Výber dvojkotúčovej brúsky
Barte nechci nějak lobovat za Elko, ale... Určitě byly lepší ty staré kulaté typy které méně překážely. Vyvážení rotoru stojí 600,-. Největší problém jsou nevyvážené kotouče. Hmota toho nevývahu je na mnohem větším průměru a má tedy daleko větší vliv na vibrace. Jinak je to elko poměrně slušně zpracované, což se o číne /alespoň té co jsem viděl/ určitě říci nedá.elbarto píše: ↑22. 6. 2020, 9:41 To Turnigy: kdo tady kvoká o kvalitě Elka ten jenom slepičí legendu ze které žijou. Je to šmejd plně srovnatelný s nejlevnější Chinou. Po každém zapnutí jsem nasran... Výměna ložisek nic nezachrání, když tam hazí nevyvážený rotor. Možná ješte staré provedení "kulaták" ale elko hranaty je standardni China kvalita za velké peníze. Potřeboval bych ještě jednu a sám nevím co koupit.
K tomu vyvážení :
Neexistuje keramický kotouč, který by byl vyvážený sám o sobě. Naopak existují kotouče, které ani vyvážit nejdou.
I kotouče na brusky typu Elko jdou vyvážit, a pokud na tom nebrousíš jenom motyky tak se to vyplatí.
Pokud bych Elku něco skutečne vytkl tak je to možnost přepnutí z 2800 na 1400 což je hodně nebezpečná záležitost.
News: nedalo mi to, tak hledám odkazy na Elko. Aktuálně ověřeno u výrobce: "výroba ukončena" a raději lisují pro automotiv. Výroba brusky je prý "moc složitá" a "za pár korun" co za to dostanou se výroba nevyplatí ...
To Milan: u brusky v nákupní ceně 4.5 tis. opravdu netoužím brusku rozebírat a tunit. To si koupim Einhela za 1.5 tis. a otuním ten. Potom to dopadlo, jak viz odkaz nahoře a výroba OFF. Pokud ještě k tomu dnes kupujeme šmejdy kotouče (jak píše) Milan, potom je to už smutný příběh. Nehomogenní kotouč můžu orovnávat 100x a stejně bude házet.
To Milan: u brusky v nákupní ceně 4.5 tis. opravdu netoužím brusku rozebírat a tunit. To si koupim Einhela za 1.5 tis. a otuním ten. Potom to dopadlo, jak viz odkaz nahoře a výroba OFF. Pokud ještě k tomu dnes kupujeme šmejdy kotouče (jak píše) Milan, potom je to už smutný příběh. Nehomogenní kotouč můžu orovnávat 100x a stejně bude házet.
Nikomu ten tuning brusky nevnucuju. Elko B175 jsem používal asi 10 let a neupravoval jsem na něm nic. Bylo přišroubované na ocelové plotně cca 100 kg a to stačilo. Ve firmě ho máme upravené na vyvažované kotouče / vyměňoval jsem v něm ložiska / a běhá to taky ke spokojenosti.elbarto píše: ↑22. 6. 2020, 10:37 News: nedalo mi to, tak hledám odkazy na Elko. Aktuálně ověřeno u výrobce: "výroba ukončena" a raději lisují pro automotiv. Výroba brusky je prý "moc složitá" a "za pár korun" co za to dostanou se výroba nevyplatí ...
To Milan: u brusky v nákupní ceně 4.5 tis. opravdu netoužím brusku rozebírat a tunit. To si koupim Einhela za 1.5 tis. a otuním ten. Potom to dopadlo, jak viz odkaz nahoře a výroba OFF. Pokud ještě k tomu dnes kupujeme šmejdy kotouče (jak píše) Milan, potom je to už smutný příběh. Nehomogenní kotouč můžu orovnávat 100x a stejně bude házet.
Kdysi jsem koupil tuhle brusku : Jenom byla zelená. Stačilo vyhodit ty kotouče, udělat nové příruby na upínací průměr 20 a už se na tom něco dalo i dělat. Dneska na tom brousí kolega jehly na TIG.
Keramické kotouče jsou nehomogenní všechny ! Ještě jsem se nesetkal s tím, že by nebylo třeba kotouč dovážit. Zato jsem viděl hodně takových co vyvážit nešly, protože už by ty tělíska nebylo kam dát. // navíc by to bylo o hubu //.
Jenom zajímavost : Minulý týden jsem osazoval pět kotoučů Tyrolit 150x10x20 454 /mikrokrystalický sintrovaný korund/ tedy asi v současnosti Hi-tech v brusné keramice. Nejlepší z těch 5 měl výchozí nevývahu 844 mg - což je luxus u téhle velikosti bývá běžné i přes 10g. Dovažuji to pod 50mg - tenhle konkrétně "se povedl" na 22mg.
Vidím to tak, že kúpim ten einhell, vyrobím nové opierky a podložky, vymením kotúče a snáď to bude ako tak fungovať. Na pohľad je to skoro to isté, ako 3x drahšie metabo, možno sa to robí v tej istej čínskej fabrike. Ale asi kúpim 175mm verziu - má tie isté otáčky aj výkon ako 200mm.
Tos C45-2000
To milan: to nebylo myšleno na tebe ve zlém. Chtěl jsem říct, že pokud mi někdo prodá brusku skoro za 5 litrů, potom nemám vůbec chut si jí doma předělávat. Píšeš o dovažování koučů můžes napsat jak to prakticky provádíš ? Ted nemyslim velke brusky, kde mám koutouč v přírubě a tu celou vyvažuju, myslím dvoukotoučove malé stolní brusky.
Jednopeklo můžeš tunit do halalujah a furt to bude to, co to je.elbarto píše: ↑22. 6. 2020, 10:37 News: nedalo mi to, tak hledám odkazy na Elko. Aktuálně ověřeno u výrobce: "výroba ukončena" a raději lisují pro automotiv. Výroba brusky je prý "moc složitá" a "za pár korun" co za to dostanou se výroba nevyplatí ...
To Milan: u brusky v nákupní ceně 4.5 tis. opravdu netoužím brusku rozebírat a tunit. To si koupim Einhela za 1.5 tis. a otuním ten. Potom to dopadlo, jak viz odkaz nahoře a výroba OFF. Pokud ještě k tomu dnes kupujeme šmejdy kotouče (jak píše) Milan, potom je to už smutný příběh. Nehomogenní kotouč můžu orovnávat 100x a stejně bude házet.
A co se týká té 175 - mám tu hranatou, je pravda že to sice žádný zázrak není, ale proti těm čínským píp - nesrovnatelné.
A co se týče těch vibrací - doporučuji si to zkusit (to elko) bez těch plechových podložek a bez kotoučů - a hned uvidíš, jestli je pravda, že třese ten rotor (ten žádný zázrak není - ale co bys za ty peníze mohl chtít) a nebo ty kotouče.
Přesně tak- největší problém toho Elka jsou ty plechový šišoidy ("podložky") a to, že nejdou dovyvážit ty kotouče - prostě není jak a kam.Milan199 píše: ↑22. 6. 2020, 11:55Nikomu ten tuning brusky nevnucuju. Elko B175 jsem používal asi 10 let a neupravoval jsem na něm nic. Bylo přišroubované na ocelové plotně cca 100 kg a to stačilo. Ve firmě ho máme upravené na vyvažované kotouče / vyměňoval jsem v něm ložiska / a běhá to taky ke spokojenosti.elbarto píše: ↑22. 6. 2020, 10:37 News: nedalo mi to, tak hledám odkazy na Elko. Aktuálně ověřeno u výrobce: "výroba ukončena" a raději lisují pro automotiv. Výroba brusky je prý "moc složitá" a "za pár korun" co za to dostanou se výroba nevyplatí ...
To Milan: u brusky v nákupní ceně 4.5 tis. opravdu netoužím brusku rozebírat a tunit. To si koupim Einhela za 1.5 tis. a otuním ten. Potom to dopadlo, jak viz odkaz nahoře a výroba OFF. Pokud ještě k tomu dnes kupujeme šmejdy kotouče (jak píše) Milan, potom je to už smutný příběh. Nehomogenní kotouč můžu orovnávat 100x a stejně bude házet.
Kdysi jsem koupil tuhle brusku :
Výstřižek.PNG
Jenom byla zelená. Stačilo vyhodit ty kotouče, udělat nové příruby na upínací průměr 20 a už se na tom něco dalo i dělat. Dneska na tom brousí kolega jehly na TIG.
Keramické kotouče jsou nehomogenní všechny ! Ještě jsem se nesetkal s tím, že by nebylo třeba kotouč dovážit. Zato jsem viděl hodně takových co vyvážit nešly, protože už by ty tělíska nebylo kam dát. // navíc by to bylo o hubu //.
Jenom zajímavost : Minulý týden jsem osazoval pět kotoučů Tyrolit 150x10x20 454 /mikrokrystalický sintrovaný korund/ tedy asi v současnosti Hi-tech v brusné keramice. Nejlepší z těch 5 měl výchozí nevývahu 844 mg - což je luxus u téhle velikosti bývá běžné i přes 10g. Dovažuji to pod 50mg - tenhle konkrétně "se povedl" na 22mg.
Samozřejmě jde to dosekat nebo odlámat kladkou, ale jednak se to musí umět a hlavně je to opruz prvního stupně.
ještě takový postřeh k těm bruskám
pokud je to Elko 3f (s 1f jsem neměl tu čest) tak je to samozřejmě asynchroňák s kotvou nakrátko s toho plynoucími vlastnostmi
tj. bez omezení trvalý provoz, přetížitelnost, někde od štítkového výkonu 550W prakticky nezastavitelné (jako RR blahé paměti - výkon motoru: dostatečný)
ani nevím kolik to vlastně na štítku má
ty čínské krámy s 1f motorem mají po 10min. provozu naprázdno 50°C
těch několik co jsem měl tu čest mělo tuším kolem 200W, když se na to přitlačí 10 vrták tak to citelně zpomalí až do zastavení, rozebíhá se to poooooooomaloučku
ale na nějaké přebroušení vrtáčku jednou za čas nebo přelíznutí nože diamanťákem to po DoDo stačí
pokud je to Elko 3f (s 1f jsem neměl tu čest) tak je to samozřejmě asynchroňák s kotvou nakrátko s toho plynoucími vlastnostmi
tj. bez omezení trvalý provoz, přetížitelnost, někde od štítkového výkonu 550W prakticky nezastavitelné (jako RR blahé paměti - výkon motoru: dostatečný)
ani nevím kolik to vlastně na štítku má
ty čínské krámy s 1f motorem mají po 10min. provozu naprázdno 50°C
těch několik co jsem měl tu čest mělo tuším kolem 200W, když se na to přitlačí 10 vrták tak to citelně zpomalí až do zastavení, rozebíhá se to poooooooomaloučku
ale na nějaké přebroušení vrtáčku jednou za čas nebo přelíznutí nože diamanťákem to po DoDo stačí
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
nedovažuju, nesekám, protože to je prostě u té 175 opruz. Mám vytočený slušný podložky (to je klíčové) nový slušný matky (originál je asi z ajaxu) orovnám na malý otáčky a buď to třese "přežitelně" - tak tam ten kotooč nechám a nebo to třese tragicky, pak ho vyměním.elbarto píše: ↑22. 6. 2020, 2:21 To milan: to nebylo myšleno na tebe ve zlém. Chtěl jsem říct, že pokud mi někdo prodá brusku skoro za 5 litrů, potom nemám vůbec chut si jí doma předělávat. Píšeš o dovažování koučů můžes napsat jak to prakticky provádíš ? Ted nemyslim velke brusky, kde mám koutouč v přírubě a tu celou vyvažuju, myslím dvoukotoučove malé stolní brusky.
Blbý je, že se při současné kvalitě předmětů z Venezia (Benátky) ty blbý, začínají nebezpečně hromadit.
No já jsem také nekupoval brusku skoro za 5 litrů s tím, že si ji budu dodělávat, říkal jsem si Metabo - to bude kvalitní a prdlajs, takže dodělávání byla vynucená nutnost.elbarto píše: ↑22. 6. 2020, 2:21 To milan: to nebylo myšleno na tebe ve zlém. Chtěl jsem říct, že pokud mi někdo prodá brusku skoro za 5 litrů, potom nemám vůbec chut si jí doma předělávat. Píšeš o dovažování koučů můžes napsat jak to prakticky provádíš ? Ted nemyslim velke brusky, kde mám koutouč v přírubě a tu celou vyvažuju, myslím dvoukotoučove malé stolní brusky.
Dovažování kotoučů jsem také dělal a to blbě a primitivně - srovnal jsem je v brusce srovnávacím kamenem, stále to házelo, tak jsem zjišťoval kde je to těžší a tam jsem je z boku v ploše odrbával srovnávacím kamenem, zlepšovalo se to, ale vyvažovačku nemám, takže jsem to vyvážil jak jsem dovedl, ale jak jsem psal, bruska teď jen ševelí a na ní volně položená podložka se ani nehne.