obráběcí stroje za koroceny
No jelo na 100 procent. Jak kde, někde prostě byla poptávka i na 150 procent. Takže tam bude propad o 50 procent, tak prostě budou stihát.
Propad bude ve výkazech na konci roku.
Když nejezdi osobní vlaky, tak nákladní vlaky jezdí na čas. Nákladní lodní doprava tam prý nebyl žadný výkyv.
Cestovní ruch se podili na HDP ze 3 procent.
Letecká doprava - osobní tam, bude největší postih, o tom žadná. Nákladní si zas muže strhát turbíny.
V únoru prý chybělo v ekonomice 600 000 pracujících, zaměstnánců, nezaměstnánost 2 procenta.
U Automotive je prý podíl na HDP 10 procent, (2,5 měsíce z 12 jeli náplno).
Jinak v tom automotive jsou výrobci co jedou bez omezení (Tatra, Sor), pak dodavatele kde není přeušena výroba (Varroc), pak doddavtele kterří mají automotiv jako doplněk.
Propad bude ve výkazech na konci roku.
Když nejezdi osobní vlaky, tak nákladní vlaky jezdí na čas. Nákladní lodní doprava tam prý nebyl žadný výkyv.
Cestovní ruch se podili na HDP ze 3 procent.
Letecká doprava - osobní tam, bude největší postih, o tom žadná. Nákladní si zas muže strhát turbíny.
V únoru prý chybělo v ekonomice 600 000 pracujících, zaměstnánců, nezaměstnánost 2 procenta.
U Automotive je prý podíl na HDP 10 procent, (2,5 měsíce z 12 jeli náplno).
Jinak v tom automotive jsou výrobci co jedou bez omezení (Tatra, Sor), pak dodavatele kde není přeušena výroba (Varroc), pak doddavtele kterří mají automotiv jako doplněk.
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
A kterého roku ?
Problémy s odbytem u některých (se třeba zeptej v Jihlavě nebo v Kaplici) byly už minimálně rok (!) předtím - virus to akorát urychlil a nebo fungoval jako záminka. Pro ilustraci https://www.autonews.com/suppliers/dura ... bankruptcy
Ale ty 3 procenta jsou pouze primární podíl.
Pokud padne cestovní ruch, tak to bude mít sekundárně vliv mnohem větší. Lidé pracující v cestovním ruchu nebudou mít prachy a tak poklesne jejich kupní síla. Půjdou na úřady práce a to zase odčerpá peníze z rozpočtu atd.
Vývoj HW, návrhy DPS (OrCAD, Eagle, Pads)
Predikce, statistiky, průzkumy atd. jsou vesměs precizně zpracovaná nepřesná data podle požadavků zadavatele. Běžnými statistickými úkony je separace největších odchylek. Nikde se ale nepíše, že těch odchylek muže být i desítky procent.
Odbočím zdovolením od strojů k hospodám a potutelně se směju. Poslední dobou se v centru Prahy rozmáhalo, že čechovi nenalejou pivko, když si k tomu nedá jídlo a případně mu ani nedají místo. Konkretně třeba Corleone Praha Anděl. Nejsi Japonec smolík. Když se v tomto segmentu majitelé naučí slušnému chování jenom dobře.
Od Prašné brány po Národní divadlo je nějakejch 250 hospod, tam kam člověk vidí dovnitř, tak je prázdno, nějak to nechápu. Jinak u nás ve vesničce která má 600 obyvatel je 12 hospod, z toho 6 je pouze pro německou klientelu.
To jo, ale ty platy v tom odvětví zas nejsou něco extra. 2/5 jsou lidi v pohostinství, 1/4 hotely (tam musí spolehnout na stát).
U restauraci jsem všimnul nárust cen o skoro 30-50 procent za poslední 2-3 roky, a když se bavím s holkami co tam dělají, tak vím se platy nezvedají. Navíc dost pohostinství v okolí mělo problém najít lidi na výpomoc...
Spíše než lateřit o bídě, by to chtělo vylepšít přístup. Jak už tu kolegové zmiňují.
Edit: Ať neodbočují od temátu. Jsou u těch použitých strojů nějak dekralované parametry?
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
To je vcelku jednoduché vyučení. Nechtěli jste nás dříve, my k vám nepůjdeme ani teď. Počkejte si na Japonce, nebo Němce, když se vám tak líbili a měli jste na ně nastavené ceny. Na mne udělali podraz v jedné masně, kde jsem dával objednávky na několik kg masa a oni mi je nachystali na smluvenou dobu. Jednou mne nachystali podřadější maso a k tomu ještě neopracované. Samo že jsem na to přišel až doma. Volal jsem do krámu a nová vedoucí mne odbyla a taky chlap co to chystal. Tak jsem to nafotil a po telefonické domluvě poslal fotky majiteli řeznictví. A ještě jsem mu řekl: "Josefe, v tom krámě si už nekoupím ani kolečko salámu, protože tam už nikdy nevkročím." Nevěřil mně, ale po deseti letech se mně ptal, zda to dodržuju. Samo, že jo a dodnes. Už je to cca dvacet let, Josef už je na pravdě Boží a teď to patří Burešovi, takže tam stejně nepůjdu. Kde mne jednou na.erou, už tam nechodím. Obchod, hospoda jedno jest.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3594
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
úplně mě teče voda ze zubu když to čtu, protože přesně tohle fachčí i na mnohem menších městech a vesnicích povětšinou turisticky zajímavých. V týdnu z práce chodím na meníčko za 110 s polívkou, o víkendu stejnej počet lidí, ale meníčko už za 135 a samože bez polívky, jednu neděli narváno, dolezu tam a už měli prd, ale že prej smažák mají furt, tak mě naúčtoval 165kč, ptám se, je tam i polívka? koukl na mě, a říká, jestli chceš, tak vývar za 50, otočil jsem se a jenom skřípal zubama, to bylo někdy na podzim od té doby jsem tam nepáchl a dneska prázdno a majitel vyhlíží lidi, ale nikdo nejezdí. Stavil se za náma před týdnem a prej, už vaříme, tak přišla moje chvíle na držkovou seru na něj i kdyby to bylo komplet za pade, tak jak psal josef
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
To je bohužel celkem omyl. Všechny aerolinie omezují množství bagáže na pasažéra ne aby šetřili palivo, ale aby mohli půl letadla doložit cargem a vydělat další prachy. Pasažérských letů létá násobně víc a proto šla cena letecké nákladní dopravy šíleně nahoru. Což paradoxně ale snižuje přepravovaný objem, neboť spoustu věcí už se nevyplatí takto přepravovat.
Mimochodem, pohled z továrničky leteckého průmyslu v ČR: masivní propouštění, velká nejistota, pokles zakázek o 50 a víc procent.
To nějak nechápu. Pasážerských letu letá teď násobně víc? To se mi moc nezda, když je většina letadel uzemněna.Fifík píše: ↑4. 5. 2020, 7:00 To je bohužel celkem omyl. Všechny aerolinie omezují množství bagáže na pasažéra ne aby šetřili palivo, ale aby mohli půl letadla doložit cargem a vydělat další prachy. Pasažérských letů létá násobně víc a proto šla cena letecké nákladní dopravy šíleně nahoru. Což paradoxně ale snižuje přepravovaný objem, neboť spoustu věcí už se nevyplatí takto přepravovat.
Mimochodem, pohled z továrničky leteckého průmyslu v ČR: masivní propouštění, velká nejistota, pokles zakázek o 50 a víc procent.
Cena nákladní letecké dopravy šla nahoru protože nestihájí.
Kde sídli ta továrnička?
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek