Nemrznoucí směs do destilované vody chlazení laseru ?
Myslím, že CO2 trubice se celkem běžně chladí vodou s přídavkem nějakého "Fridexu". A to i v létě, kvůli potlačení všelijakých sinic a jiných radostí ve vodě.
Laser má rád zimu, takže v té garáži bude pracovat rád (zřejmě na rozdíl od obsluhy).
Laser má rád zimu, takže v té garáži bude pracovat rád (zřejmě na rozdíl od obsluhy).
Právě je otázkou, zdali tam nalýt fridex a jestli to pak není nějaký problém co se týče vysokého napětí v trubici, stability paprsku a nebo něčeho dalšího. Případně jestli se používá nějaká jiná příměs .. Nedaří se mi najít nic konkrétního...
To si sice myslím také, ale spíše než to riskovat bych uvítal radu někoho kdo s tím má reálnou zkušenost.
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Áno, kľudne Fridex, funguje bezvadne. Terbárs destilkou nariedený ružový.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Používáte ? V jakém poměru ředíte a jak dlouho už vám to funguje ?zverodoktor píše: ↑3. 12. 2019, 10:54 Áno, kľudne Fridex, funguje bezvadne. Terbárs destilkou nariedený ružový.
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Používam. Tuším1:3 (najväčšie zriedenie z návodu), asi 3 roky, žiadny problém, nič v tom nerastie. Neviem aký by s tým mal byť problém. Chladiace kvapaliny tohoto typu sú certifikované prísnymi normami na to, aby nenapádali súčasti motoru, hadice, nevytvárali bubliny, neboli korózne, mali dlhodobú stabilitu a pod. Do Mercedesu a Bavoráku to ako má byť ok a sklenenej trubke s ktorej sa vyrábajú chemické aparatúry odolné skoro všetkému by to nevyhovelo?
Jediný dôvod prečo je fridex horší ako voda je mierne nižšia tepelná kapacita a vodivosť, čo by teoreticky mohlo vadiť pri chladení nejakého mega výkonného laseru ( a pritom ten istý fridex nemá problém preniesť teplo v 170 kW motore, že?), ale pri cirkulácii sa tá čínska pseudo 40W trubka sa uchladí s prehľadom.
Jediný dôvod prečo je fridex horší ako voda je mierne nižšia tepelná kapacita a vodivosť, čo by teoreticky mohlo vadiť pri chladení nejakého mega výkonného laseru ( a pritom ten istý fridex nemá problém preniesť teplo v 170 kW motore, že?), ale pri cirkulácii sa tá čínska pseudo 40W trubka sa uchladí s prehľadom.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
No já měl strach právě co se elektrické vodivosti týče, že by to nějak rozptylovalo paprsek, nebo že by rámy zrzátek (nejspíše bronz nebo mosaz ? ) nějak nepříjemně poškodilo. Dalěí věc které je rozdílná oproti motoru v autě je docela velká emise UV z trubice. No asi nezbyde nic jinýho než to tam nalejt a doufat ... Neválí se vám náhodou někde odkaz na ten návod kde se o tom píše ?zverodoktor píše: ↑4. 12. 2019, 7:11 Používam. Tuším1:3 (najväčšie zriedenie z návodu), asi 3 roky, žiadny problém, nič v tom nerastie. Neviem aký by s tým mal byť problém. Chladiace kvapaliny tohoto typu sú certifikované prísnymi normami na to, aby nenapádali súčasti motoru, hadice, nevytvárali bubliny, neboli korózne, mali dlhodobú stabilitu a pod. Do Mercedesu a Bavoráku to ako má byť ok a sklenenej trubke s ktorej sa vyrábajú chemické aparatúry odolné skoro všetkému by to nevyhovelo?
Jediný dôvod prečo je fridex horší ako voda je mierne nižšia tepelná kapacita a vodivosť, čo by teoreticky mohlo vadiť pri chladení nejakého mega výkonného laseru ( a pritom ten istý fridex nemá problém preniesť teplo v 170 kW motore, že?), ale pri cirkulácii sa tá čínska pseudo 40W trubka sa uchladí s prehľadom.