Zdravím,
zohnal som si k sústruhu lícnu dosku, takže potrebujem zhodiť starú prírubu. Je to obyčajná príruba na závite, takže to treba iba nejako povoliť. Niekde som tu čítal, že správny postup je podložiť pod čeľusť nejaký klátik a opačnými otáčkami to povoliť. Ale keďže nemám na sústruhu spojku ani plochý remeň, tak neviem čo sa stane ak to nepôjde povoliť. Nemôže sa niečo poškodiť? Nerád by som vylomil zuby na prevodovke alebo také niečo. Máte niekto nejaký iný trik na zhodenie príruby? Mám aj 1200nm pneumatický uťahovák, keď tak môžem spraviť nejakú redukciu a povoliť to tým.
Vďaka za všetky rady a skúsenosti
Ako zhodiť prírubu z vretena
s tím utahovákem je to asi dobrej nápad
abys měl jistotu že to neublíží zubům, vyřaď všechno a nech proti utahovačce působit jen setrvačnost vřetene, když tak víckrát za sebou ťuknout a nechat zastavit
bacha
takhle velká utahovačka nesnese připojení běžnými automatickými rychlospojkami na vzduch, má tak velký odběr vzduchu, že ty spojky to dokonale seškrtí
je potřeba ji připojit 1/2" hadicí jen přes kulové ventily a spojky bez uzavíracího mechanismu s průchozí dírou světlost alespoň 10mm
abys měl jistotu že to neublíží zubům, vyřaď všechno a nech proti utahovačce působit jen setrvačnost vřetene, když tak víckrát za sebou ťuknout a nechat zastavit
bacha
takhle velká utahovačka nesnese připojení běžnými automatickými rychlospojkami na vzduch, má tak velký odběr vzduchu, že ty spojky to dokonale seškrtí
je potřeba ji připojit 1/2" hadicí jen přes kulové ventily a spojky bez uzavíracího mechanismu s průchozí dírou světlost alespoň 10mm
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uťahovák mám na krátkej hadici s vnútorným priemerom 10mm, rýchlospojky mám nejaké nemecké 3/8 na vysoký prietok a mám nastavený vyšší tlak na kompresore, nech sa vykompenzuje úbytok tlaku. Zatiaľ to v pohode povolilo všetky náboje z áut, takže sily to má dosť. Navarím nejaký starý orech na oceľový plát, ten namontujem miesto univerzály a skúsim to s vyradenými rýchlosťami, asi to bude najbezpečnejšie. Ak to nepôjde tak budem musieť vymyslieť nejaké blokovanie vretena zo zadnej strany vretenníka. Dík za radu
Tos C45-2000
Spravil som tú redukciu na uťahovák, ani s tým nepohol. Tak som spravil objímku dozadu na zaistenie vretena a miesto univerzály som uchytil 1,5m rúru. Nepohlo sa to ani keď som sa na ňu zavesil celou váhou. Kladivom som do toho nechcel búchať, tak som nakoniec spravil zápich v mieste kde príruba dosadá ku vretenu a zrazu šla odkrútiť rukou. Prišiel som síce o 5mm príruby, ale dá sa bez problémov použiť znovu. Takže ak tu má ešte niekto 70 ročnú prírubu ktorá bola 10x nabúraná do suportu, toto bude najrozumnejší spôsob.
Inak na vretene je vyfrézovaná plôška na zaistenie príruby proti povoleniu pri opačných otáčkach, neviem či je to originál ale je to zaujímavé riešenie.
Inak na vretene je vyfrézovaná plôška na zaistenie príruby proti povoleniu pri opačných otáčkach, neviem či je to originál ale je to zaujímavé riešenie.
Tos C45-2000
- R - stick
- Site Admin
- Příspěvky: 827
- Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
- Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
- Kontaktovat uživatele:
Já to dělám tak, že do univerzálky upnu napříč mezi čelisti klacek z tvrdého dřeva, vřeteno z druhé strany chytnu rukou a párkrát do toho klacku jebnu kladivem. Po páté až sedmé ráně povolí.
To já jsem na mé C-40 dodnes přírubu nesundal, protože nic víc utaženého na světě snad nemůže být. Kromě trubky v univerzále a zapnutí soustruhu jsem zkoušel spoustu různých přípravků, nakonec došlo i na kladivo jak píše R-stick a bez úspěchu. Takže bych chtěl pochválit turnigyho za inteligentní nápad. Zdejší soustružník důchodce mi sice nadával, že jsem ze všeho posranej a že oni to ve škodovce přes kus kulatiny v univerzále a špalku na loži sundávali normálně, říkám ano je to normální postup, ale ty když jsi vylámal zuby v převodovce, tak jsi pokrčil ramenama, ve dvě jsi si odpích a šel domů. Zato já se tady z toho potom poseru
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Keby som to spravil podľa "oficiálneho postupu", tak by to buď strhlo zuby alebo by prešmykli remene, neverím tomu že by to povolilo. Takto dopadol prípravok s 22mm oceľovou guľatinou na zablokovanie vretena.
Vďaka za pochvalu, ale nápad nebol môj, našiel som to na nejakej zahraničnej stránke. Chlapík skúšal aj autogén, nakoniec pomohlo iba toto. Bohužiaľ už nemôžem nájsť odkaz.Tos C45-2000