F1J
F1J2 má rozhodně sloup identický s pákovkou. F1J2 je totiž pákovka. Nemá žádný strojní posuv. F1J, která má strojní posuvy, je sestřičkou F1J2. F1J2 má rozhodně kompletně jiný stůl a má i odlišný sloup. Stejný je podstavec, vřeteno v tom sloupu je snad stejné pro všechny (byly 3 typy vřeten - 3 kužely) a vrchní trámec
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Ano, máš pravdu. Už jsem na to přesné označení zapomněl. Myslím ale, že tato bude čistokrevná F1J s demontovaným strojním posuvem a dodělaným trámcem.
Edit:překlep
Edit:překlep
Naposledy upravil(a) Reinkarnace dne 28. 6. 2019, 8:23, celkem upraveno 1 x.
trámec je určitě dodělaný, mám na své F1J2 téměř stejný, taky neoriginál.
Stůl je rozhodně z F1J. Jestli je sloup z F1J, by se poznalo, kdyby byla fotka zezadu. Aspoň si myslím, že u F1J je větší díra. Na jedné jsem to tak viděl.
Omlouvám se za kvalitu fotky, je to z bazoše z inzerátu, ze kterého jsem to kupoval.Stůl je rozhodně z F1J. Jestli je sloup z F1J, by se poznalo, kdyby byla fotka zezadu. Aspoň si myslím, že u F1J je větší díra. Na jedné jsem to tak viděl.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Pánové, díky za postřehy, byl jsem dodnes na mimo domov (rodina žádala, znáte to) a holka jedna na mě pořád čeká na dvoře na vozíku (to je fakt dobrej trest HI). Zítra začne šaráda s jejím přesunem do díly, taky přemýšlím o rozpůlení na vozíku - separé základna a pak vršek, možná i zvlášť stůl. Pak doplním foto i zezadu a další potřebné detaily. O váze netřeba diskutovat, nakládali jsme ji tři + rudl a měli jsme toho plné kecky...
rozebráním nic nezkazíš. Aspoň ji budeš moct trochu umýt, vyčistit a promazat. Stůl má minimálně 40 kg, sloup minimálně 70 a motor také není lehoučký. Ty aspoň u F1J nemáš problém s emulzí a olejem, co pronikají dovnitř otvorem pro řetěz protizávaží, tak ve stojanu nebude moc čistění. Na F1J2 otvor je a teče tamtudy dost bordelu dovnitř. Tím jsme se dostali i k tomu, že sloup je jiný, než na F1J2. Já kvůli tomu vyhazuju neorigo motor a dávám jiný. Už někdo přede mnou motor vyhazoval a dal tam obyč motor místo původního se třemi rozsahy otáček.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Tohle je originální řemenice motoru, jeden stupeň pohání vřeteno a druhý posuv stolu.milan.83 píše: ↑28. 6. 2019, 5:58 já v pasportu našel, že váží 500 kg. Každopádně i když se to nezdá,je to mrcha těžká , Když jsem na ni zpátky sám cpal sloup s vřetenem, tak jsem se zapotil Jen mě mrzí, že tam nemám origo motor. Budu muset motor hnát přes měnič. Když jsme u toho pánové, co tam máte za řemenice? Já tam mám řemenici průměr cca 10 cm na dva řemeny 10x1800 (tuším, že 1800, nevím jistě tu délku). Řemenici se někdo snažil nabastlit a je v ní velká díra, není nijak zajištěná, tak to budu muset předělat
Jarda
Tak zítra už na ni konečně dojde Pomůže soused s Destou a tak to skládání nebude takový horror jak jsem čekal (teda snad). Pak dojde na další detailní průzkum stavu, fotky určitě doplním...
Tak - akce přesun nastala. Pár dalších fotek...
To ale až tak moc nevadí, velmi pravděpodobně dojde na výměnu motoru a nasazení měniče. Tož, jdeme ji sundat a postavit, pak přidám foto zezadu.
PS - kdyby měl někdo zbytečný strojní posun, rád ho převezmu, jakož i jiné kousky pro tuto mašinku (křížová hlava atd.)...
pohled zprava - chybí páka řazení otáček vřetene na noze, štítek ale zůstal
dtto posuv - je taktéž vyvrabčený
elektroinstalace - zapojení jsem ještě nezkoumal, ale bude to zcela jistě obdobné - tj. modifikované To ale až tak moc nevadí, velmi pravděpodobně dojde na výměnu motoru a nasazení měniče. Tož, jdeme ji sundat a postavit, pak přidám foto zezadu.
PS - kdyby měl někdo zbytečný strojní posun, rád ho převezmu, jakož i jiné kousky pro tuto mašinku (křížová hlava atd.)...
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Vidím, že se tam někdo učil zaškrabávat. Vypadá to, že mimo posuvu ji ještě obrali o přepínač otáček (asi při výměně motoru), a převody vřetena.
Tak, mašinka už trůní v dílně. Vše okolo posuvu je pryč, horní řemenice vypadá takto
Na motoru je malá řemenice
Šponování řemenu je v současnosti jen vlastní vahou motoru, ten hnací řemen je totiž evidentně delší než je třeba a šponovací šroub tak zjevně nebyl používaný... Pro případné zájemce jsem překopal manuál F1J (od Tumlíka samozřejmě) a převedl jej do trochu lepšího formátu pro tisk.
Tak díky i tobě Bude mi užitečný a ty malý písmena mi už moc nejedou, proto to překopání...
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16