Zkušenosti s transmisním soustruhem
Před nějakou dobou jsem si pořídil soustruh, který býval poháněný z transmise. Zatím je rozebraný, dostává nový kabát, kompletně ho čistím a uvidím, co všechno dalšího na něm budu muset udělat, než ho uvedu do provozu. Budu mu dávat nový pohon asynchronním motorem napájeným přes frekvenční měnič. Než cokoli v tomto ohledu začnu řešit, rád bych si ujasnil, na jaké otáčky vůbec ten transmisák může běhat. Zatím je na plochý řemen šířky 3 cm, možná ale skončí předělaný na klíňáky. Ve vřeteníku má kluzná ložiska, která nejsou mazaná z klasických skleněných kapacích maznic, ale jsou tam obyčejné klapačky, přes které se mají občas přimáznout. Přemýšlel jsem, že bych to na skleněné kapací mazničky předělal, jen nevím, jak nastavit rychlost kapání. Klapací maznice jsou i na dalších částech soustruhu (zejména na suportu), ale nevím, jak často mazat, případně jestli to nepředělat na jiný způsob mazání (tlakové nepřipadá v úvahu díky konstrukci suportu). Dokážete někdo dát nějaké rozumné rady k transmisákům? Rady typu "kup si osmnáctku, a nemusíš nic řešit" nepotřebuju, transmisák je srdcovka.
Díky
Díky
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22408
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
dej tam presne ty same kapacky jak tam byli
jelo to s nimi skoro 100 let
pojede dalsich 100
neni co vymyslet
dedci to meli vymyslene dobre
lip nez se to mnohdy vymysli dnes
jelo to s nimi skoro 100 let
pojede dalsich 100
neni co vymyslet
dedci to meli vymyslene dobre
lip nez se to mnohdy vymysli dnes
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 7. 5. 2014, 9:04
Jeden mám doma.
Viz vlákno. viewtopic.php?f=15&t=28561&p=298222&hilit=Arno#p298222
Můžeš se přijet podívat jak chodí s funkční transmisí.
Ještě mu chybí drobnosti ale funguje.
Viz vlákno. viewtopic.php?f=15&t=28561&p=298222&hilit=Arno#p298222
Můžeš se přijet podívat jak chodí s funkční transmisí.
Ještě mu chybí drobnosti ale funguje.
Měl jsem Kameníčka cca metr točnou dýlku. Otáčky z hlavy přesně už nevim, ale myslim, že rozumný maximum bylo asi 800.Záleží jak se ten stroj chová, vyvážení, kotvení, velikost univerzály atp. Měl jsem tam ještě vyšší stupeň cca 1200 toček a už se chvěl. Pořád jsou to všechno výrazně vyšší točky než na který byly starý transmisáky postavený (max tak 500). Hrozně moc dělá vyvážení litinovejch řemenic. Výrobce se s tim nemazal, protože to nebylo potřeba. U frézky co jsem měl jsem litinový trojřemenice vyvážil a rozdíl neskutečnej, rozhodně bych šel do vyvážení znova. Co se mazání týče, tak jsou v základu dva způsoby. Kapací maznice přímo k vřeteni, nastavíš je tak aby ubejval olej, ale louže pod soustruhem stíhal vpíjet beton . Druhej způsoub jsou rezervoárky pod ložiskama a k nim tahá olej knot. Sem se dává olej bez kapací maznice. Štauferky ani přímý kapání bez kapačky bych z vlastní zkušenosti nepoužíval. Nestačí to.
Skleněné kapačky, které by měly fungovat, tam nikdy nebyly. Skoro všude jsou jen ty klapačky, které tu někdo vyráběl z nerezu. Kouknu, jestli tam není náhodou knotové mazání, které tu zmiňoval Zbýňa.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
řešení to je, ale ještě vyřešit ty klapačky. Měli je tady , ale už nejsou. Nenašel jste někdo jiný zdroj?
Kód: Vybrat vše
http://reno.indianmoto.cz/index.php?id_product=216&controller=product&id_lang=7
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22408
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
klasicky kapaci maznice jsem kupoval pred par lety cca za 200 kc kus
https://www.google.cz/search?q=kapaci+m ... 901#imgrc=_
to z tveho odkazu je nedostatecne na vreteno
https://www.google.cz/search?q=kapaci+m ... 901#imgrc=_
to z tveho odkazu je nedostatecne na vreteno
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
jasně, klapačky na vřeteno nejsou dostatečné, to nikde nepíšu. Já klapačky chci dát na ostatní mazaná místa - suport, uložení šroubu a posuvové tyče, převody apod. Tam doteď jsou a rád bych je zachoval. Problém je v sehnání nových klapaček. Mám jich jen pár, rozhodně to není na všechna místa. Nabízeli je jen na stránkách Reno Indian, nikde jinde jsem je neobjevil.
Skleněné kapačky možná dám na vřeteno, ale nejdřív kouknu, jestli tam není to knotové mazání. Myslím, že by se tam ale nevešlo, zas tak moc místa tam není. Skleněnky se dají sehnat na ložiska.cz, nabízí je i Exvalos a několik dalších firem pod názvy skleněné kapací maznice, samočinné maznice apod.
Skleněné kapačky možná dám na vřeteno, ale nejdřív kouknu, jestli tam není to knotové mazání. Myslím, že by se tam ale nevešlo, zas tak moc místa tam není. Skleněnky se dají sehnat na ložiska.cz, nabízí je i Exvalos a několik dalších firem pod názvy skleněné kapací maznice, samočinné maznice apod.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
já klapačky teď našel u Číňanů - cena 12 centů až 1,5 USD. Bohužel minimální objednací množství 2000 ks. To bych těch soustruhů musel mít 100, abych to všechno spotřeboval
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Tos C45-2000