Strigon ME 250

Vse o konvencnich frezkach, ne o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
vrtani
Příspěvky: 115
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

10. 4. 2018, 5:41

No bol som prv na tom ze to co ide on snekoveho kolesa na stranu bez spojky [nahon pracovneho posuvu]ze je to napriamo a ako poistka sluzi hore zubova spojka ktora je do zaberu tlacena pruzinou v hydraulickom valci a rychloposuvy cez tie dva zuby. Teraz kto vie, strojnym posuvom to slo, ale naprazdno, bez zaberu. Ten dielec je pravdepodobne kaleny podla toho ako sa to ulomilo. mam moznost sii tento dielec vyrobit, ale chemickotepelne spracovanie je uz problem.
Vymedzenie vole na Y typujem ze pod drziakom stieracu bude skrutka na pritahovanie klina.
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

10. 4. 2018, 7:36

Myslím si, že by bylo rozumné díl vyrobit a o tepelnou úpravu zkusit požádat zde na fóru. Třeba někdo pomůže. Jinak ta horní třecí spojka je pro zapínání rychloposuvů. A ta osa Y se skutečně šteluje šroubem v předním stírátku. V krycím plechu stírátka je díra cca 15mm a v ní je zastrčený šroub tahající za klínovou lištu.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
vrtani
Příspěvky: 115
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

10. 4. 2018, 7:52

Tepelna uprava je z dovodu zivotnosti aby sa zuby pri preskoku moc neodierali?
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

10. 4. 2018, 8:26

Tak zřejmě je to proto, že pokud by se při přetížení některého z posuvů nebo najetí do koncové polohy a vadném koncáku začala protáčet kuličková spojka, tak by materiál bez nějaké tepelné či jiné úpravy neměl dostatečnou životnost a spojka by se tak jako tak nejspíš po nějaké době vydřela. Bohužel zušlechťování oceli vůbec nerozumím :?: Proto pokud někdo můžete poradit tak prosím :)
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

13. 4. 2018, 3:48

V první řadě je to nutné udělat z materiálu, který je na předmětnou tepelnou úpravu vhodný. A potom bych se asi podíval po okolí, zda někde v nástrojárně náhodnou nemají kalící pec. Zejména je nutné znát přesné označení materiálu, aby byla tepelná úprava udělána podle předepsaného diagramu, který má každý materiál jiný.
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

13. 4. 2018, 3:52

Dnes jsem z mašiny vyndal převodovku a vidím neskutečný humus. Hned na první pohled jsou tam vysypaná obě ložiska na hřídeli....
vrtani
Příspěvky: 115
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

15. 4. 2018, 10:47

Sakra, to snad maju tie strigony spolocne ze ta prevodovka ak dlhsi cas stoji tak takto vihnije? Je to horsie nez u mna. Minuly tyzden ma telefonicky kontaktoval clovek s tohoto fora, je zo Sabinova [SR] a nemozem sa mu uz spetne dovolat. Hovoril ze sa spojil s nejakym madarom ohladom tejto frezky a co to mu poradil ohladom obrazacej hlavy k nej. Ja mam otazku ci tu niekto nema tiez kontakt na niekoho v madarsku, ohladom nahradnych dielov k tejto frezke. Mam na mysli tu prasknutu poistnu spojku.
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

25. 4. 2018, 9:15

Na tom mém Strigonu nebude problém, že by ta převodovka vyhnila dlouhým stáním, ale v tom, že předchozí majitel zřejmě byl pořádné hovado. Vysypaná ložiska na předlohové hřídeli je jen maličkost oproti dalšímu, co jsem tam našel. Trubičky hydrauliky rozmašírované, spojka posuvů rozsypaná atd... Prostě se mu to totálně rozesralo a než by to opravil, raději se toho zbavil. Samozřejmě mi nakecal, že v převodovce je jen malá závada, což je těžko ověřitelná informace bez demontáže... Kdyby byly k dostání náhradní díly, nejraději bych celou převodovku koupil novou, než se s tím drbat... Tak mi nic jiného nezbývá, než tu hrůzu po kouskách dávat dohromady. Tu prasklou pojistnou spojku budu muset také nějak udělat, protože sehnat novou je prakticky nemožné.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4859
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

26. 4. 2018, 6:29

Je to v pohodě, vyházet ven, vyprat, všude nový ložiska, co je polámaný udělat znova, nebude to stát moc, jen trochu času, vyplatí se to a už od toho bude navěky pokoj.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

26. 4. 2018, 6:54

Myslím si, že tato frézka je asi jako "každý stroj" při patřičné údržbě celkem bezproblémová. Jediné co mě na ní trápí je opravdu humpolácký a těžký stůl. To by ani tak nevadilo, ale myslím si, že je špatně vyřešený posuv "Z" Tím mám na mysli, že rycvhloposuv dříve či později (po opotřebení třecí spojky) není schopen utáhnout chod hore. Lože je v pořádku a namazané, prostě vše jak má být. Bohužel dostat stůl na horu i klikou je pořádná makačka. Stále přemýšlím o výměně trapezu za kuličkový šroub. Nejsem si jist, ale myslím že by to mohlo alespoň částečně pomoct. :?:
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
vrtani
Příspěvky: 115
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

26. 4. 2018, 8:13

Bol som prv na tom ze ta spojka, z vonkajsej strany kde su dve zuby ze je poistna ze tie zuby tam preskocia ak by nieco. Len ono to preskocit[odtlacit od seba tie polky] nema ako. Cize to naozaj pri nabehnuti rychloposuvom do krajnej polohy sa spojka znova znici. Tu spojku som sa rozhodol zavarit a vysledok pomerne dobry. Kolik ktory vypadol z cerpadla, bol pravdepodobne od vyroby mali lebo ked som ho poriadne naklepol tak az vybehol z naboja von a zaberal len jednou stranou a na druhej strane srtcal von tak ze som ani segerku nemohol nahodit. Tak som tam vypiloval novy z 3x25. Pomaly to skladam spat. Zatial mam dnu spominane cerpadlo, poistnu spojku a snek s nahonom cerpadla. Na mojom strigonovy som mal vylamane zuby v otackovej prevodovke, roztrhnuty hreben na vysuv pinoly a nefunkcne rychloposuvy. Este ma trapi ze nemozem pohnut hornym tramom ma horizontalne frezovanie. Experti ktori na masine robili odtrhli 4hran na otacanie, narychlo som tam dal M8 skrutku a skusil to tahat za hlavu ale bezvysledne.
Petr68
Příspěvky: 878
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

26. 4. 2018, 8:21

Horní rameno je zajištěné dvěma šrouby z boku (velké imbusy). Při přestavování ramena se musí povolit. Není to tím :?:
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
hausnumero
Příspěvky: 122
Registrován: 25. 10. 2017, 9:18

26. 4. 2018, 10:09

Začínám vážně uvažovat o tom, že ty pojistné spojky zavařím natvrdo a namísto nich dám do krajních poloh spínače, které vypnou motor a zabrání destrukci převodovky. Když celkově posuzuji provedení celé té frézky, tak musím uznat, že Maďaři dělají mnohem lepší čabajky než stroje. U těch čabajek měli zůstat a neplést se do strojírenství...
vrtani
Příspěvky: 115
Registrován: 12. 1. 2016, 5:42

27. 4. 2018, 9:55

zaistovacie skrutky som povolil, premyslam ze asi donesiem hranol z tvrdeho dreva a perlik...
Uživatelský avatar
Pavka
Příspěvky: 911
Registrován: 10. 3. 2008, 8:40
Bydliště: Ronov

27. 4. 2018, 10:44

hausnumero píše:Začínám vážně uvažovat o tom, že ty pojistné spojky zavařím natvrdo a namísto nich dám do krajních poloh spínače, které vypnou motor a zabrání destrukci převodovky. Když celkově posuzuji provedení celé té frézky, tak musím uznat, že Maďaři dělají mnohem lepší čabajky než stroje. U těch čabajek měli zůstat a neplést se do strojírenství...
Musíš, ale počítat s doběhem motoru.
Odpovědět

Zpět na „konvenční frézky“