SV18R

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

15. 8. 2016, 8:22

To su bohuzial nevyhody koncepcne zastaraleho sustruhu. Sustruhy modernej koncepcie tieto neduhy nepoznaju.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

15. 8. 2016, 8:30

Novej moderní klasickej soustruh za 600 000 Kč si určitě nekoupíš ,to jsem si skoro jistej :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

15. 8. 2016, 8:39

Trochu sme sa nepochopili. Myslel som to tak ze SV18 v dobe ked ho zacali vyrabat v polovici 50 rokov, uz vtedy zdielal staru koncepciu. Naopak napr. S28 ktoreho vyroba zacala prinlizne v rovnakom case bol sustruh novej modernej koncepcie. Mal uz spojku, brzdu a reverzovany bol cez spojku (prakticky nieco velmi podobne ako dnesne DSG v autach). Akurat strasne gvilil. Holt zaciatky boli tazke :wink:
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 462
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

15. 8. 2016, 8:55

Chcelo by to foto prerobenej SVéčky. Keď mám prerezať prepážku tak radšej neriešim.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
miro123456
Příspěvky: 2
Registrován: 4. 12. 2016, 12:42

6. 12. 2016, 2:11

Potrebujem poradiť z kupov sustuhu SV -18 R ktory som chcel povodne kupiť.Každy ma odradza až kupim radčej SV-18RA .Vie niekto poradiť rozdiel medzi 18 -R - 18 RA. Dakujem za radu.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

6. 12. 2016, 3:17

Nekupuj taku prehistoricku vykopavku. Radsej zainvestuj do SN, alebo SUI.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

6. 12. 2016, 5:33

račko má kalené lože a tím pádem za ty roky míň opotřebené / projeté/ je tam rozdíl i v odlitcích u RAčka nemusíš lepit řemen bo tam není přepážka v odlitku ale vřeteno musí ven abys tam nový přesně slepený řemen osadil.
jo kdyby byly v řiti ryby no kdyby 18-ka měla 2 spojky a brzdu byl by to opravdu dokonalý soustruh...zajímavé že ve válečném období takové stroje dělal volman ...plynulé rozjezdy nebo klouzání spojky to je věc proto dělám 90% vecí na R5-ce a zbytek 18-ka která má zase výhodu ve velké přesnosti a možnosti udělat jakýkoliv závit a neskutečný vynález odjezd nožovky při řezání závitů to nechápu že to pak nedaly na všechny soustruhy
bohužel cenový rozdíl mezi R a RA je 30 000 a zdalší většina erek je tak projetých že se natom za ty roky dají soustružit akorát rohlíky
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
capumpor
Příspěvky: 1066
Registrován: 23. 2. 2008, 10:42
Bydliště: obec Černý Vůl

6. 12. 2016, 10:10

Každý má rád něco jiného. Dělám na SUI32 a tenhle stroj bych domu chtěl hrozně moc. Už jsem si na něj zvykl. Ale byl jsem se podívat na jeden za cenu 60 tisíc a byl nic moc. Pak je tam jeden od Vohlejna za necelých 170 :-)
SV18 jakákoliv má obrovskou výhodu v dostupnosti mechanických ddílů. Dá se sehnat úplně vše od štítků třeba po celé vřeteno. Plno firem dodnes dělá generálky. Je sice zastaralej, ale jednoduchej. Také celkem spolehlivej, pokud mazal. Nepřeji nikomu, aby mu třeba na SUI32A začly blbnout kostky přesouvačů s snímače poloh.
Teda nebavím se o té plynulé regulaci SV18RD (RB). To je kapitola sama o sobě. V tom se pořád někdo hrabal.
Pokud bych se měl já rozhodnout mezi R a RA, hledal bych raději RA. Líbí se mi hranatější tvary. Vypadají moderněji.
Pak třeba ještě nejstarší typy eRek měli koně s Morse 3.
Jediné co mi snad u SV18R a RA vadí je konec vřetena na závit. U RD to pochopili a měly bajonet, u RA ne.
Sběratel strojů :-)
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

7. 12. 2016, 7:38

Porovnavat SUI a SV sa neda. To je akoby si presadol z Audi A6 do Skody 120. Kedze 18stka nema spojku a ani brzdu, tak prave verzia s el. regulaciou otacok ma vyhodu a rozhodne by som vyhladal prave verzie RB, alebo RD. Ta nepohodlna skryna el. regulacie co zavadzia sa da odstranit a nahradit modernym regulatorom Siemens Simoreg, alebo sa to da prerobit na klasicky asynchronny el. motor s frekvencnym menicom. Vtedy je to uz pecka a navyse ma verzia RB / RD benefit v podobe ukoncenia predneho konca vretena zamkom camlock5.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

7. 12. 2016, 9:41

Škoda že se na tý ,,Audině" řežou závity nahovno ,zlatý SVčko a jeho závitování .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

7. 12. 2016, 10:02

to srovnání audi a škoda 120 nebylo moc vypovídající každá liška svůj ocas chválí.
před pár lety jsem sehnal rdéčko za dobrou cenovku a kousek od baráku akorát tehdy nebyla manželka připravená na takový šok tak jsem ho dohodil kámošovi ta regulace má cosi do sebe akorát on je zvyklý na normálná račko a tak ho to hrozně prudilo než to zastaví bo brždění reverzem měl v ruce navíc koktavá rychlost v malých otáčkách byl hotový opruz pro něj on je schopný dělat závity na račku při 700otáčkách a stíhá přepínat má to v ruce sice pro zubovů spojku co přepíná směr posuvu a úhlový převod co ju ovládá to neni vůbec zdravé ale zatím to za ty desítky let nezlámal. je to na youtube
před asi 5-ti rokama šlo sehnat pokažené rdéčko i za 15 dneska to berou firmy na GO a vrazí tam jak bylo napsané asynchroňák a měnič a pak už hrčí jen nortonka prostě je to tišší. navíc u měniče by šlo využít některé zajímavé funkce a částečně by se spojka dala suplovat
řemen u 18-ky taky nepřenese všechno a píchat větší řemenici je otrava co na R5-ce zapichnu naráz a za pár desítek sekund s tím se seru na 18-ce 10 minut
jo kdyby se výrobci domluvily stačil by jeden dokonalý soustruh
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 57
Registrován: 20. 2. 2011, 7:36
Bydliště: okr. Karviná

7. 12. 2016, 11:45

Tak mi se to fofovo přirovnání velice líbí a jelikož mám jak SV, tak i SUI, proto tvrdím, zlatý SUI a jeho závitování. :)
Ono točit takový vnitřní závit a ještě třeba bez zápichu... :D
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

7. 12. 2016, 12:58

Praveze na 18stke sa rezu zavity na kokot, kedze nema spojku ani brzdu. Koly tomu tam je na suporte nad pakou spojky este jedna paka navise ktora reverzuje nortonku. Cize ked rezes zavit, tak musis vyjst uplne vonku zo zavitu ( preto ma iba odtahovaciu hlavu ) a tou pakou nasilu cez zuby zreverzujes nortonku, pricom smer otacania vretena sa nemeni. U dlhych alebo vnutornych zavitov je to tragedia. Kdezto ked mas masinu so spojkou a brzdou je to o inom. A okrem toho konkretne na SUI do rychlosti 355ot. mozes rezat zavity aj po starom ako na 18stke akurat sa to robi naspak ruky takze je to velmy nepohodlne, ale stroj ako taky to tiez umoznuje.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3296
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

8. 12. 2016, 6:31

sui nemám ale je mě to jasné ta výhoda ty vnitřní závity když dotoho nevidíš a je uvnitř ještě osazení /když jsem dělal přírubu na univerzálku pro děličku/
tak to odnesl plátek a ten je docela drahý
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
almac
Příspěvky: 715
Registrován: 28. 5. 2015, 6:35
Bydliště: Liberec

8. 12. 2016, 6:48

SVčko by se pro řezání závitů dalo vylepšit dorazovým vypínáním závitové spojky, kdy po dosažení určité polohy suportu spojka vypne - jednoduše, pomocí klínového dorazu a palce na spojkové tyči. Bohužel z výroby to tam není. S tím se pak dá plnou rychlostí dojet až skoro do dna slepé díry, v které se řeže závit (díra má na konci samozřejmě drážku), tam se suport zastaví a může se odjížděcí páčkou vyjet ze závitu, suportem poodjet zpět a opakovat další cyklus. Vřeteno se stále točí, ale to ničemu nevadí. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“