pneumatický násobič tlaku

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
r4cv
Příspěvky: 2694
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

23. 5. 2020, 3:36

ja by som na piestnu tyč dal O-krúžok, prípadne ešte plastové vedenie tyče v olejovom telese.
mohlo by sa to skrížiť a zadrieť do fialovej časti a potom by ten olej unikal.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

23. 5. 2020, 3:44

O kroužek místo manžety na konci být nemůže
nepouštělo by to průsaky zpátky
roztrhal by se o napouštěcí díru
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

23. 5. 2020, 3:44

ten nalejvací otvor se jednou naleje a tím i odvzdušní a pak zaslepí zátkou, tam nebude žádná nádobka s olejem (celý objem bude pouze uvnitř), funkční bude jen ten uplně vlevo jako výstup tlaku.. celé to slouží k hydraulickému zpevnění 4té osy, těch 60barů "nafoukne" takovou ocelovou planžetu, která zatlačí brzdnej kotouč připevněný na rotační části na tělo 4té osy.. při tom to sežere 2cm3 oleje... takže předpokládám, že to tam takhle natlačím a pak vypnu vzduch a samo se to vrátí, není potřeba dvojčinný válec..


manžetu tedy ještě kam?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22399
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

23. 5. 2020, 3:54

Co pouzit dva komercni pneu valce jeden velky jeden maly. Z toho maleho vykuchat pist a zaslepit jeden z vyvodu nebo ho pouzit k nalevani a odvzdusneni. Pistni tyc bude ve funkci plunzru takze ty cm3 vyrobi. Jedine co potrebujes je kus zavitove tyce na spojeni pistnic a mezidesku na spojeni obou valcu zavitovymi tycemi neb budou mit rozdilne prumery tedy toztece....
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
r4cv
Příspěvky: 2694
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

23. 5. 2020, 3:57

tak len plastové vedenie na piestnicu.
řez.JPG
řez.JPG (17.07 KiB) Zobrazeno 2194 x
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

23. 5. 2020, 4:32

r4cv píše: 23. 5. 2020, 3:57 tak len plastové vedenie na piestnicu.
řez.JPG
myslíš, že to má při tak krátkém zdvihu nějaký smysl?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

23. 5. 2020, 4:32

robokop píše: 23. 5. 2020, 3:54 Co pouzit dva komercni pneu valce jeden velky jeden maly. Z toho maleho vykuchat pist a zaslepit jeden z vyvodu nebo ho pouzit k nalevani a odvzdusneni. Pistni tyc bude ve funkci plunzru takze ty cm3 vyrobi. Jedine co potrebujes je kus zavitove tyce na spojeni pistnic a mezidesku na spojeni obou valcu zavitovymi tycemi neb budou mit rozdilne prumery tedy toztece....
celkově to bude výrazně delší.. není místo
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

23. 5. 2020, 4:51

nemůžeš to zaslepit
roztažnosti, průsaky...... atd
musíš tam mít nádobku a možnost průběžného doplňování oleje před píst
tj. před čelem pístu manžetu tvaru misky která bude fungovat jako zpětný ventil pro doplňování
+ odvzdušňovák v tlakové části
jinak se z toho pos...
neodvzdušníš to
po dlouhém úsilí to rozebereš z nějakého důvodu a znova
tak jak to máš nahoře bez manžety ti ten tlak kolem pístku uteče během pár vteřin
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2694
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

23. 5. 2020, 5:28

RaS píše: 23. 5. 2020, 4:32 myslíš, že to má při tak krátkém zdvihu nějaký smysl?
myslím, že áno. ale dôkaz nemám. použi to, čo vyberieš z veka piestu. tam to vodítko určite bude.
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1143
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

23. 5. 2020, 6:15

Co pouzit dva komercni pneu valce jeden velky jeden maly. Z toho maleho vykuchat pist a zaslepit jeden z vyvodu nebo ho pouzit k nalevani a odvzdusneni. Pistni tyc bude ve funkci plunzru takze ty cm3 vyrobi. Jedine co potrebujes je kus zavitove tyce na spojeni pistnic a mezidesku na spojeni obou valcu zavitovymi tycemi neb budou mit rozdilne prumery tedy toztece....


celkově to bude výrazně delší.. není místo


Ahoj,
když není místo,tak udělat hydrau. válec tam kde potřebuješ a násobič udělat jinde.A jen mezi tím natáhnou jednu nebo dvě hadičky.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

23. 5. 2020, 6:35

testone píše: 23. 5. 2020, 4:51 nemůžeš to zaslepit
roztažnosti, průsaky...... atd
musíš tam mít nádobku a možnost průběžného doplňování oleje před píst
tj. před čelem pístu manžetu tvaru misky která bude fungovat jako zpětný ventil pro doplňování
+ odvzdušňovák v tlakové části
jinak se z toho pos...
neodvzdušníš to
po dlouhém úsilí to rozebereš z nějakého důvodu a znova
tak jak to máš nahoře bez manžety ti ten tlak kolem pístku uteče během pár vteřin
nerozumím, kde to mám bez manžety kolem pístku? vždyť to růžové je manžeta..
myslíš, že ty úniky jsou tak dramatické, že je potřeba to doplňovat?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

23. 5. 2020, 7:52

ta manžeta co tam máš odděluje prostor vzduchu a oleje
úniky by tam neměly být žádné, ale bylo by mi proti srsti udělat něco, co nemá žádný samoregulační mechanismus
tak jak to máš by to po pracném odvzdušnění asi chodilo, ale každá deformace, změna teploty, únik oleje atd znamená posunutí pístku směrem ke dnu
no a jednou tam už ta rezerva nebude a pístek se ti opře o dno ještě před dosažením potřebného tlaku
proto by to mělo být udělané tak, aby to neustále samo udržovalo polohu
naopak tam nemáš zaručený pokles tlaku na 0
proto bych tam dal nádobku a ještě jednu manžetu na čelo toho pístku
buď ve tvaru misky otočené dnem k čelu pístku a přitlačované k čelu perem mezi manžetou a dnem té hydraulické části
nebo toho tvaru co máš mezi vzduchem a olejem na osazení na čele pístku
při pohybu dozadu (uvolnění tlaku) přední hrana té manžety těsně před dorazem otevře kanálek pr. 1mm do nádobky, případný přetlak tudy uteče nebo se doplní olej
při pohybu dopředu po třeba 2mm dráhy hrana manžety přejede ten kanálek do nádobky, tím uzavře prostor před sebou a může se zvyšovat tlak
takhle malé manžety by se asi daly vykuchat z pneumatických ventilů
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Milan199
Příspěvky: 2937
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

23. 5. 2020, 9:04

testone píše: 23. 5. 2020, 7:52 ta manžeta co tam máš odděluje prostor vzduchu a oleje
úniky by tam neměly být žádné, ale bylo by mi proti srsti udělat něco, co nemá žádný samoregulační mechanismus
tak jak to máš by to po pracném odvzdušnění asi chodilo, ale každá deformace, změna teploty, únik oleje atd znamená posunutí pístku směrem ke dnu
no a jednou tam už ta rezerva nebude a pístek se ti opře o dno ještě před dosažením potřebného tlaku
proto by to mělo být udělané tak, aby to neustále samo udržovalo polohu
naopak tam nemáš zaručený pokles tlaku na 0
proto bych tam dal nádobku a ještě jednu manžetu na čelo toho pístku
buď ve tvaru misky otočené dnem k čelu pístku a přitlačované k čelu perem mezi manžetou a dnem té hydraulické části
nebo toho tvaru co máš mezi vzduchem a olejem na osazení na čele pístku
při pohybu dozadu (uvolnění tlaku) přední hrana té manžety těsně před dorazem otevře kanálek pr. 1mm do nádobky, případný přetlak tudy uteče nebo se doplní olej
při pohybu dopředu po třeba 2mm dráhy hrana manžety přejede ten kanálek do nádobky, tím uzavře prostor před sebou a může se zvyšovat tlak
takhle malé manžety by se asi daly vykuchat z pneumatických ventilů
Ten pístek v hydraulické části je plunžr a ta manžetka na čele by tedy byla zbytečná. Nedával bych tan ani ten O koružek /nebo co je to černé/. Ta vyrovnávací /doplňovací/ nádobka tam ale být musí. Žádný systém není dokonale těsný. Těsnící manžety musí být na hydrauliku - mají jinou konstrukci nežli pneumatické. Zkus poptat z brzd na kola, dnes je hydraulika poměrně běžná.

Správná konstrukce by ale měla být taková, že systém odbržďuješ. Tedy pomocí talířových pružin /třeba/ to zabrzdit a tím multiplikátorem to odbržďovat.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

23. 5. 2020, 9:16

bez té manžety ti to kolem pístku/plunžru bude utíkat zpátky do nádobky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Milan199
Příspěvky: 2937
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

23. 5. 2020, 9:55

testone píše: 23. 5. 2020, 9:16 bez té manžety ti to kolem pístku/plunžru bude utíkat zpátky do nádobky
On tam má špatně umístěné ty kanálky. Oba musí být na konci /jeden do nádobky a duhý do té brzdy/ a do nádobky zpětný ventilek.
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“