Univerzální sklíčidlo hází
Len tak pre zaujímavosť k tomu úniku oleja. Ako si si mohol všimnúť vretenová(cca125kg) a prevodová skriňa(cca 225kg) sú k sebe priskrutkované a prechádzajú nimi olejové kanály. Tie sú utesnené v spojoch O-krúžkami. Samotné vreteno je s hriadeľou prevodovej skrine spojené “n-hranom”. Keby si veľmi chcel mohol by som ti to nafotiť kým to mám rozobraté, ale predpokladám, že to rozoberať aj tak nebudeš...
Ahoj,
posielam foto O-krúžkov medzi vreteníkom a p. skriňou. Ten ktorý som označil šípkou(rovnaký je aj v p. skrini)sa rád strhne pri montáži a potom uniká olej. Kedže prevodová skriňa aj vreteník majú svoju nie malú hmotnosť (vid. môj príspevok vyššie) najjednoduchšia výmena je nasledovná: najskôr podložiť p. skriňu zospodu o podstavec (nohu), ideálne závitovými nastaviteľnými podperami(panenkami), následne povoliť skrutky(3 x p. skriňa, 4 x lóža). Potom posunúť vreteník po lóži smerom ku koníku, vymeniť O-krúžky a zmontovať späť, tak aby sa O-krúžky nepoškodili(teda ak si to nechceš zopakovať celé ešte raz ) Po dotiahnutí prebehni spoj listovou mierkou cca 0,03mm pre kontrolu či skrine k sebe správne doliehajú. Ak je všetko v poriadku ostáva len skontrolovať geometriu vretena pomocou kontrolného tŕňa a hoidiniek, nakoľko p. skriňa je dosť ťažká a dokáže potiahnúť vreteník aj 2 stotiny. Dá sa to kompenzovať nastavovacími skrutkami na p. skrini(2 x skrutka so 4-hrannou hlavou a kontramaticou v spodnej časti p. skrine.
PS: Ten najväčší O-krúžok je vlastne len NBR šnúra odstrihnutá z metráze a nemusí byť spojená...
posielam foto O-krúžkov medzi vreteníkom a p. skriňou. Ten ktorý som označil šípkou(rovnaký je aj v p. skrini)sa rád strhne pri montáži a potom uniká olej. Kedže prevodová skriňa aj vreteník majú svoju nie malú hmotnosť (vid. môj príspevok vyššie) najjednoduchšia výmena je nasledovná: najskôr podložiť p. skriňu zospodu o podstavec (nohu), ideálne závitovými nastaviteľnými podperami(panenkami), následne povoliť skrutky(3 x p. skriňa, 4 x lóža). Potom posunúť vreteník po lóži smerom ku koníku, vymeniť O-krúžky a zmontovať späť, tak aby sa O-krúžky nepoškodili(teda ak si to nechceš zopakovať celé ešte raz ) Po dotiahnutí prebehni spoj listovou mierkou cca 0,03mm pre kontrolu či skrine k sebe správne doliehajú. Ak je všetko v poriadku ostáva len skontrolovať geometriu vretena pomocou kontrolného tŕňa a hoidiniek, nakoľko p. skriňa je dosť ťažká a dokáže potiahnúť vreteník aj 2 stotiny. Dá sa to kompenzovať nastavovacími skrutkami na p. skrini(2 x skrutka so 4-hrannou hlavou a kontramaticou v spodnej časti p. skrine.
PS: Ten najväčší O-krúžok je vlastne len NBR šnúra odstrihnutá z metráze a nemusí byť spojená...
Vím že se to od stolu nedá poznat, ale myslíte, že by to mohl být ten důvod, že by se to táhlo přes tu část vřetena v převodové skříni a teklo to až do konce vřetena kde nám vytéká olej viz. fotka výše?matej píše: ↑14. 2. 2020, 6:35 Ahoj,
posielam foto O-krúžkov medzi vreteníkom a p. skriňou. Ten ktorý som označil šípkou(rovnaký je aj v p. skrini)sa rád strhne pri montáži a potom uniká olej. Kedže prevodová skriňa aj vreteník majú svoju nie malú hmotnosť (vid. môj príspevok vyššie) najjednoduchšia výmena je nasledovná: najskôr podložiť p. skriňu zospodu o podstavec (nohu), ideálne závitovými nastaviteľnými podperami(panenkami), následne povoliť skrutky(3 x p. skriňa, 4 x lóža). Potom posunúť vreteník po lóži smerom ku koníku, vymeniť O-krúžky a zmontovať späť, tak aby sa O-krúžky nepoškodili(teda ak si to nechceš zopakovať celé ešte raz ) Po dotiahnutí prebehni spoj listovou mierkou cca 0,03mm pre kontrolu či skrine k sebe správne doliehajú. Ak je všetko v poriadku ostáva len skontrolovať geometriu vretena pomocou kontrolného tŕňa a hoidiniek, nakoľko p. skriňa je dosť ťažká a dokáže potiahnúť vreteník aj 2 stotiny. Dá sa to kompenzovať nastavovacími skrutkami na p. skrini(2 x skrutka so 4-hrannou hlavou a kontramaticou v spodnej časti p. skrine.
PS: Ten najväčší O-krúžok je vlastne len NBR šnúra odstrihnutá z metráze a nemusí byť spojená...
TOS SN 50 A
Ještě bych chtěl poděkovat všem, co sem psali ohledně házení. Koupili jsme zatím jen fungl novou uloženkovou 4 paknovku, upnuli do ní Ø 40 vodící tyč a házivost byla stále stejná, tak jsem začal měřit vřeteno na něm jsem naměřil házivost +- 0,01 myslím že hlavně z důvodu že kužel v něm není zrovna 100%, tak jsem usoudil, že házivost může dělat už jen příruba tak jsem ji asi jen tak o 2 stovky přelízl, nasadil univerzálku a házivost je nyní 0,03 - 0,02 mm, myslím, že bych došel až na nulu, kdybych na přírubě "podtočil" osazení, ale moc se mi do toho nechce, protože více přírub nemám a pokaždé to doklepávat se mi moc nechce, ale asi nic jiného nezbývá...
TOS SN 50 A
Ak olej vyteká z vnútra dutej hriadele(čo je častá chyba pri nesprávnej montáži), tak na 100% áno. Ale je únik z vonkajšej strany hriadele ako píšeš vyššie, tak určite nie, nakoľko na vonkajších koncoch sú hriadele utesnené vysústruženým "labyrintom" a ten pri správnej hladine oleja v p. skrini(cca 8l) nemá dôvod prepúšťať olej.Tomas123 píše: ↑14. 2. 2020, 7:22Vím že se to od stolu nedá poznat, ale myslíte, že by to mohl být ten důvod, že by se to táhlo přes tu část vřetena v převodové skříni a teklo to až do konce vřetena kde nám vytéká olej viz. fotka výše?matej píše: ↑14. 2. 2020, 6:35 Ahoj,
posielam foto O-krúžkov medzi vreteníkom a p. skriňou. Ten ktorý som označil šípkou(rovnaký je aj v p. skrini)sa rád strhne pri montáži a potom uniká olej. Kedže prevodová skriňa aj vreteník majú svoju nie malú hmotnosť (vid. môj príspevok vyššie) najjednoduchšia výmena je nasledovná: najskôr podložiť p. skriňu zospodu o podstavec (nohu), ideálne závitovými nastaviteľnými podperami(panenkami), následne povoliť skrutky(3 x p. skriňa, 4 x lóža). Potom posunúť vreteník po lóži smerom ku koníku, vymeniť O-krúžky a zmontovať späť, tak aby sa O-krúžky nepoškodili(teda ak si to nechceš zopakovať celé ešte raz ) Po dotiahnutí prebehni spoj listovou mierkou cca 0,03mm pre kontrolu či skrine k sebe správne doliehajú. Ak je všetko v poriadku ostáva len skontrolovať geometriu vretena pomocou kontrolného tŕňa a hoidiniek, nakoľko p. skriňa je dosť ťažká a dokáže potiahnúť vreteník aj 2 stotiny. Dá sa to kompenzovať nastavovacími skrutkami na p. skrini(2 x skrutka so 4-hrannou hlavou a kontramaticou v spodnej časti p. skrine.
PS: Ten najväčší O-krúžok je vlastne len NBR šnúra odstrihnutá z metráze a nemusí byť spojená...
Nedalo mi to a bol som sa pozrieť na môj sústruh a zistil som nasledovné:
"Trubka" okolo ktorej ti uniká olej je zrejme narazená vnútri dutej hriadele p. skrine. Ja ju tam vôbec nemám a olej mi neuniká. Prechod vretenom by mal byť minimálne 50,8mm, takže ta trubka tam podľa všetkého nemá čo robiť. Viď foto.
"Trubka" okolo ktorej ti uniká olej je zrejme narazená vnútri dutej hriadele p. skrine. Ja ju tam vôbec nemám a olej mi neuniká. Prechod vretenom by mal byť minimálne 50,8mm, takže ta trubka tam podľa všetkého nemá čo robiť. Viď foto.