Štúdium

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Kimmahere
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 12. 2018, 12:21

15. 12. 2018, 12:37

Dobrý deň.

Som žiakom technického lýcea. Čoskoro si budem musieť vybrať zameranie, no problém je v tom že ma veľmi ťahá strojárstvo ale aj informatika. Chcem sa teda spýtať či by bolo pre mňa štúdium strojárstva na vysokej škole o to náročnejšie, ak by som si teraz (na strednej škole) vybral informatické zameranie. Viem že si myslíte: "Prečo si jednoducho nevezmeš strojárske zameranie už teraz?!". Mám na to jednoducho svoje dôvody. Skutočne chcem iba odpoveď na otázku: O čo náročnejšie by bolo pre mňa strojárstvo na vysokej škole, ak by som si teraz, na strednej, vybral informatické zameranie ?

Za odpovede Vám ďakujem.
atlan
Příspěvky: 3342
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

15. 12. 2018, 1:30

Nooo matiku mas rad?,
Kimmahere
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 12. 2018, 12:21

15. 12. 2018, 1:42

Môj momentálny stav k matematike je priemerný. Nepatrí k mojim najobľúbenejším predmetom ale nemám k nej najmenší odpor. To ale nie stav v ktorom sa chcem držať aj naďalej. Viem dobre že na technickej vysokej je matematika nie len na inom leveli ale aj povinná záležitosť. Snažím sa ju teda doučiť najviac ako sa dá.
atlan
Příspěvky: 3342
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

15. 12. 2018, 4:31

Na strojarinu idu aj z gympla,.....
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8159
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

15. 12. 2018, 5:09

Syn srovna studuje první ročník strojárny. Co se s ním tak bavím tak to hlavní co se mu opravdu hodilo z gymplu je matika, všechno ostatní se dá stíhat tak jak se to učí, ale v matice je dobré být z gymplu trochu napřed (řekněme až po Riemannovy integrály a algebru až po inverzi matice). Plus ještě výborně angličtina, ale to je samozřejmost. Strojařinu nepotřeboval vůbec, ale ani trochu.

EDIT: a musím konstatovat, že na ČVUT docela slušně absorbovali CAD a ta stará známá blbárna s nekonečným kreslením řezu parní turbínou už je pryč, cvičení z kreslení je jen aby vědeli co co znamená a uměli to použít, ale žádné patologické vyžívání se v A0 výkresech se už nekoná :-)
Aleš Procháska
Kimmahere
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 12. 2018, 12:21

16. 12. 2018, 10:15

Ďakujem Vám !
Dawe
Příspěvky: 2509
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

16. 12. 2018, 10:43

Konstruktivni geometrie by ti mohla chybet. Jinak asi nic.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

16. 12. 2018, 10:47

řekl bych, že v 26 letech by jsi už mohl mít představu čím se živit - či lépe, už by si se tím živit měl a ne být teprve na střední škole.

na technice není matika jen na vyšší úrovni ale je to nosný předmět (+ fyzika) který dělá filtr (nebo alespoň dřív dělal) kdo bude ve studiu pokračovat. Na informatice to platí o to víc. Dříve platilo, že průmyslováci měli co dělat aby dohnali náskok gympláků v matice a fyzice. Dobré průmky dávaly dodatečné hodiny matiky těm, co chtěli jít na technickou výšku.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Kimmahere
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 12. 2018, 12:21

16. 12. 2018, 10:49

Pane, vek som hodil do profilu náhodný :D ale ďakujem aj Vám za odpoveď.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2018, 11:04

chb píše: 16. 12. 2018, 10:47
na technice není matika jen na vyšší úrovni ale je to nosný předmět (+ fyzika) který dělá filtr (nebo alespoň dřív dělal) kdo bude ve studiu pokračovat. .
:lol: :lol: :lol: Až se zase uvidíme tak ti povyprávím co na VUT stavárně v Brně je dneska možny .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

16. 12. 2018, 11:16

Kimmahere píše: 16. 12. 2018, 10:49 vek som hodil do profilu náhodný
Pokud je to tvůj obecný přístup k životu ("... prostě tam něco drbnu ..."), tak možná místo strojařiny zkus nějaký módní obor. Třeba něco kolem výzkumu genderového chování u obojživelníků nebo výzkumu vlivu padajícího listí na barokní sochy a podobně.
Kimmahere
Příspěvky: 14
Registrován: 15. 12. 2018, 12:21

16. 12. 2018, 11:24

Mex píše: 16. 12. 2018, 11:16
Kimmahere píše: 16. 12. 2018, 10:49 vek som hodil do profilu náhodný
Pokud je to tvůj obecný přístup k životu ("... prostě tam něco drbnu ..."), tak možná místo strojařiny zkus nějaký módní obor. Třeba něco kolem výzkumu genderového chování u obojživelníků nebo výzkumu vlivu padajícího listí na barokní sochy a podobně.
A bit toxic, aren't we ? ;)

Nie je. Prečo porovnávate takéto dve veci ? Ak by mi na tom nezáležalo, neprišiel by som hľadať odpovede. Ale ďakujem aj za vašu odpoveď.
Grad
Příspěvky: 2073
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

16. 12. 2018, 12:33

Neříkám, že se tady nic nedozvíš, ale většina zdejšího osazenstva studovala v úplně jiné době, takže informace budou tomu poplatné... včetně mne :P
Doporučuji teď použít spíše ten IT-áckej tj. analytickej přístup a třeba nastudovat i jaké existují metody rozhodování :wink:
1. sběr relevantních informací
- vyber si 2-3 VŠ a na nich příslušné strojní a IT fakulty, pak se podívej jaké obory tam lze studovat a u těch co tě zaujali si najdi studijní předměty
- poptej se učitelů na místní absolventy, kteří šli studovat strojařinu a IT, následně je kontaktuj a zjisti to co se ptáš tady
- běž se podívat na dny otevřených dveří pro tebe zajímavých fakult, nebo se dělají veletrhy Gaudeamus přesně za tímto účelem
2. hodnocení informací
- stanov si své + a -
- stanov si své priority
- udělej multikriteriální hodnotící tabulky, dosaď proměnné, přidej svoje váhové hodnocení, nebo udělej SWOT analýzu
3. návrh řešení
- stanovit cíl A a cestu jak se k němu dostat
- mít záložní plán B

Matika není strašák v podstatě je to i ten postup uveden výše, je to jenom nástroj jako každy jiný, neobejde se bez něj skoro žádná profese, jen úroveň jeho ovládnutí je pokaždé na jiném levelu. Je to spíše o motivaci, nemáš jasno v nějakém matematickém zákoutí, najdi si jeho opravdu praktické využití, kde se běžně používa a tady se ho snaž pomoci toho pochopit v souvislostech a v reálném nasazení. :wink:
Je potřebné k tomu přistupovat prakticky, neobejdeš se bez ní ani jako IT i když tady bude potřeba spíše ta logika, analytika...

EDIT: VŠ by měla pouze rozvíjet a aplykovat ty základy získané na SŠ a nikoliv učit základům, takže základy v matice ale i fyzice už ze SŠ musí být na vysoké úrovni, jinak to bude obecně těžké
chb
Příspěvky: 3787
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

16. 12. 2018, 12:52

Kimmahere píše: 16. 12. 2018, 11:24
Mex píše: 16. 12. 2018, 11:16
Kimmahere píše: 16. 12. 2018, 10:49 vek som hodil do profilu náhodný
Pokud je to tvůj obecný přístup k životu ("... prostě tam něco drbnu ..."), tak možná místo strojařiny zkus nějaký módní obor. Třeba něco kolem výzkumu genderového chování u obojživelníků nebo výzkumu vlivu padajícího listí na barokní sochy a podobně.
A bit toxic, aren't we ? ;)

Nie je. Prečo porovnávate takéto dve veci ? Ak by mi na tom nezáležalo, neprišiel by som hľadať odpovede. Ale ďakujem aj za vašu odpoveď.
mne to třeba vadí, přijdeš si pro rady ale tak nějak to vypadá, že si z nás děláš srandu - a ty ostatní uvedené údaje jsou také náhodně hozené ?
Chceš aby zde někdo investoval svůj čas a nabídl zkušenosti které ty ještě nemáš - ale nemáš ani tolik slušnosti aby jsi to minimum o sobě uvedl správně ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Permonik
Příspěvky: 379
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2018, 1:36

[/quote]

A bit toxic, aren't we ? ;)

Nie je. Prečo porovnávate takéto dve veci ? Ak by mi na tom nezáležalo, neprišiel by som hľadať odpovede. Ale ďakujem aj za vašu odpoveď.
[/quote]

Nicht.

chb má pravdu. Když někám jdeš pro radu, tak je dobré uvést skutečný stav věci, a výslechnout si odpovědi. Zde na foru se vyskutuje skoro celé česko, možna i slovensko a muže se tu najít člověk co tí poví o konkretní škole, o poměrech na ní atd.

Grad zminil vetšinu osazenstva tvoři starší ročníku, ale jsem třeba jeden z těch co skoro nezaschly inkust na titulu. Jelikož mám více práce než pro jednoho dobré, mám na výpomoc i několik studentu a mezi řeči občas probereme stav na školách. Takže má přehled o mé bývale průmyslovce, od souseda syn studeje zas na průmce v ově, tak mám i info oni. Další student je na ČVUT, občas s býv. spolužaky zajdu na pivo, tak vím jaká je moralka v strojírenstkých podnicích atd....

Zpět k tvoji otázce. Existuje obor který kombinuje Strojírenství a Informační technologie, a je to Mech***** (doplnil bych to ti celé, ale nejsem si jisty zda strojírenství a info. technlogie tež spravný udáj, a pro tvůj nekoretní postuj k dalším uživatelům). Navíc máš na ten obor dobrý základ v potodě technického lycea......
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“