2 rýchlostný 3F motor a frekvenčný menič
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Ahoj,
dokončujem repas vrtačky VS 16 a keďže najnižšie remeňom nastaviteľné otáčky sú 375 ot./min a ešte aj prehadzovanie remeňa je dosť nešikovné, rád by som ju vybavil frekvenčným meničom.
Vrtačka má asi už nie pôvodný, ale aj tak starší 2 rýchlostný, 3F motor 715/1430 ot./min.
Na ktoré vinutie je vhodnejšie pripojiť FM?
dokončujem repas vrtačky VS 16 a keďže najnižšie remeňom nastaviteľné otáčky sú 375 ot./min a ešte aj prehadzovanie remeňa je dosť nešikovné, rád by som ju vybavil frekvenčným meničom.
Vrtačka má asi už nie pôvodný, ale aj tak starší 2 rýchlostný, 3F motor 715/1430 ot./min.
Na ktoré vinutie je vhodnejšie pripojiť FM?
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Má to štítek? Každé vinutí může poskytovat jiný výkon, budeš asi chtít použít to výkonnější. Jaký rozsah otáček potřebuješ? To je další aspekt, který je potřeba vzít v úvahu.zverodoktor píše: ↑23. 5. 2020, 9:27 Ahoj,
dokončujem repas vrtačky VS 16 a keďže najnižšie remeňom nastaviteľné otáčky sú 375 ot./min a ešte aj prehadzovanie remeňa je dosť nešikovné, rád by som ju vybavil frekvenčným meničom.
Vrtačka má asi už nie pôvodný, ale aj tak starší 2 rýchlostný, 3F motor 715/1430 ot./min.
Na ktoré vinutie je vhodnejšie pripojiť FM?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Ten dvou rychlostní motor máš na PK203 originální? Mám ji taky, ale jen s jednorychlostním motorem. Občas by se mi šiklo když vrtám dřevo více otáček. Jakej máš rozsah otáček s tím dvourychlostním?
Jinak bych taky ten frekvenčák prdnul před přepínač a ještě bych tam přidal samodržnej kontakt, aby při případným přepnutí odpadl a musel se znovu zapnout.
Jinak bych taky ten frekvenčák prdnul před přepínač a ještě bych tam přidal samodržnej kontakt, aby při případným přepnutí odpadl a musel se znovu zapnout.
Píše, že nemá originál. Potom bych motour vykopnul a dal tam jednorychlostní, zbytečná komplikace. Jen nezapomen, že musíš nějak pořešit aktivní chlazení motoru při provozu na FM. Čas bych naopak určitě věnoval čistému provedení elektriky do původního domečku.
Bárte, evidentně ses eště úplně neprobudil
Sem reagoval na příspěvek R4CV, ten má PK203.
Dovolím si s Tebou nesouhlasit, dvourychlostní motor je určitě výhoda i pokud máš FM, máš dvojnásobnej rozsah otáček, aniž bys tejral motor. Žádnej FM nefunguje od 0 hnát motor třeba 4-násobnou frekvencej taky není zrovna košer. Taky nutnost chlazení motoru na nižších frekvencích hraje pro ponechání dvouotáčkovýho motoru.
Jednotlivý polohy dvourychlostního vypínače si pak můžeš popsat třeba KOV/DŘEVO
Sem reagoval na příspěvek R4CV, ten má PK203.
Dovolím si s Tebou nesouhlasit, dvourychlostní motor je určitě výhoda i pokud máš FM, máš dvojnásobnej rozsah otáček, aniž bys tejral motor. Žádnej FM nefunguje od 0 hnát motor třeba 4-násobnou frekvencej taky není zrovna košer. Taky nutnost chlazení motoru na nižších frekvencích hraje pro ponechání dvouotáčkovýho motoru.
Jednotlivý polohy dvourychlostního vypínače si pak můžeš popsat třeba KOV/DŘEVO
nemyslim ze by v tomto nasadeni ked je treba aj vykon bol dvojrychlostny motor vyhodou, pretoze dve vinutia urciteho objemu maju zakonite mensi vykon ako jednoduche vinutie rovnakeho objemu pre dane otacky.
ako s celorocnymi pneumatikami, v zime su o hodne horsie ako zimne a v lete zas o hodne horsie ako letne. ale mas jednu univeralnu sadu s kompromismy miesto dvoch sad ktore su v spravnom case na spravnom mieste.
ako s celorocnymi pneumatikami, v zime su o hodne horsie ako zimne a v lete zas o hodne horsie ako letne. ale mas jednu univeralnu sadu s kompromismy miesto dvoch sad ktore su v spravnom case na spravnom mieste.
Naposledy upravil(a) xener dne 24. 5. 2020, 9:37, celkem upraveno 1 x.
Měnič tím pravděpodobně odbachneš. Většina měničů /co jsem se setkal/ má "programovatelné" relé a jedna z jeho funkcí je, zda se motor točí / stojí. Pokud se tohle zapojí do serie s přepínačem a dá se za to klopné relé, bude to ošetřené bezpečně.
Jinak si ale myslím, že 700/1400 otáček je tak malý rozdíl, že nemá cenu se s tím zabývat. Zapojil bych to na těch 1400.
jsou menice, ktere maji moznost prepinani mezi dvema motory, nastavi se dve ruzna nastaveni a prepina se ext. vstupem, motory se pak prepinaji stykaci
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
... dost uživatelů tady páchá děsivou elektriku. Plastové krabky z marketů na tělech strojů, fuj. Snažil bych se o maximální jednoduchost a integrování do plechové boudičky. Logicky mimo FM, ten se tam nejspíš nevejde. Navíc nevíme jakou boudičku tam máš. Směr otáčení, STOP a otáčky, žádné kraviny. Klidně si i pohrát, zkrátit hřídelku motoru, když už tam nebude vrtule a větráček dát pod origo kryt. motouru. Není se čeho bát, motorů je na šrotákách stále hafo za 20kč/kg.
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
No páni,
vidím že ste sa tu v diskusii rozbehli, to sa teším . Prikladám štítok motora. Rozdiel výkonu je 200W v prospech rýchlejšieho vinutia. Meniť motor sa mi nechce hneď z niekoľkých dôvodov: jednak mu nič nieje a naviac je na ňom obrovská remenica, ktorá sa odmieta pohnúť z hriadele mne dostupnými prostriedkami. A už je aj nafarbený . S tým prepínaním vinutí nebude mať FM problém, že každé má iný prúd? Inak sa mi ten nápad s prepínaním docela pozdáva práve z dôvodov, ktoré uvádza jenicek.
vidím že ste sa tu v diskusii rozbehli, to sa teším . Prikladám štítok motora. Rozdiel výkonu je 200W v prospech rýchlejšieho vinutia. Meniť motor sa mi nechce hneď z niekoľkých dôvodov: jednak mu nič nieje a naviac je na ňom obrovská remenica, ktorá sa odmieta pohnúť z hriadele mne dostupnými prostriedkami. A už je aj nafarbený . S tým prepínaním vinutí nebude mať FM problém, že každé má iný prúd? Inak sa mi ten nápad s prepínaním docela pozdáva práve z dôvodov, ktoré uvádza jenicek.
Neboj, plastová opacha tam samozrejme nepôjde. FM je vkusne malý Omron a na ľavej strane vrtačky je dosť miesta ho kultúrne umiestniť.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
No a problémy pokračujú... Po zapojení a spustení motora som zistil, že na pomalé otáčky motor točí v pohode. Pri zapnutí na rýchle sa ledva roztočí, akoby nemal silu a hreje. Ak zložím remeň, motor sa po niekoľkých sekundách lenivo roztočí do otáčok.
Premeral som vinutia cez svorkovnicu a zistil nasledovné: Naviac, na jednom vinutí som musel prehodiť fázy, pretože motor sa točil naopak ( fázy som mal pôvodne zapojené rovnako na oboch svorkovniciach).
Trochu sa obávam, že Bártov nápad s výmenou motora bude realitou .
Naviac sa mi hreje vreteno, pritom sa točí ľahko. Môže byť zdrojom tepla nové gufero na konci pinoly? Pôvodne vŕtačka mala obyčajné nezkrytované ložiská, ktoré sa mazali olejom do pinoly zhora naliatym. Nové ložiská su 2RS a tým pádom olej netreba, ale to gufero je tým pádom na sucho. Je to tým?
Premeral som vinutia cez svorkovnicu a zistil nasledovné: Naviac, na jednom vinutí som musel prehodiť fázy, pretože motor sa točil naopak ( fázy som mal pôvodne zapojené rovnako na oboch svorkovniciach).
Trochu sa obávam, že Bártov nápad s výmenou motora bude realitou .
Naviac sa mi hreje vreteno, pritom sa točí ľahko. Môže byť zdrojom tepla nové gufero na konci pinoly? Pôvodne vŕtačka mala obyčajné nezkrytované ložiská, ktoré sa mazali olejom do pinoly zhora naliatym. Nové ložiská su 2RS a tým pádom olej netreba, ale to gufero je tým pádom na sucho. Je to tým?
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...