Zjištění typu oceli.

Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
Odpovědět
havelaircraft
Příspěvky: 397
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

30. 7. 2018, 2:53

Hledám firmu která podle dodaného vzorku umí zjistit typ a mechanické vlastnosti oceli. A následně doporučit materiál nebo jeho alternativu.
Mám pouze díly které potřebuju vyrobit nové.
Nějaké doporučení. Ideálně praha a okolí.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 7. 2018, 3:03

Napovi chem. Slozeni ktere ti udelaji na pockani v kazdem vetsim kovosrote
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
havelaircraft
Příspěvky: 397
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

30. 7. 2018, 3:14

Díky za tip, ale asi bych raději nějakou firmu kde dostanu i protokol.
Jde mi o kování na starém letadle 60 tá léta. A drží to křídlo.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 7. 2018, 3:19

V tom pripade tusim ve ferone delali
Pak na cvut pro nas delali parni kotel
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
josef109
Příspěvky: 597
Registrován: 21. 5. 2017, 5:15
Bydliště: Praha

30. 7. 2018, 8:21

Poslal jsem SZ
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7174
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

30. 7. 2018, 8:24

takový věci se dělají z 4130
ta se prodává v letecké jakosti
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
havelaircraft
Příspěvky: 397
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

30. 7. 2018, 8:49

Otázkou je z čeho do udělali němci někdy v roce 1956 ? Potřebuju vyrobit novou část kování a pak ho svařit se starou konstrukcí
atlan
Příspěvky: 3341
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

31. 7. 2018, 11:07

Obavam sa ze sa to zvarat nebude. Aj origo to bolozvarene?
lubos
Sponzor fora
Příspěvky: 5088
Registrován: 2. 5. 2007, 3:47
Bydliště: Praha

31. 7. 2018, 12:41

Ono materiál je jedna věc a technologie výroby druhá.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
havelaircraft
Příspěvky: 397
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

31. 7. 2018, 7:48

Atlan- obáváš se špatně. Celá kostra letadla je svařenec. Včetně kování
josef109
Příspěvky: 597
Registrován: 21. 5. 2017, 5:15
Bydliště: Praha

31. 7. 2018, 10:12

Můžu se zeptat co je to za letadlo? Díky :)
havelaircraft
Příspěvky: 397
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

1. 8. 2018, 10:02

0F6EFE07-5393-49A6-9C04-47FFCEA8C91C.jpeg
Ka-4 rhonlerche
Celkem jednoduché letadlo. Jen ho mám v úpravě na motorový letoun.
bn
Příspěvky: 92
Registrován: 12. 12. 2009, 6:32
Bydliště: Jičínsko

7. 8. 2018, 9:15

na svařované příhradové konstrukce letadel vč trubek se u nás používala 15 231
havelaircraft
Příspěvky: 397
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

9. 8. 2018, 7:13

Znám tohle ale naráží na problém.
Výroba německo. 10 let po druhé světové. Je otázka co zrovna bylo za materiál.
bn
Příspěvky: 92
Registrován: 12. 12. 2009, 6:32
Bydliště: Jičínsko

11. 8. 2018, 8:37

za války pociťovali Němci nedostatek Mo (stejně jako později východní blok), takže pokud by se drželi válečných pravidel pro použití legur, pak by pevnostní díly byly legovány vanadem, tedy nějaký ekvivalent 15231. Pokud už byly k dispozici us dodávky (Mo je pro us průmysl běžně dostupný), pak by to mohla být molybdenem legovaná ocel, která navíc netrpí popouštěcí křehkostí. Dej si to opravdu otestovat, zkoušel jsi pevnost? ta hodně napoví. (stačí změřit tvrdost a v tabulkách zjistíš pevnost)
Odpovědět

Zpět na „Nákup“