Motor (benzín)
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
Neválí se někomu doma nepotřebný benzínový motor vhodný k pohonu domácího vehementu? Např. motor ze staré elektrocentrály, ze sekačky, nebo z motorky (ideálně 2T) kde nemusí být funkční převodovka. Potřebuju fakt jen motor, zařízení bude připojeno rovnou na kliku. Stačí výkon do 5kW, nebo obsah 125 - 200ccm, příliš na tom nezáleží. Ideálně za odvoz, nebo falšku,.. ale když to bude za něco stát tak i pustím chlupa.
Případně můžem vyměnit za různé strojařské záležitosti.
Díky. O.
Případně můžem vyměnit za různé strojařské záležitosti.
Díky. O.
... nejsem na svém compu, ale najdu a pošlu
Edit: kupoval jsem to jinde, ale cena stejna: https://www.inna-kt.cz/motor-6-5hp-gx20 ... le-mar-pol
Edit: kupoval jsem to jinde, ale cena stejna: https://www.inna-kt.cz/motor-6-5hp-gx20 ... le-mar-pol
Přemejšlim jestli do traktoru nepořídit něco takovýho, https://www.garden-parts.cz/motor-zongs ... hp/p-1440/ původní briggs se rozpadl předchozímu majiteli a 20 za novej se mi dávat nechce. Maji tam i menší motory, tak se můžeš podívat i tam. S tou značkou zkušenosti nemám.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
S tim souhlasim, jak je ten motor jetej, je to otázka času. Nikdo neví jaká byla údržba, třeba v tom co mám doma nikdo ani nedolil olej, natož aby ho třeba vymenil, rozletěly se vyvažováky, čerpadlo v háji. Taky mě napadlo sehnat jinou 13,5hp a seskládat jeden dobrej, ale jestli koupit za 8-10jetej, to radši za 13 novou činu, která je silnější, dvojnasobnej obsah...
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
To už raději tohle. Klony Hondy/Briggs Strattonu jsou myslím větší jistota. Pokud bys šel do dieselu, potom určitě provedení s el. starterem. Ruční startováni za studena např. centrály je doslova peklo.DwPetr píše: ↑31. 7. 2018, 9:17 Přemejšlim jestli do traktoru nepořídit něco takovýho, https://www.garden-parts.cz/motor-zongs ... hp/p-1440/ původní briggs se rozpadl předchozímu majiteli a 20 za novej se mi dávat nechce. Maji tam i menší motory, tak se můžeš podívat i tam. S tou značkou zkušenosti nemám.
https://www.inna-kt.cz/motor-13hp-k-cer ... le-mar-pol
Ono celý zařízení je seskládaný z toho, co jsem vyhrabal doma ze zásob a nebo vyměnil v kovošrotu za špony. Proto byla motivace sehant i nějakej motor podobné relace.
Nakonec použiju můj náhradní motor z motorky (Honda DAX) právě Zonsheng 125ccm (6.5kW) a když to bude uspokojivě fungovat, asi investuju do toho stabiláčku.
Zonsheng jako značka trochu rozporuplný pocity. Na jednu stranu mě to na pohodu dvakrát odvezlo delší výlet po jižní Evropě a tisíce km po ČR, ale prostě takový střední opotřebení nastalo už po 10-15tkm. To druhý můj motor, který do motorky mám a jezdím je LIFAN (taky čína). Má najeto asi 60tkm (z toho 1/4 po celé Evropě). Stál na začátku 5tkč a dodnes jsem měnil jen zapalování (ale dovezlo mě to domů) a jednou pístní sadu, která považte stojí 600kč (válec, píst s kroužkama, čep, těsnění). LIFAN tyhle užitkový motory taky dělá, ale cena je vyšší http://www.motorylifan.cz/Motory-c1_0_1.htm .
2T motor je trošku lepší v tom, že se snadno odstraní periferie jako je primární převod a převodovka. U 4T např. z motorky to tak snadný není.
Nakonec použiju můj náhradní motor z motorky (Honda DAX) právě Zonsheng 125ccm (6.5kW) a když to bude uspokojivě fungovat, asi investuju do toho stabiláčku.
Zonsheng jako značka trochu rozporuplný pocity. Na jednu stranu mě to na pohodu dvakrát odvezlo delší výlet po jižní Evropě a tisíce km po ČR, ale prostě takový střední opotřebení nastalo už po 10-15tkm. To druhý můj motor, který do motorky mám a jezdím je LIFAN (taky čína). Má najeto asi 60tkm (z toho 1/4 po celé Evropě). Stál na začátku 5tkč a dodnes jsem měnil jen zapalování (ale dovezlo mě to domů) a jednou pístní sadu, která považte stojí 600kč (válec, píst s kroužkama, čep, těsnění). LIFAN tyhle užitkový motory taky dělá, ale cena je vyšší http://www.motorylifan.cz/Motory-c1_0_1.htm .
2T motor je trošku lepší v tom, že se snadno odstraní periferie jako je primární převod a převodovka. U 4T např. z motorky to tak snadný není.