Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim

Požadavky na výrobu dílů - poptávkové fórum
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Paja01
Příspěvky: 112
Registrován: 6. 4. 2015, 9:23

24. 10. 2018, 11:54

Musim uznat, ze tohle pujde pres ,, znameho” na 5ose. Pres zimu bude co delat.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10216
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

24. 10. 2018, 11:55

DwPetr píše: 24. 10. 2018, 10:53
fmodel píše: 24. 10. 2018, 10:25 nerad se pletu ale tohle na 3 osém CNC nedáš ve kvalitě aby to nebylo horší než hoblované kuželové ozubení.
Proč by to nedal na 3 ose? akorát nebude tak rychlej, ale to je mu na doma uplně jedno. https://www.youtube.com/watch?v=bojVO3KBOfg&t=7s https://www.youtube.com/watch?v=myAOhSnOl3U

Jsem přesvědčenej, že to jde udělat i na klasice, jen to chce mít trochu představivost :wink: Dívej, jak to Gonzáles mastí https://www.youtube.com/watch?v=jZ2xeO551NI
No tak dobrej (nebo naivní) abych to dělal na klasice nejsem ,při tý plánovaný zátěži bude každá geometrická nepřesnost znamenat pitting a upadnutí nějakýho toho zubu (mám osobně odzkoušeno) .
To krásný obrábění zub po zubu při týhle velikosti no nevím ,asi je to v autokrosu banda blbců když tam přímé kuželové ozubení hoblujou :mrgreen:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
milan584
Příspěvky: 2127
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

25. 10. 2018, 7:11

DwPetr píše: 24. 10. 2018, 10:53
fmodel píše: 24. 10. 2018, 10:25 nerad se pletu ale tohle na 3 osém CNC nedáš ve kvalitě aby to nebylo horší než hoblované kuželové ozubení.
Proč by to nedal na 3 ose? akorát nebude tak rychlej, ale to je mu na doma uplně jedno. https://www.youtube.com/watch?v=bojVO3KBOfg&t=7s https://www.youtube.com/watch?v=myAOhSnOl3U

Jsem přesvědčenej, že to jde udělat i na klasice, jen to chce mít trochu představivost :wink: Dívej, jak to Gonzáles mastí https://www.youtube.com/watch?v=jZ2xeO551NI
Trochu blbý je akorát to, že "to" :shock: co Gonzálesovi na tý mašině vzniká :mrgreen: je taková zprasená kuželová rohatka :mrgreen: a ne ozubené kolo.
Teda takhle dobře jsem se po ránu nepobavil minimálně několik desítek let.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5227
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

25. 10. 2018, 7:33

To už tady jednou bylo.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
atlan
Příspěvky: 3382
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

25. 10. 2018, 9:52

No co na 5oske to spravi. Jeden kus dajme tomu. Len kto zaplati 24hodinovu pracu tej masiny. To bude fest drahe ozubenie.
Navyse ked to vypadne z toho centra, bude to treba zabehnut lebo to bude hrbolate, a to potrva kym sa to zbrusi samo.....

Takze cenovo casova a vysledkovo zbytocna praca. Navyse vznikne 1kus
Uživatelský avatar
Habešan
Příspěvky: 1136
Registrován: 12. 12. 2013, 2:25
Bydliště: Čechy
Kontaktovat uživatele:

25. 10. 2018, 7:00

Cjuz píše: 24. 10. 2018, 7:003D sken, vložit do 3D softu a namodelovat.
Taky by mohl ve 3D softu namodelovat pohyb toho nástroje, kterým se to ozubení původně dělalo.
Paradoxně je poměrně prostý (na poměry 3D).
Cjuz píše: 24. 10. 2018, 10:02 Možná to je blbost, ale někde jsem četl že se kola obrobí, pak se ještě měkká zaběhnou na sebe a teprve pak se dávali zušlechtit.
To je poněkud zvláštní. Pokud je mně známo, kola se při kalení trochu pohnou. To jejich "zaběhnutí" by se tím ztratilo...
Koupím hliníkové profily délky cca 60cm, nabízím 90,-Kč/kg.
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

25. 10. 2018, 7:44

by me zajimalo, jak probiha zabihani soukoli diferencialu v autech,skodovka zbastli tisicovku dene, v ramci koncernu to bude sakra pocet, to musi mit zabihaci fabriku jak krava, a nebo na to serou a taky to funguje
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10216
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

25. 10. 2018, 7:58

A) v převodovce s předním náhonem je určitě nenajdeš :wink:
B) jsou broušený a vzhledem k přesnosti výroby není potřeba je zabíhat .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5227
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

25. 10. 2018, 8:35

U nás tu mašinu na zabíhání máme, vypadá jak odvalovačka, hodíš tam kolo, pastorek, rozjedeš je s brusivem a zabehneš je do sebe. Zaběhávalo se tak např. to soukolí do Petrovýho Strigona.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
josef109
Příspěvky: 660
Registrován: 21. 5. 2017, 5:15
Bydliště: Praha

25. 10. 2018, 9:20

Mně někdo naopak říkal, že na škodovku by bylo broušení moc luxusní :-D Nevím, ono kalit a brousit... Spíš bych věřil ševingování s tím, že se ta kola v provozu časem omelou. Kde jsou ty časy, kdy se převodovka po montáži ve fabrice zaběhla a znovu rozebrala. Pak se vše zkontrolovalo, a pak teprve šlo k zákazníkovi. Někde jsem viděl starý pěkný dokument, možná ho najdu :-)
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10216
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

25. 10. 2018, 10:04

No jestli už v době CNC brusek není rychlejší broušení než ševing ,navíc na předokolce jsou na diferáku jen šikmé ozubení.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Igi
Příspěvky: 11
Registrován: 25. 10. 2018, 9:31

25. 10. 2018, 10:08

Zdravím vespolek, pokud potřebujete aby se výrobek po tepelném zpracování co nejméně deformoval, tak je nejvhodnější nitridace. Je menší tloušťka než u cementace, ale větší tvrdost. Ve firmě používáme např. ocel 15230, kolo se nahrubuje, zušlechtí na 900-1000Mpa, pak další hrubování, žíhání při
teplotě o 30-50°C nižší, než při zušlechtění, obrobení na hotovo, nitridace opět teplota nižší než při 2. žíhání. Materiálů pro nitridaci je více, v práci se můžu mrknout do tabulek a dodat i tvrdosti a hloubky.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10216
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

25. 10. 2018, 10:25

Igi píše: 25. 10. 2018, 10:08 Materiálů pro nitridaci je více, v práci se můžu mrknout do tabulek a dodat i tvrdosti a hloubky.
Zkus tam najít něco co je na menší dynamicky namáhané součásti se stejnými nebo lepšími vlastnostmi než 16420 ,to by mi docela usnadnilo život .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
johanek69
Příspěvky: 14
Registrován: 5. 10. 2008, 4:49

25. 10. 2018, 10:37

Kluci, nechte ho..... třeba to je chemie :D
Igi
Příspěvky: 11
Registrován: 25. 10. 2018, 9:31

26. 10. 2018, 7:13

Zkus tam najít něco co je na menší dynamicky namáhané součásti se stejnými nebo lepšími vlastnostmi než 16420 ,to by mi docela usnadnilo život .
https://www.bolzano.cz/cz/technicka-pod ... 8crnimo7-6

lepší než 16420 je 18CrNiMo7-6 viz odkaz výše, nevím jestli se mi ho podařilo správně vložit,. Ale to ocel k cementaci. My k nitridaci používáme 15230 nebo 15330. Na těch stránkách v sekci technická příručka je spousta dalších zajímavých informací.
Zkusím ještě vložit scan ocelí pro ozub kola podle ČSN
Přílohy
Oceli.GIF
Tl_vrstev.GIF
Odpovědět

Zpět na „Potřebuji vyrobit - vypomoc pri vyrobe“