Nevím jestli je někdo poblíž ,ale zkus to nafilmovat třeba mobilem (hlavně se zvukem a bez vedlejších zvuků třeba z puštěnýho rádia atd )jak se to chová a pak bude větší šance poradit .
Tos s-28 žebrák
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
standa67>
Je to zastavovani zavisle na otackach pricemz se drive zastavi pri vyssich otackach?
Chova se to stejne v obou smerech?
Kdyz sahnes na predni a zadni viko vretene pri otackach pod 500rpm, hreji se na dotyk?
Jestli jsou vsechny odpovedi ano, tak se ti velmi pravdepodobne vreteno pridira jak psal kolega vyse. Jestli ne, tak to muze byt spojka.
Je to zastavovani zavisle na otackach pricemz se drive zastavi pri vyssich otackach?
Chova se to stejne v obou smerech?
Kdyz sahnes na predni a zadni viko vretene pri otackach pod 500rpm, hreji se na dotyk?
Jestli jsou vsechny odpovedi ano, tak se ti velmi pravdepodobne vreteno pridira jak psal kolega vyse. Jestli ne, tak to muze byt spojka.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Ještě jsi nenapsal zásadní informaci, jestli jsti už kontroloval seřízení spojek a brzdu. Pokud ano a je tam vše OK, postupuj podle rady kolegy Dawe
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Ahoj,
měl bych dotaz k nedávnému příspěvku o mazání. Po delší době jsem pustil soustruh - mám přetěsněno a dolitý olej, ale..!
V olejoznaku za vřetenem mi jaksi přestal kapat olej. Abych nedělal vše 100x tak se raději zeptám. Mám ho prošťouchnout ze zadní strany jak je veliký dekl a "rozvaděč" mazání? Nebo to mám vzít z obou stran? Ta samá otázka je u kol nad motorem, jsem bez "mlhy" olej mi teče okolo, ale nevidím ho nikde na kolech.
Díky
Jakub
měl bych dotaz k nedávnému příspěvku o mazání. Po delší době jsem pustil soustruh - mám přetěsněno a dolitý olej, ale..!
V olejoznaku za vřetenem mi jaksi přestal kapat olej. Abych nedělal vše 100x tak se raději zeptám. Mám ho prošťouchnout ze zadní strany jak je veliký dekl a "rozvaděč" mazání? Nebo to mám vzít z obou stran? Ta samá otázka je u kol nad motorem, jsem bez "mlhy" olej mi teče okolo, ale nevidím ho nikde na kolech.
Díky
Jakub
U prvniho problemu bych sundal vrchni dekl (ten s gumou) a podival se do tech rezervoaru pro obe loziska zdali tam dotece olej. Privadi ho jedna trubka doprostred, pres takovou rampu doteka do obou rezervoaru, pricemz prepad praveho vede k olejoznaku. Jestli tam olej nedojde, hledal bych problem nejspis vzadu v rozvadeci (vysunuta trubka apod.). Jestli olejoznakem olej netece, prestoze v rezervoaru je, muze byt ucpana jen trubka prepadu. Kdyz budes v tom, vycisti sitka ktera filtruji olej z rezervoaru do lozisek.
Druhy problem je celkem jasny. Sundej "proskleny" dekl a spravne nastav trubku tak, aby olej sel na kola.
Ty trubky myslim celkem casto v napojeni upadnou nebo se pohnou.
Druhy problem je celkem jasny. Sundej "proskleny" dekl a spravne nastav trubku tak, aby olej sel na kola.
Ty trubky myslim celkem casto v napojeni upadnou nebo se pohnou.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Začal bych odshora, po odkrytí horního deklu, zkontrolovat, jestli trubičkou přitéká olej do té rozváděcí plechové vaničky. Pokud ano, tak klasika, kontrola sítek a také průchodnost té trubičky která přivádí olej do olejoznaku. Pokud olej do vaničky nepřitéká, tak můžou být trubičky vypadlé z toho rozvaděče. Už tady o tom někdo psal a byla popsána i úprava.
Ty kola nad motorem, to myslíš ty kola kde se mění rozsah otáček vřetena (20 - 1000; 31,5 - 1600; 63 - 3150), nebo kola pro závity? U závitovch kol je do prostoru přivedena měděná trubička, kterou si nasměruješ tak aby olej tekl na kola. U těch kol níže to bude podobné.
Já tedy mám mašinu taky v nevytápěné dílně, a přes zimu se na ní nedělá, ale letos už jsem taky potřeboval něco stočit. Dělám to tak, že zapnu hlavní motor a nechám to běhat naprázdno (bez vřetene) min 10 minut, aby se olej trochu ohřál. Ze začátku v olejoznaku vřetena je taky takový mírnější průtok.
Než jsem to nadatloval tak Dawe byl rychlejší, ale v podstatě píše podobně jako já.
Ty kola nad motorem, to myslíš ty kola kde se mění rozsah otáček vřetena (20 - 1000; 31,5 - 1600; 63 - 3150), nebo kola pro závity? U závitovch kol je do prostoru přivedena měděná trubička, kterou si nasměruješ tak aby olej tekl na kola. U těch kol níže to bude podobné.
Já tedy mám mašinu taky v nevytápěné dílně, a přes zimu se na ní nedělá, ale letos už jsem taky potřeboval něco stočit. Dělám to tak, že zapnu hlavní motor a nechám to běhat naprázdno (bez vřetene) min 10 minut, aby se olej trochu ohřál. Ze začátku v olejoznaku vřetena je taky takový mírnější průtok.
Než jsem to nadatloval tak Dawe byl rychlejší, ale v podstatě píše podobně jako já.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
V rezervoáru nahoře olej mám po obou stranách, to jsem se ještě stihl kouknout, než jsem šel domů. Mám tam dvě trubičky po obou stranách. Myslím, že uprostřed žádná nebyla - možná se pletu.
Zítra koupím nějaký silnější vlasec a zkusím to postupně prošťouchat.
Moc děkuji za super odpovědi.
J.
*re
Ano, myslím kola pro rozsah otáček. Zkusím ještě motor na prázdno a uvidím.
Zítra koupím nějaký silnější vlasec a zkusím to postupně prošťouchat.
Moc děkuji za super odpovědi.
J.
*re
Ano, myslím kola pro rozsah otáček. Zkusím ještě motor na prázdno a uvidím.
Když tak koukám na tu Tvojí fotku tak rozvod oleje k ložiskům vřetene funguje obráceně než u mne. Olej se přivádí dvěma trubičkami přímo do do těch kapes nad ložisky a přes sítka pak stéká k ložiskům, zbytek přeteče do toho plechového žlábku odkud pak přetéká na převody. Prošťouchnout trubičky by šlo asi i strunou do sekačky. Já jsem některé kratší dělal drátem z C-očka
Já to mám pod horním deklem takto:
Já to mám pod horním deklem takto:
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
No mě se v olejoznaku vřetene začínají objevovat první kapky tak asi za 10 vteřin po zapnutí motoru. Postupujícím časem, jak se olej postuně ohřívá, tak se intenzita kapání zvyšuje. Samozřejmě to není žádné proudění jako u jiných strojů, kde je na rozdíl od S28 tlakové mazání. Jestli Ti po zapnutí motoru olej trubičkami vůbec nepřitéká, mohl by být mimo jiné také problém i v zubovém čerpadle. Před "ukončením sezóny" Ti to mazalo normálně?
Naposledy upravil(a) salus dne 10. 4. 2019, 12:07, celkem upraveno 1 x.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Při zapnutí mi že zadní části nikde neteče olej. Z té spodní přívodní trubičky (nejsilnější) by měl jít že spodu že?
Přikládám foto rozvaděče oleje. Spodní nejsilnější je průchozí. Reps. Nejde olej vůbec do rozvaděče. Fotky jsou při zapnutém stroji.
*re
Teď si myslím, že je problém v čerpadle. Koukal jsem na rychlo do návodu a nic jsem tam o něm neviděl. Nějaký návod co a jak? Jak ho vyndat a na co si dát pozor?
Díky moc
Přikládám foto rozvaděče oleje. Spodní nejsilnější je průchozí. Reps. Nejde olej vůbec do rozvaděče. Fotky jsou při zapnutém stroji.
*re
Teď si myslím, že je problém v čerpadle. Koukal jsem na rychlo do návodu a nic jsem tam o něm neviděl. Nějaký návod co a jak? Jak ho vyndat a na co si dát pozor?
Díky moc