Moudra okolo výstružníků.
Při hledání moudra - kolik materiálu nechat výstružníku - aby měl co dělat, a nestrhal se hi hi. Jsem na webu na adrese https://www.sandvik.coromant.com/cs-cz/ ... fault.aspx našel tabulku ve které jsou materiály označeny písmeno/číslo kody, a aby to bylo přehledné - tak je to pěkně vybarveno. Ale nikde žádné vysvětlivky, možná je to běžná záležitost - ale pro mne ne. A tak používám pravidlo - "kdo se ptá je blbej jen chvíli, kdo se nezeptá je blbej furt". Budu dlouho blbej?? Díky předem za vyvedení z nevědomosti.
to značení podle barev/písmen je uplně normální.. P - ocel, N - neželezné kovy atd.. to najdeš v každé příručce, třeba u výrobců plátků, nástrojů atd..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8256
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Ty materiály jsou tam trochu schovaný, ale jsou
https://www.sandvik.coromant.com/cs-cz/ ... codes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sandvik.coromant.com/cs-cz/ ... codes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleš Procháska
Díky, už mám hlavu větší o cca 24 stran A4, teď je na řadě blahý pocit zapomínání (t.j. kam jsem ta moudra pro jistotu uložil, když hlava zase splaskne). Ještě jednou dík.prochaska píše:Ty materiály jsou tam trochu schovaný, ale jsou
https://www.sandvik.coromant.com/cs-cz/ ... codes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- LukasGunther
- Příspěvky: 499
- Registrován: 14. 3. 2017, 3:53
Mě by zajímalo jak to děláte do hliníku? Někdy se mě to povede a někdy ne. Jaké podmínky používáte? Čím mazete jakou díru jaký vystruznik atd atd
https://www.gladiatools.cz
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
-
- Příspěvky: 883
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Hliník jsem vždy chladil lihem a neměl jsem problém.
120ot a 30posuv,výjezd 400- tak jsem jezdil každý průměr,mazal jsem štětcem,nebo do slepé díry nalil.jeto opruz u 1000der bohužel.
120ot a 30posuv,výjezd 400- tak jsem jezdil každý průměr,mazal jsem štětcem,nebo do slepé díry nalil.jeto opruz u 1000der bohužel.
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
- LukasGunther
- Příspěvky: 499
- Registrován: 14. 3. 2017, 3:53
Takže nic budu se opět "srát" s každou dírou stím petrolejem a lihem to zkusím diky
https://www.gladiatools.cz
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
U AL slitin je důležitý mít jednak přesně kruhovou výchozí díru, takže ideálně po vyvrtání použít nůž (vyvrtávací hlavu) a pak pro opakovanou přesnost je třeba přesně danej stále stejnej přídavek, osobně vyzkoušeno tak 0,05-0,1mm. Pochopitelně ostrej nástroj .... mažu pak klidně i "mastnější" kapalinou, líh i petrolej jsou pochopitelně taky dobrý, ale kdo to má fetovat.... Jo a nástroj je třeba čistit, aby do každýho dalšího otvoru šel bez bordelu na břitech. Pochopitelně takový věci jako náběhy otvoru, plovoucí uložení nástroje jsou taky důležitý. U malých otvorů je někdy dobrý nástroj odlehčit aby mohl trochu víc pružit a byl dobře vedenej dírou .... tím jde někdy nahradit to plovoucí upnutí. TK nástroj natvrdo upnutej a pranej do díry vyvrtaný vrtákem o cca 0,2mm menší je řekl bych zaručená cesta ke zmetkům navíc "náhodně" vznikajícím.LukasGunther píše:Mě by zajímalo jak to děláte do hliníku? Někdy se mě to povede a někdy ne. Jaké podmínky používáte? Čím mazete jakou díru jaký vystruznik atd atd
Pak jsou ještě možný u malých děr speciální geometrie nástroje ... vždy ale platí že díra musí ten nástroj dobře vést a že se berou setiny na final díru.
-
- Příspěvky: 883
- Registrován: 3. 12. 2013, 7:54
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Nadělal jsem tisíce děr do hliníku 4-6H7 a vždy tvrdokov vrták o 0,2 menší výstružník v klestine na tvrdo/kapka (štětcem potřený vystr)lihu pak už jsem to po čase ani neměřil kalibrem.
Moje osobní zkušenost,pak dej vědět jak jsi dopadl
Moje osobní zkušenost,pak dej vědět jak jsi dopadl
Výrobní ředitel, co nadělal poctivě hodně vagónů špon do hutí.
- LukasGunther
- Příspěvky: 499
- Registrován: 14. 3. 2017, 3:53
Ja fakt nechapu. Zas delam miliardu der do hliniku vetsinou 6H7 a 8H7.
Chci opravdu znat jak to delaji kdyz jede seriova vyroba. To snad nikdo nezastavuje masinu aby natrel vystruznik lihem vyfoukal diru od vody a poustel masinu diru od diry aby natrel vystruznik...
Už me to opravdu leze krkem. Proc to sakra nejde.
Prosim o radu jak produktivne delat H7 diry do hliniku bez zastaveni masiny.
https://www.gladiatools.cz
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
Já s H7 dírami do hliníku teda nemám zkušenosti. Ale, zkoušel jsi karbidové výstružníky ? Přeci jen karbid je úplně něco jiného než HSS... Pokud ta díra není moc hluboká dá se použít i vyvrtávací hlava, při větší hloubce se mi břit na tak malém průměru odtláčel... ( do oceli, hliník by na to tak trpět nemusel...)
BF30 přestavěná, Optimum F100 přestavěná
Kamodel.cz
Mach4
Kamodel.cz
Mach4
- LukasGunther
- Příspěvky: 499
- Registrován: 14. 3. 2017, 3:53
Mam tvrdokov a to je jeste horsi nez HSS. Na TK se strasne lepi hlinik. Vznikne tam na břiru navalek hliniku a hned mas diru 6.05-6.1
https://www.gladiatools.cz
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ
OPRAVY HYDRAULICKÝCH ČERPADEL A HYDROMOTORŮ