a to se bavime o idealnich podminkach, to uz ta ekonomika provozu teto saskarny dostava pekne na prdel
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7396
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

5. 8. 2016, 4:48

1kg motorové nafty má výhřevnost 42,61 MJ ( zdroj - TZB info.cz), má měrnou hmotnost 0,84kg/l, v jednom 1l je tedy 9,95kWh
v 50l nádrži běžného auta je tedy 500kWh
při tankování 50l/3min tou hadicí jde 10MW výkonu....
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22924
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2016, 4:55

Jeden by si neuvedomil ze obycejna hadice je tak vyborny vodic energie
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

5. 8. 2016, 6:00

Zajímavá debata, až mě mrzí, že na ni nemám víc času.

Byl tady zmíněn panel 1000x1600mm, což odpovídá pravděpodobně panelu s výkonem 230Wp. Takový panel dá ročně cca 1.5-2x tolik, než bylo uvedeno (a myslím dá reálně, nikoli jen v marketingových kecech). A takový panel dneska stojí 4-6 tis. Kč.
Kromě toho byl zanedbán vývojový potenciál. Účinnost je sice už dneska hodně dobrá, takže ta už nahoru zas tak moc asi nepůjde (fyzika nepustí). Ale v ekonomice výroby je myslím pořed ještě hodně prostoru pro i řádové zlevnění. Nemusí to skončit jen u křemíku, který je na výrobu energeticky náročný. Objevují se nové materály, které sice mají nižší účinnost, ale zlomkovou cenu a dají se aplikovat i na různý podklad, dokonce částečně i jen nástřikem. Pak je využitelná plocha rázem úplně jinde (jak reálně, tak zejména finančně).

Ano, benzín a nafta je super energetická konzerva, ale prostě má své problémy (emise, Arabi atd.). Navíc ve výpočtech byl uváděn celkový energetický obsah, ale to pro porovnání není dobře. Energie v baterce znamená, že cca 80-90% z toho dostanu na kola. Energie v nádrži znemená, že 20-30% z toho dostanu na kola.

Já teda fajt nejsem zelenej. Zelenáči mě velkou většinou svých názorů totálně serou, a kromě toho jsou to echt levičáci.
Ale přesto si myslím, že pokud by se povedlo nějakým kouzlem vyřešit problém baterií, tak to změní svět k nepoznání.
Zamčeno

Zpět na „Prevazne nevazne“