south bend 9 c
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23. 2. 2013, 5:35
Na soustruh byl doinstalován řemen. Děkuji ještě jednou kolegovi z tohoto fóra za zprostředkování. Celý soustruh jsem položil na ocelové desky. Na jednu desku jsem dal část, kde je vřeteník a součást, kde bude motor. Je zaručena rovinnost a drží to fest. Řemen krásně drží, nikam nesjíždí. Teď zbývá pošetřit na motor a FM.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 23. 2. 2013, 5:35
Na soustruh jsem dokoupil motor Siemens, který má podobný výkon a otáčky, jaké byly kdysi u originálu. K tomu mi bratr sehnal měnič Yaskawa, teď lze soustruh provozovat i reverzně. Měnič mám ve skříňce, kde je i ovládání, dají se rychle měnit frekvence a to 40, 50, 60 Hz. Celý soustruh sem přesunul na jiné místo v dílně a zpevnil stůl, na kterém je to položené. Měřil jsem házivost vřetene a jsou to 2 setiny. To je celkem slušné, ještě chci sehnat jinou "koncovku" úchylkoměru a přeměřit to přísněji. Soustruh teď lze provozovat pomocí převodovky, přehazování řemene a měniče na 18 rychlostí. Pokud by to někoho zajímalo, tak pak ještě můžu sepsat, jak se na tom soustruží. Nicméně z ubožáčka, na kterém proběhlo mistrovství světa ve štětkované zelenou barvou je akceschopný veterán v originál barvě se začištěnými funkčními plochami a ve slušné motorové výbavě.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14. 1. 2019, 5:34
Ahoj, na tom tvým soustruhu je vidět spousta práce. Taky mám jeden takový, když jsem ho koupil byl v hrozném stavu a já se ho rozhodl taky zgeneralkovat. Na netu jsem našel že hodně dílu se dá koupit v Americe a tak jsem začal utrácet ne ebay , ale už mám vše co jsem měl opotřebené ( kolečko se šnekem posuvu - na tvoji verzi není a pak ta půlena matka ). Samozřejmě vůli v hlavním uložení vřeténka mám taky a přemýšlím jak s ni budu bojovat. Každopádně to budu řešit taky až po zprovoznění. Už jen posvaruju poradny stůl a budu kompletovat. Příkladem fotku pro info.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14. 1. 2019, 5:34