Materiály z ČÍNY
- Mrosconi
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 22. 2. 2015, 6:30
- Bydliště: Netřebská 47, Praha 6 Ruzyně
- Kontaktovat uživatele:
No já mám betonem C25 vylitý portál a ten je z hliníkové slitiny 5083. Nepoznám zda se to někde uvnitř drolí nebo zda to mění velikost. Myslím si, že nepřesností, které by mohli vzniknout jinou roztažlivostí betonu oproti hliníku bude tak nepatrná, že to nemám vzhledem ke (ne)kvalitě celé mašiny zanedbatelná.
Ale do budoucna bych rád použil podobnou konstrukci a tak hledám řešení na správnou vyplň.
Je tady někdo, kdo má dobré zkušenosti s polymerbetonem? A chtěl by se podělit o své zkušenosti? I když na primitivní výplň je mi polymerbetonu škoda.
Díky
Ale do budoucna bych rád použil podobnou konstrukci a tak hledám řešení na správnou vyplň.
Je tady někdo, kdo má dobré zkušenosti s polymerbetonem? A chtěl by se podělit o své zkušenosti? I když na primitivní výplň je mi polymerbetonu škoda.
Díky
K tomu můžu konstatovat jedinné. Moji známí si mysleli, že když do betonový lodi dají nerezový armování, zvýší tak korozní odolnost konstrukce při provozu v mořský vodě. Tu loď nikdy nespustili na vodu, potože se jim při dopravě rozlámala. Stejná konstrukce jen s obyčejnou ocel výztuží je naprosto bez problémů, dokonce s ní přepluli Atlantik na Saint Marten a přečkali tam hurican. Když statik zkoumal proč se jim s nerezem rozlámala, tak prohlásil, že každej absolbent stavební průmyslovky ví, že nerez se s betonen nikdy nespojí.
Tak tady je zase jeden příspěvek. Včera mi prasklo pouzdro závěru , když jsem vyndával hlaveň. Dělal jsem nějaké zkoušky, pevnost materiálu 950MPa, pod mikroskopem to byla taky pěkná hrůza. Vypadá to na materiál 16 343. Na tom lomu je vidět jak to jelo po těch vrstvách. Tady to dopadlo ještě celkem dobře. Majitel přišel o flintu. Kdyby praskly třeba ozuby, tak mu závěr proletí hlavou a to by bylo trochu horší.
Tak good luck...
Tak good luck...
Pokud dobře koukám na ten hned první obrázek, tak ta trhlina tam není ta jedna - mj. další jde z toho orvanýho
koutu vpravo dole.
A protože jde jinak, odjinad a jiným směrem, tak to je takové nějaké víc než dost divné.
Btw - je tam vidět, že tam někdo mačkal Rokwella - by mě zajímalo, kolik to fakt má - protože charakter těch trhlin zrovna moc 90 kilům na pořádným materiálu nějak neodpovídá (samozřejmě pokud to není 12050, zušlechtěná "co to dá" - pak by to bylo přesně ono - ten dřevitý lom)
milan584> ta mala trhlina vykazuje znaky unavoveho krehkeho lomu jako nasledek vzniku te primarni trhliny. Jde ze zrejmeho koncentratoru napeti, toho relativne ostreho rohu, a siri se pod cca 45° vuci hlavni ose napjatosti. Takze bych za jejim vznikem nehledal nizkou pevnost materialu, ale vznik primarni trhliny, ktera s velkou pravdepodobnosti vznikla uz drive a nepozorovane se sirila, pricemz kazdy vystrel znamenal dalsi unavovy cyklus. To by se vse dalo poznat a potvrdit ci zamitnout na lomove plose.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Teď jsem na to koukal, první ověření je 2016, do provozu je uvedená 2017, vypadá to, že je ještě v záruce. Na skryté vady se záruka nevztahuje- myslím? Je to lovecká kulovnice , tak to může mít cca 100 ran za dva roky. Hlaveň byla také špatná, hned od začátku- kropila. Výrobce Vám pak řekne, že to je v podnikové normě a , že to vyhovuje. Lomy v čistém materiálu jsou celkem rovné. Tady ten lom jel po těch vrstvách. A jak tam bylo pnutí, tak se ani nevrátil a rozevřel se. Materiál 12050 má úplně jinou strukturu pod mikroskopem, teď nemůžu najít žádnou fotku. Tyto legované oceli s pevností 1000MPa si nechají na sobě udělat uzel a nic nepraskne, když je materiál čistý. Teď opravdu nejde koupit kvalitní materiál. Když prodejci napíšete , že potřebujete materiál na výrobu hlavní s vysokou mikročistotou podle normy EN-10204 podle zvláštních ujednání, tak se Vám už neozve....
Cena nehraje žádnou roli , dal bych cokoli za materiál 42CrMo4+QT s vysokou mikročistotou na výrobu hlavní.
Cena nehraje žádnou roli , dal bych cokoli za materiál 42CrMo4+QT s vysokou mikročistotou na výrobu hlavní.
To je super historka. Akorát že u stavebních konstrukcí se nepožaduje aby přečkaly hurikán na vodě, ale aby se vlivem koroze armování třeba za 30 let nerozpadly. Myslíš, že se nerezové roxory dělají jen jako luxusní varianta těch běžných?celeron píše: ↑26. 5. 2019, 10:36K tomu můžu konstatovat jedinné. Moji známí si mysleli, že když do betonový lodi dají nerezový armování, zvýší tak korozní odolnost konstrukce při provozu v mořský vodě. Tu loď nikdy nespustili na vodu, potože se jim při dopravě rozlámala. Stejná konstrukce jen s obyčejnou ocel výztuží je naprosto bez problémů, dokonce s ní přepluli Atlantik na Saint Marten a přečkali tam hurican. Když statik zkoumal proč se jim s nerezem rozlámala, tak prohlásil, že každej absolbent stavební průmyslovky ví, že nerez se s betonen nikdy nespojí.
Ono se stejně na spojení betonu s armováním asi moc nehraje. Proto roxor vypadá tak jak vypadá a proto třeba pruty mají mít na koncích udělané háky.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Ing. Aleš Honsa
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 7. 5. 2014, 9:04
Z materiálu s leteckým atestem.
Drobný problém pro většinu bude cena.
X násobně vyšší. A legislativa. Většninou je třeba minimálně živnosťák na leteckou výrobu.
Ale ve výběru dodavatelů leteckých materiálu už asi nebude hlavňovina.
Druhá věc je že většinou vyhoví běžné materiály. Používá se početní a bezpečnostní koeficient. Který je třeba kování 2,25. To taky pobere hodně namáhalní.
Drobný problém pro většinu bude cena.
X násobně vyšší. A legislativa. Většninou je třeba minimálně živnosťák na leteckou výrobu.
Ale ve výběru dodavatelů leteckých materiálu už asi nebude hlavňovina.
Druhá věc je že většinou vyhoví běžné materiály. Používá se početní a bezpečnostní koeficient. Který je třeba kování 2,25. To taky pobere hodně namáhalní.
Z vlastní zkušenosti,.. v tomto oboru hraje prim pár velkých korporací a všichni mají pod svými křídly vlastní výrobce materiálu. Kdo ne, tak kupuje v rámci této relativně malé rodiny. Ale pro maloodběratele to asi nebude vůbec dostupné (nebudou se s vámi bavit).
Mluvím tedy o superslitinách, s ocelí se obecně v kritických aplikacích (motory) moc nepracuje.
A i tak se v tomto odvětví čas od času objeví něco, při čem zamrazí. Zadejte si třeba do googlu heslo "Kobe Steel scandal", pak si to zobecněte i na ty, na které se ještě nepřišlo a pak leťte letadlem na dovolenou,..